וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס הארדן מגלה: ככה ויתרתי על מיליונים, הפרשנים יכולים לקשקש

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 8:15

הגארד, שהוריד משכרו, הולך על אליפות: אמרתי להנהלת הסיקסרס "תביאו את מי שצריך, ותנו לי את מה שנשאר". על היכולת המאכזבת: על כל שחקן אחר עם מספרים שלי הייתם אומרים שהוא שווה חוזה מקסימום

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 18.7/ספורט1

ג'יימס הארדן ופילדלפיה משלימים בימים אלה את הפרטים האחרונים בחוזה של הגארד, שבמסגרתו הוא מוותר על 15 מיליון דולר שיכול היה לקבל, כשהארדן מצהיר במפורש: אני "נעול" על הסיקסרס, נחוש לקחת אליפות, מת כבר להגיע לעבודה.

"היו לי שיחות עם דריל (מורי, הג'נרל מנג'ר), והוסבר לי איך אנחנו יכולים להשתפר ומה שווי השוק עבור שחקנים מסוימים. אמרתי לדריל לשפר את הסגל, לחתום עם מי שאנחנו צריכים, ולתת לי את כל מה שנשאר", אומר הארדן, "זה מראה עד כמה אני רוצה לנצח. אני רוצה להתחרות על אליפות. זה כל מה שחשוב לי בשלב הזה. אני מוכן לקחת פחות כסף, כדי להעמיד אותנו בעמדה להשיג את זה".

וכך הסיקסרס החתימו הקיץ את פי.ג'יי טאקר ממיאמי לשלוש שנים, 33 מיליון דולר; החתימו את הקלע דנואל האוס לשנתיים, 8.5 מיליון דולר; הביאו את הגארד ד'אנטוני מלטון בטרייד; והחתימו את טרבלין קווין, ה-MVP של הג'י ליג 2021-22.

"אני חושב שהשנה שיש לנו סגל הרבה יותר עמוק", אמר הארדן, "זה משהו שרצינו להתייחס אליו. אם אתה מסתכל על הסגל שלנו עכשיו, אנחנו יכולים ללכת הרבה יותר רחוק. אני אוהב את הדרך שבה העמדנו את עצמנו ביחס לשאר הקבוצות המובילות".

ג'יימס הארדן, פילדלפיה סיקסרס. רויטרס
ג'יימס הארדן, פילדלפיה סיקסרס/רויטרס

ובינתיים - ג'ואל אמביד רוקד הורה

כדי שהסיקסרס ימצו את מלוא הפוטנציאל שלהם, הארדן יצטרך לחזור ליכולת הדומיננטית שלו מהעבר. ה-MVP של 2018 התמודד עם בעיות פיזיות רבות בעונה שעברה, כולל פציעה טורדנית בשריר הירך הימני.

הוא ספג ביקורת על היכולת שלו במהלך 21 משחקי העונה הסדירה ששיחק בפילדלפיה לאחר שהועבר בטרייד מברוקלין. הסטטיסטיקה שלו הייתה רחוקה מרגעי הזוהר שלו בליגה, ובכל זאת הכוכב הוותיק בן ה-32 עדיין העמיד ממוצעים של 21 נקודות, 7.1 ריבאונדים ו-10.5 אסיסטים עם הסיקסרס.

"אני לא באמת מקשיב למה שאנשים אומרים. לא הייתי במיטבי בעונה שעברה ועדיין הגעתי לממוצע של טריפל דאבל", אמר הארדן, "אם למישהו אחר היו המספרים האלה, היינו מדברים על כך שהם יקבלו את החוזה מקסימום. אנשים היו רגילים לראות אותי עם ממוצע של 40, 30 נקודות, ולכן הם ראו זאת כשנת ירידה. הייתי בפילדלפיה במשך כמה חודשים והייתי צריך ללמוד תוך כדי תנועה. זה מה שהיה. אני במקום טוב פיזית ומנטאלית כרגע, ואני רק מצפה לעונה הבאה".

הארדן וחברו ג'ואל אמביד ינסו כעת להעמיד קבוצה חזקה, פיזית ומנטאלית. "אני מדבר עם ג'ואל לעתים קרובות ויש לנו פגישות ושיחות על איך אנחנו הולכים לשחק ומה אנחנו צריכים לעשות כדי לעזור לקבוצה שלנו לזכות באליפות", אמר הארדן, "כשיש לך שניים מהשחקנים המובילים בעמדות שלהם באותה קבוצה, זה בסיס נהדר. אנחנו הולכים לצמוח יחד ולנסות להוביל את הקבוצה הזו לפסגה. אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה ביחד".

גבי צ'אצ'אשווילי, גולדן סטייט. רויטרס
החוויה נגמרה, לבינתיים. צ'אצ'אשווילי/רויטרס

עוד ב-NBA

* פורטלנד זכתה הלילה בליגת הקיץ, אחרי שגברה בגמר 77:85 על ניו יורק ניקס. זו הפעם השלישית שפורטלנד שיחקה בגמר מאז 2017, ותואר שני שלה. ברנדון וויליאמס קלע 22 נקודות.

* יוטה ג'אז החתימה את סימונה פונטקיו, 26, והפורוורד האיטלקי שקלע 11.9 נקודות למשחק בבאסקוניה בעונה שעברה ירוויח 6.25 מיליון דולר בשנתיים הקרובות.

* גבי צ'אצ'אשווילי סיים הלילה את דרכו בליגת הקיץ במדי גולדן סטייט, עם הפסד 87:77 לוושינגטון וויזארדס. הישראלי סיים את המשחק עם 3 נקודות (1 מ-1 מהשלוש), 5 ריבאונדים, 2 חסימות ו-2 איבודים ב-16:58 דקות על הפרקט, שבמהלכן סיים עם הפלוס-מינוס הכי טוב בקבוצה - 12+. עם זאת, הוא סיים 6 ההופעות שלו בליגת הקיץ עם 6 הפסדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully