וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לזירה האירופית: איביץ' שוב במצב לא קל עם מכבי תל אביב במוקדמות

21.7.2022 / 11:00

זירה מאזרבייג'אן היא התחנה הראשונה של ולאדן איביץ' בניסיון לעשות את מה שלא הצליח בקדנציה הקודמת. שתי אליפויות קסומות הביא למכבי תל אביב, אבל במפעלים האירופיים איכזב. עם סגל חסר ולא מעט בעיות, הוא ינסה להתניע עונה בה הצהובים רוצים לכבוש שוב את הפסגה

ערן זהבי באימון הבכורה המחודש במכבי תל אביב/באדיבות מכבי תל אביב

ולאדן איביץ' עזב את ישראל לפני ארבע שנים עם הרבה זכרונות נפלאים. שתי אליפויות קסומות שהביא למכבי תל אביב אחרי שלוש שנים בהן הצלחות נדדו דרומה לבאר שבע. איביץ' הגיע אנונימי. מאמן סרבי צעיר אותו הכיר ג'ק אנגלידיס בפאוק סלוניקי. אחרי שנתיים החליט להמשיך מערבה ועבר לאנגליה, אף שיכול היה להישאר על פי חוזהו לעוד עונה. לצד החיוכים והשמפניות ברמה המקומית, איביץ' לא הצליח להביא את מכבי תל אביב לשלבי הבתים באירופה.

בקיץ הראשון שהגיע היה קרוב מאוד. רק פנדל מפוקפק של איתן טיבי מול סרפסבורג הנורבגית מנע ממכבי תל אביב את שלב הבתים של הליגה האירופית. זה היה כואב מאוד וטיבי שילם על זה בייבוש כמעט לאורך כל העונה, אבל האליפות המושלמת בישראל עם 31 נקודות הבדל על המקום השני, כיפרה על הכל.

שחקן מכבי תל אביב, אלי דסה, מול שחקן סרפסבורג, יואקים תומאסן. ברני ארדוב
פאדיחה מול סרפסבורג/ברני ארדוב
איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב מול קלוז'. ברני ארדוב
פאדיחה מול קלוז'/ברני ארדוב

לעונה השנייה איביץ' בא עם כל האנרגיות והאמונה שהוא יכול לקחת את מכבי תל אביב לליגת האלופות. הוא האמין מאוד בסגל שלו וכמעט לא עשה שינויים. הפער העצום שפתח מהכדורגל הישראלי, לא ניכר בזירה האירופית. מכבי תל אביב הודחה ממוקדמות ליגת האלופות על ידי קלוז' הרומנית וכשעברה לשחק על מקום בליגה האירופית, באה סודובה הקטנה מליטא והדהימה את האלופה הישראלית. גם על מפח הנפש הזה, הצליח איביץ' להתגבר עם אליפות שנייה ברציפות. אליפות שנמשכה מעבר לעונה רגילה בגלל הקורונה. איביץ' עזב כאמור בסיומה עם מזוודה של צלחות, אבל בלי להצליח במפעלי היבשת.

ולאדן איביץ' שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
תנאי פתיחה לא אופטימליים כדי לפצות על שנתיים לא מוצלחות באירופה. איביץ'/דני מרון

הערב (חמישי, 19:00, ספורט4) מול זירה מאזרבייג'אן, זה תחילת המסע של המאמן הסרבי במוקדמות הקונפרנס ליג. מכבי תל אביב הצליחה, בזכות הגרלות נהדרות, להעפיל בשנתיים האחרונות לשלבי הבתים. זה הכניס הרבה מאוד כסף למועדון, כ-50 מיליון שקל בכל עונה, אבל את האוהדים זה לא ממש ניחם כשמכבי חיפה לקחה בחזרה את ההגמוניה אליה וזכתה בשתי אליפויות. עכשיו, כמו לפני ארבע שנים כשהגיע למכבי תל אביב, איביץ' צריך לבנות הכל מאפס. גם להחזיר למכבי תל אביב את האליפות בארץ וגם להצליח באירופה.

הסיפור הערב בבאקו אולי יילך טוב, אבל בהמשך כבר אורבת ככל הנראה אריס סלוניקי ומי כמו איביץ' שגר בעיר היוונית, יודע שזה הולך להיות קשה. כמה שמכבי תל אביב רצתה להגיע ל-21 ביולי כשהיא מושחזת, כמה שאיביץ' רצה להיות הערב עם הסגל שלו לכל העונה. התכניות היו ברורות, אבל מי שהתלונן בכל קיץ בשנים האחרונות על הכנות מאוחרות, קיבל הקיץ גם חוסר מזל בפציעות, והחתמות של שחקנים שמראש הגיעו עם צורך בתקופה של חזרה לכשירות.

ההמתנה לדור פרץ ולאלי דסה לא הובילה עד עכשיו לצירופם ואת הנסיעה לבאקו החמיץ עידן נחמיאס בגלל מחלה. אלה לא תנאי פתיחה אופטימליים כדי לפצות על שנתיים לא מוצלחות באירופה, אבל איביץ' יודע שהמשימה היא על הדשא ואין אחד שרוצה יותר ממנו לנצח הערב. ההפסד למכבי נתניה לפני שבוע עוד יושב עליו ועל כל אחד משחקני מכבי תל אביב שירצו לשוב מחר לארץ, במצב רוח אחר לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully