וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרייז'ר פרייס "האמא" שוב אלופת העולם ב-100 מטר: "כן כן, בגיל 35!"

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 13:55

הג'מייקנית זכתה בתואר בפעם החמישית, ובזהב שלישי מאז הפכה לאמא: "זה התואר הכי טוב שלי, לעורר השראה בקרב נשים, שיאמינו שהן יכולות להמשיך במסע שלהן למרות הכל"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 18.7/ספורט1

האצנית הג'מייקנית שלי אן פרייז'ר פרייס ממשיכה בקריירה המרשימה שלה, כשזכתה הבוקר (שני) בצורה מרהיבה בתואר אלופת העולם בריצת 100 מטר בפעם החמישית (!). פרייז'ר פרייס סיימה ראשונה בריצת הגמר, כשהיא קובעת זמן של 10.67 שניות כדי להשלים עוד סוויפ מדהים לג'מייקה.

"זה התואר הכי טוב שלי, הכי מועדף עליי", אמרה פרייז'ר פרייס אחרי הזכייה החמישית, "לעשות את זה בגיל 35! כן כן, אמרתי 35!". עם חמש מדליות זהב באליפות העולם ועוד שתיים מאולימפיאדות, היא לא מראה סימני האטה, כשלמעשה זה הזמן הכי מהיר שלה מכל שבעת הניצחונות הללו.

ההמשכיות שלה מרשימה, כאשר את התואר הראשון באליפות לקחה לפני 13 שנה, בברלין 2009. בסך הכל יש לה 10 מדליות זהב באליפויות עולם בריצות 100, 200 ו-4X100. שלושה מהתארים הגיעו אחרי שילדה את בנה הבכור ב-2017. כעת היא מקווה שתוכל לשמש דוגמה לנשים אחרות.

"אני מרגישה מבורכת על זה שנולדתי עם הכישרון הזה, שמאפשר לי להמשיך לעשות את זה גם בגיל 35, ללדת ילד, ועדיין להמשיך, בתקווה שאוכל לעורר השראה בקרב נשים, שיאמינו שהן יכולות להמשיך במסע שלהן למרות הכל", אמרה המנצחת, "אני אפילו לא יכולה לדמיין עכשיו את כמות המכשולים שעמדה בפניי, את מספר הפעמים שהייתי צריכה להתגבר על קשיים ולהתאושש, והנה אני שוב כאן.

"אני תמיד ממשיכה להגיד לעצמי שלפעמים זה לא קורה, כי אין לך יותר את היכולת, אבל זה כן קרה בזמן הנכון. זה היה הרגע הנכון, ובגלל זה אני כל כך אסירת תודה על ההמשכיות הזאת".

שלי אן פרייז'ר פרייס אחרי הזכייה באליפות העולם בפעם החמישית בקריירה. Andy Lyons, GettyImages
"אני אפילו לא יכולה לדמיין עכשיו את כמות המכשולים שעמדה בפניי". אלופה/GettyImages, Andy Lyons
שלי אן פרייז'ר פרייס אחרי הזכייה באליפות העולם בפעם החמישית בקריירה. Andy Astfalck/BSR Agency, GettyImages
חיוך כובש. פרייז'ר פרייס/GettyImages, Andy Astfalck/BSR Agency
שלי אן פרייז'ר פרייס אחרי הזכייה באליפות העולם בפעם החמישית בקריירה, לצד שריקה ג'קסון, איליין תומפסון הרה. Andy Lyons, GettyImages
אימפריה. ג'מייקה חוגגת/GettyImages, Andy Lyons

פרייז'ר פרייס זינקה כהרגלה בצורה מצוינת ופתחה פער מיריבותיה, והצליחה לגבור על בנות ארצה שריקה ג'קסון שסיימה עם הכסף בזמן של 10.73 שניות ואיליין תומפסון הרה שקבעה 10.81. "אני יודעת שאם אני בריאה, אני הולכת על התואר", אמרה, "אני עדיין רעבה, עדיין יש לי מוטיבציה, אני תמיד מאמינה שאני יכולה לרוץ מהר יותר, ואני לא הולכת להפסיק להאמין".

זו פעם ראשונה בהיסטוריה שמדינה משלימה סוויפ על הפודיום באליפות העולם בריצת 100 מטר נשים, על אף שג'מייקה הצליחה לעשות את זה במשחקים האולימפיים - בשנה שעברה עם אותה השלישייה, וגם ב-2008. "זאת פעם שלישית שלי שאנחנו שלוש ג'מייקניות על הפודיום, וזה מרגש מאוד, ועוד להיות זו שמנצחת".

תומפסון הרה, שזכתה בדאבל בשתי אולימפיאדות רצוף ורשמה את הזמן השני בטיבו אי פעם ב-100 מטר רק אחרי פלורנס גריפית' ג'וניור, עדיין בלי תואר ב-100 באליפות העולם. "אני לא בכושר הכי טוב בחיי", הודתה.

הרגע מעורר המחלוקת של היום היה לפני הגמר בריצת 110 מטר משוכות. דבון אלן, מי שרשם את הזמן השני בטיבו בהיסטוריה, נפסל והודח. התגובה המותרת לזינוק היא 0.1 שנייה. אלן הגיב תוך 0.099, כלומר הבדל של מאית הביאה לפסילה שלו. הקהל הגיב בשריקות בוז, על רקע העובדה שאלן המקומי היה פייבוריט גדול לזכייה, וגם בזכות הפופולריות שלו מאחר שהוא משחק גם כרסיבר בפילדלפיה איגלס מליגת הפוטבול (ושיחק בעבר באורגון דאקס, האוניברסיטה המקומית). "אני פשוט סובל, כואב לי שלא אוכל לרוץ", אמר, "בגלל אלפית שנייה אחת של תגובה? זה מאכזב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully