וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן קפיטולניק סיים במקום ה-11 באליפות העולם

19.7.2022 / 6:05

הקופץ לגובה הראשון של ישראל בגמר אליפות העולם מאז מטוסביץ' ב-1997 לא הצליח לעבור 2.27 מטרים במעמד היוקרתי, אחרי הפציעה שספג במוקדמות. מועתז בארשים הקטארי זכה בזהב ועשה היסטוריה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 18.7/ספורט1

הופעה מכובדת במעמד יוקרתי ביותר: יונתן קפיטולניק סיים הלילה (בין שני לשלישי) במקום ה-11 בגמר אליפות העולם בקפיצה לגובה, וביסס את מעמדו ככוכב העולה של האתלטיקה הישראלית. קפיטולניק בן ה-19 היה הצעיר מבין 13 המשתתפים בגמר וקיווה להפתיע ולהתקרב לאיזור המדליות, אחרי שזכה בשנה שעברה באליפות העולם לנוער ובאליפות אירופה לנוער, ובשלב המוקדמות בסוף השבוע רשם את התוצאה השמינית הכי טובה מבין המשתתפים בגמר.

יחד עם זאת, הפציעה שסחב משלב המוקדמות - למרות שהוגדרה כקלה - ככל הנראה השפיעה עליו, והוא לא הצליח לשחזר שיאו האישי (2.30 מטר) או מעבר לכך. קפיטולניק פתח את הגמר היטב, עבר 2.19 מטר בקלות בניסיון הראשון, ולא התקשה לעבור גם 2.24, גם כן בניסיון הראשון.

הקופץ לגובה הישראלי יונתן קפיטולניק בגמר אליפות העולם 2022. רויטרס
הישג נאה. קפיטולניק בפעולה, הלילה/רויטרס

כשהרף עלה ל-2.27 מטר, קפיטולניק כשל בשלושת הניסיונות והודח. יחד עם זאת, אי אפשר לקחת ממנו את ההישג המרשים שכרוך בעצם השתתפותו בגמר. קפיטולניק היה הגבר הישראלי הראשון שמופיע בגמר במקצועות השדה באליפות העולם מאז 2007, והפך למעשה לאתלט הישראלי הרביעי בלבד שמופיע בגמר אליפות עולם.

לכל הפחות הוא קיווה לקבוע שיא ישראלי ולהתברג מעל המקום השביעי בו סיים הקופץ לגובה קונסטנטין מטוסביץ' באתונה 1997, אבל בינתיים הוא יסתפק בניסיון החשוב שצבר, ויקבל הרבה ביטחון לקראת אולימפיאדת פריז 2024 בה ינסה לשפר עוד יותר את הישגיו. כך או כך, הספורט הישראלי יכול להתגאות כבר עכשיו בנציג בכיר בענף האטרקטיבי, שאמור להיות טוב יותר ככל שהשנים יעברו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הקופץ לגובה הקטארי מועתז בארשים אחרי שזכה במדליית הזהב באליפות העולם 2022. רויטרס
אגדה. מועתז בארשים חוגג/רויטרס

אחרי שקפיטולניק סיים את הופעתו בגמר, קיבלנו הישג היסטורי: מועתז בארשים הקטארי, אלוף העולם מלונדון 2017 ודוחא 2019, קטף את מדליית הזהב והפך לגבר הראשון אי פעם שזוכה שלוש פעמים באליפות העולם בקפיצה לגובה. בארשים עבר 2.37 מטר בקלות מרשימה, וזה הספיק לו כדי לגבור על הכוכב העולה של הענף סנגיוק וו הדרום קוריאני שעבר 2.35.

אנדריי פרוטסנקו האוקראיני קטף את מדליית הארד אחרי שעבר 2.33 מטר, בעוד ג'אנמרקו טאמברי, שזכה בזהב משותף עם בארשים באולימפיאדת טוקיו, סיים רק במקום הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully