וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרד קרלי זכה בזהב ב-100 מטר. דיאנה ויסמן נותרה מחוץ לחצי הגמר

קובע תוצאת השנה ניצח בגמר והשלים שלישייה כל-אמריקאית על הפודיום. שיאנית ישראל רשמה 11.29 שניות במוקדמות ולא עלתה שלב

רגע השיא של אליפות העולם באתלטיקה הנערכת באורגון, התקיים הבוקר (ראשון) עם גמר ריצת ה-100 מטר גברים. במקצה הנשים נערכו מקצי המוקדמות, ודיאנה ויסמן הישראלית נותרה מחוץ לחצי הגמר.

פרד קרלי, הזוכה בגמר ה-100 מטר באליפות העולם. רויטרס
הכי דומיננטי. פרד קרלי/רויטרס

גמר 100 מטר גברים

באופן מעט צפוי, פרד קרלי הוכתר כאיש המהיר בעולם, בגמר שעמד בסימן שליטה אמריקאית מוחלטת בעידן שאחרי יוסאין בולט. קרלי שקבע את שתי תוצאות השנה בעולם (9.76 ו-9.77) סיים את הגמר בזמן של 9.86 שניות, והקדים בשתי מאיות את בני ארצו מרווין ברייסי וטרייבון ברומל. למרות זינוק לא מרשים, קרלי, מדליסט הכסף מאולימפיאדת טוקיו, הצליח לעקוף את יריביו במטרים האחרונים ולזכות בזהב באליפות העולם לראשונה אחרי שעשה הסבה לספרינט הקצר ביותר מריצות 400 מטר.

כאמור, ברייסי זכה בכסף וברומל בארד, כשהם משלימים פודיום כל-אמריקאי בריצת ה-100 לראשונה מאז שנת 1991. האכזבה הגדולה של הגמר הייתה רשומה על שמו של כריסטיאן קולמן, אלוף העולם היוצא, שסיים במקום השישי בלבד עם 10.01 שניות. יוהאן בלייק נותר מחוץ לגמר לאחר שקבע 10.12 שניות בחצי.

זהב: פרד קרלי (ארצות הברית) - 9.86
כסף: מרווין ברייסי (ארצות הברית) - 9.88
ארד: טרייבון ברומל (ארצות הברית) - 9.88

האצנית הג'מייקנית איליין תומפסון-הרה, לצידה דיאנה ויסמן הישראלית. Andy Astfalck/BSR Agency, GettyImages
הרחק משיאה האישי. דיאנה ויסמן, מימין/GettyImages, Andy Astfalck/BSR Agency

מוקדמות 100 מטר נשים

אכזבה לדיאנה ויסמן. שיאנית ישראל הגיעה לאורגון לאחר שהחלימה מקורונה, אבל לא הצליחה להעפיל לחצי הגמר לאחר שהסתפקה בתוצאה של 11.29 שניות - הרחק משיאה האישי הטרי שעומד על 11-.06 שניות - במקצה השלישי של המוקדמות. היא סיימה חמישית במקצה שלה, ונותרה במקום ה-29 הכללי מבין 49.

מי שקבעה את התוצאה המהירה ביותר במוקדמות היא דינה אשר-סמית' הבריטית, עם 10.84 שניות. איליין תומפסון-הרה, האלופה האולימפית, עלתה אף היא לחצי הגמר לאחר שניצחה במקצה של ויסמן עם 11.15 שניות. שלי אן פרייזר-פריס תהיה גם כן בחצי הגמר עם תוצאה מצוינת של 10.87 שניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully