וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכביה: ישראל עקפה את ארה"ב במשחה ראווה מרגש

5 שחיינים ייצגו כל מדינה, כאשר כל שחיין שחה 50 מטר- גב, חזה, פרפר, חתירה ועוד 50 מטר חתירה. ניצחון לישראלים גם ברכיבה על סוסים, תחרות סופר-אינדורו מרתקת נחנכה

משחה ראווה המכביה/אנטון ציקשב

במסגרת המכביה ה-21, נערך היום (ד') בבריכה הלאומית במכון וינגייט משחה ראווה מיוחד, בו התמודדו אלופים אולימפיים מארה"ב מול שחייני נבחרת ישראל בעבר ובהווה. 5 שחיינים ייצגו כל מדינה, כאשר כל שחיין שחה 50 מטר- גב, חזה, פרפר, חתירה ועוד 50 מטר חתירה. הקבוצה הישראלית ניצחה בזמן של 2:18:11 דקות, בעוד האמריקאים סיימו את המשחה בזמן של 2:23:00.

המשלחת האמריקאית כללה את: אנתוני ארווין שזכה 3 פעמים במדליית הזהב האולימפית ו-3 פעמים מדלית הזהב במכביה; לני קרייזלברג זוכה 4 מדליות הזהב האולימפיות, אלוף העולם וזוכה מדלית הזהב פעמיים במכביה; גארת וובר גייל זוכה מדלית הזהב האולימפית, שיאן העולם וזוכה מדלית הזהב במכביה; אלכס בלווטניק יו"ר כבוד של המכביה ה-21, נשיא הכבוד של איגוד השחייה בישראל ו-10 פעמים זוכה מדלית הזהב במכביה ואווה פביאן אלופת העולם בשחייה במים פתוחים ואלופת המשחקים הפאן-אמריקאיים שעשתה עלייה.

בנבחרת הישראלית התמודדו אנסטסיה גורבנקו אלופת העולם והפיינליסטית האולימפית, יהונתן קופלב אלוף אירופה ושיאן ישראל, גל נבו, סגן אלוף אירופה ושיאן ישראל, גיא ברנע, סגן אלוף אירופה ושיאן ישראל, והשחיין האולימפי ושיאן ישראל, ערן גרומי.

רגע מרגש נרשם בתחילת המשחה כאשר השחיינים נכנסו לבריכה עם כובעי ים עליהם התנוססו דגלי ישראל, ארה"ב ואוקראינה כאות הזדהות עם העם האוקראיני. "כחלק מהמשחה המדהים הזה, בחרנו להפגין סולידריות עם העם האוקראיני ועם מה שהם עוברים כבר כמה חודשים" אמר לני קרייזלברג בתום המשחה. " כיליד אוקראינה, זה רגע מרגש עבורי ואני שמח לראות את כולם מתאחדים, מעודדים ומביעים תמיכה".

המכביה ה-21 היא אירוע הספורט הגדול של עם ישראל והשני בגודלו בעולם המתקיימת אחת לארבע שנים בהשתתפות ספורטאים ישראלים ויהודים מכל רחבי העולם. כ-10,000 ספורטאים מכ-60 מדינות משתתפים במכביה ומתחרים ביניהם ב-42 ענפי ספורט. במסגרת המכביה נערכים בכל רחבי הארץ עשרות אירועי ספורט הפתוחים לקהל הרחב שמתקיימים תחת הכותרת 'ישראל חוגגת ספורט' בנוסף לשורה ארוכה של אירועים חברתיים המציעים

אסף שטורמן והסוס קיראנו, חברי נבחרת ישראל מנצחי יום 2. אלכס גולדנשטיין,
אסף שטורמן והסוס קיראנו, חברי נבחרת ישראל מנצחי יום 2/אלכס גולדנשטיין

בתום יומיים של תחרויות, רוכבי נבחרת ישראל זכו במדליית זהב במשחקי המכביה ה-21 בענפי הקפיצות והדרסז'. הנבחרת הקדימה את נבחרת ארצות הברית שקטפו את מדלית הכסף בשני הענפים. מקסיקו זכתה במקום השלישי והמכובד בענף הקפיצות. תחרויות הרכיבה במכביה מאורגנות ע"י ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה בשיתוף ארגון מכבי עולמי, מכבי ישראל ומארגני התחרות, חוות דאבל קיי, במושב שרונה.

בתחרות הקפיצות השתתפו כ- 35 רוכבים אשר ייצגו את המדינות ארה"ב, ברזיל,בריטניה, גיברלטר, גרמניה, זמביה, יפן, ישראל, ליטה, מקסיקו, פולין, פורטוגל, פרו, צרפת, שוויץ ורומניה עם נבחרות מארה"ב, מקסיקו, פורטוגל וישראל. בתחרות הדרסז' התחרו 9 רוכבים מהמדינות- ישראל, ארה"ב, הולנד, גרמניה וצרפת. בתחרות הנבחרות התחרו רוכבים גם מארה"ב וגם מישראל.

תחרויות הנבחרת התקיימו ב-18.7, 19.7, והרוכבים מתחרים בהן כנבחרות וכיחידים בענפי הדרסז' (רכיבה אמנותית) וקפיצות. בכל יום מתקיים מקצה אחד.

אורי חכם מנכ"ל ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה: "ענף הרכיבה בישראל צובר תאוצה מדי שנה וההשתתפות של הרוכבים הישראלים במכביה יחד עם רוכבים מקצועיים מכל רחבי העולם תורמת רבות להתפתחות ענף הרכיבה ולקידום הרוכבים הישראלים מבחינה מקצועית".

דנה רוזינר מתאמת תחרויות הרכיבה במכביה מטעם התאחדות הלאומית לספורט הרכיבה בישראל: "המכבייה היא אירוע גדול ומרגש, המחבר בין רוכבים מכל העולם. בזכות שתי המכביות הקודמות נוצר הקשר שבזכותו הייתה לענף הרכיבה נציגות ראשונה באולימפיאדה האחרונה, בענף הקפיצות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סופר אינדורו. צבי (ציקי) גד,
סופר אינדורו/צבי (ציקי) גד

לראשונה בישראל ותחת המכביה ה-21, התקיים ביום ג' מירוץ סופר אינדורו אורבני בפארק הלאומי רמת גן. המירוץ הסתיים עם ניצחון לאלפרדו גומז שעלה על ראש הפודיום בקטגוריית Pro (אופנוע דו פעימתי מעל 300 סמ"ק). למקום השני הגיע מריו רומן. במהלך המירוץ, סוף סלע שהיה במקום הרביעי עקף את פול טארס הספרדי ולבסוף לקח את המקום השלישי.

סופר אינדורו הוא ענף ספורט מוטורי דו-גלגלי, המתמקד בסיבולת הרוכב והמכונה. המרוצים נערכים על גבי אופנועי שטח בתוואי מעורב, המשלב מכשולים מלאכותיים כמו צינורות בטון ענקיים וצמיגים, לצד מכשולים טבעיים. מסלול המרוץ הוא מעגלי בסגנון הקפות, כאשר המתחרה שעושה את מספר ההקפות הרב ביותר בזמן המקצה, מוכרז כמנצח.

במרוץ בפארק הלאומי הרוכבים עברו מסלול מעגלי באורך של 2 ק"מ בשילוב מכשולים אימתניים ונסיעה בתוואי הנחל העובר בפארק. אליו הגיעו 150 רוכבים מהארץ ומהעולם.

איתמר ציפורי, מנהל Riders for Riders שהפיקו את מרוץ סופר אינדורו של המכביה מסר כי: "אני שמח שהצלחנו להפיק את האירוע המוטורי הראשון בישראל. למירוץ הגיעו רוכבי השטח הבכירים בעולם ואני מאחל ברכות לזוכים. אני מודה לשותפים שגרמו למרוץ לקרות: למכביה ה-21, משרד התרבות והספורט, הרשות לנהיגה ספורטיבית, ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית ועיריית רמת גן".
"לראשונה הספורט המוטורי מיוצג בתחרות ספורטיבית רשמית ורב ענפית בישראל כדוגמת המכביה", אמר ראש מטה המכביה, גליל יצחקי. "למעשה הכשרנו את הספורט המוטורי ואיפשרנו לקהל רחב להגיע לצפות באירוע המדהים הזה ללא עלות".

  • עוד באותו נושא:
  • המכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully