וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההווה ורוד, העתיד? טעון הוכחה: מכבי נתניה מתייצבת למבחן ראשון

14.7.2022 / 15:20

עם התנהלות מקצועית וכלכלית מוקפדת, מושבה גרמנית מבטיחה, רכש שהשתלב היטב וסגנון מובהק, היהלומים מכוונים גבוה. הערב (20:00, ספורט4): ניסוי כלים מול מכבי תל אביב

מכבי נתניה פתחה את עונת 2022/23/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: אביעד בלילי

מכבי נתניה תפתח הערב (חמישי, 20:00, ספורט4) באופן רשמי את עונת 2022/23, כשתתארח אצל מכבי תל אביב במשחק האירופיות במסגרת גביע הטוטו. נתניה מגיעה למשחק הזה אחרי מחנה אימון טוב מאוד בהונגריה, שסוגר קיץ מוצלח עבור הקבוצה.

לפחות על פי פגרת הקיץ, נתניה מגיעה מוכנה מאוד לעונה החדשה, כשבמועדון יכולים לסמן וי ראשוני. הצוות המקצועי בראשות המנהל המקצועי אלמוג כהן והמאמן בני לם ממשיכים לעונה שנייה עם כל הצוות שהיה איתם בעונה שעברה, רשימת הרכש נסגרה עוד לפני ההמראה למחנה האימונים בבודפשט וכל שחקני הרכש שסומנו הגיעו בזמן. בחלק המקצועי, יכולים בנתניה להיות מרוצים גם מכך שמרבית השחקנים הבכירים מהעונה שעברה נשארו בסגל. המועדון דחה הצעות לא קטנות על שחקנים שהיה להם ביקוש, ולמעט דני עמוס ופארפה גיאגון שעזבו, שלד הסגל נשמר במלואו.

בני לם מאמן מכבי נתניה, מאחוריו המנהל המקצועי אלמוג כהן. ברני ארדוב
שומרים על יציבות. אלמוג כהן ובני לם/ברני ארדוב

סיבה נוספת שבנתניה יכולים לטפוח לעצמם על השכם קשורה לנושא הכלכלי. לוואלה! ספורט נודע שתקציב המועדון, שמתקרב ל-28 מיליון שקל, אושר בבקרת התקציבים בימים האחרונים. בזמנים בהם יש מועדונים בליגת העל שנלחמים על חייהם וזקוקים לנס כדי להעביר תקציב, נתניה העמידה תקציב שפוי שמתבסס על גידול ניכר במספר המנויים ובמכירת הכרטיסים, ספונסרים שצורפו וכספים שייכנסו גם מההשתתפות בסיבוב מוקדמות אחד לפחות בקונפרנס ליג.

נתניה שבה אמש ארצה אחרי שסיימה 10 ימים מפרכים מאוד במחנה האימון בטלקי שבהונגריה. "זה היה מחנה מצוין מכל הבחינות", סיפר גורם במועדון. "אלה לא רק שלושת הניצחונות שהשגנו, התוצאות במשחקים כאלה פחות חשובות. שיחקנו מול יריבות טובות, הצגנו כדורגל טוב וראינו את כל הדברים שאנחנו רוצים לראות ממכבי נתניה של העונה הקרובה. יש הרגשה טובה בזכות ההמשכיות מהעונה שעברה".

בנתניה תרגלו לאורך המחנה את אותו כדורגל שהציגה הקבוצה בלא מעט משחקים בעונה שעברה, משחק התקפי מאוד עם לחץ גבוה של שחקני החלק הקדמי. כך מתכננים אלמוג כהן ובני להם לשחק בצמד המשחקים שמצפים לקבוצה, הערב נגד מכבי תל אביב וגם בשבוע הבא נגד בשאקשהיר בסיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג. סגנון המשחק של נתניה דורש כושר גופני גבוה מאוד ואינטנסיביות לאורך דקות ארוכות והשחקנים עבדו על זה לא מעט במהלך המחנה. לצד אימונים טקטיים עם בני לם, היו אימוני כושר אינטנסיביים עם מאמן הכושר ישראל זוויטי, כפי שנהוג מן הסתם כמעט בכל מחנה פתיחת עונה, אבל בנתניה שמו על כך דגש מיוחד.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מכבי נתניה מול ושאש. מכבי נתניה, אתר רשמי
מחנה אימונים מוצלח. שחקני נתניה במשחק מול ושאש/אתר רשמי, מכבי נתניה

עניין נוסף שממנו הביעו בקבוצה שביעות רצון גדולה אחרי המחנה, הוא השתלבותם של חמשת שחקני הרכש החדשים בתוך הקבוצה. פלוריאן הארטהרץ שנראה כמו בינגו גדול בחלק האחורי ואריך ברקו, שהגיעו מהליגה השנייה בגרמניה, כמו גם איתמר ניצן, לירן רוטמן וגיל יצחק שנראו טוב במחנה, התאקלמו בצורה חלקה והייתה שביעות רצון גדולה מאוד מתפקודם. "מדובר בחבר'ה נהדרים אחד-אחד, מקצוענים שהגיעו מוכנים היטב לתחילת העונה. אף אחד לא הגיע עם משקל עודף או כושר גופני לקוי במיוחד וזה תענוג לעבוד עם שחקנים כאלה", אמרו בנתניה.

רוטמן, שהגיע מבית"ר ירושלים, סחט מחמאות רבות בשבועיים האחרונים ובצוות המקצועי מאמינים שהוא יוכל להגיע השנה למספר דו ספרתי של שערים ובישולים יחד. "רוטמן הוא קילר, יש לו בדיוק את מה שאנחנו צריכים הגנתית וגם התקפית. אנחנו מאוד מאמינים בנתונים וביכולות שלו לקראת העונה הזאת", אמר גורם בצוות המקצועי.

"המושבה הגרמנית" במועדון גדלה העונה עם החתמתם של ברקו והארטהרץ שהצטרפו לפטריק טוומאסי, שהוחתם בעונה שעברה מהמדינה המועדפת על אלמוג כהן בכל הנוגע לרכש. העובדה שהמנהל המקצועי דובר גרמנית שוטפת עזרה מאוד לקליטת השחקנים וסייעה לא מעט להליך ההתאקלמות שלהם עם יתר השחקנים. בנתניה מספרים על חדר הלבשה בריא מאוד, נטול אגו ובלי כוכבים. כולם שווים ואין כאלה שמרגישים עליונות. שחקני הבית, ותיקים וצעירים, ישראלים וזרים, כולם הצליחו להתחבר ולפחות על פי ההתרשמות מהמחנה בהונגריה, נראה שיש אווירה טובה מאוד בקבוצה.

בנתניה כמו תמיד רוצים לראות גם העונה שחקנים צעירים תוצרת מחלקת הנוער שישתלבו בקבוצה הבוגרת. מי שהרשים מאוד במהלך המחנה הוא הבלם מתן לוי, שיצורף כעת לסגל הקבוצה הבוגרת ובצוות המקצועי מאמינים שיוכל להשתלב כבר העונה ברוטציה. שוער נבחרת הנוער תומר צרפתי יצא גם הוא למחנה עם הקבוצה ועל פי התוכניות של אלמוג כהן, יתאמן עם הבוגרים במשך השבוע וישחק בשבתות עם קבוצת הנוער. בנתניה מחזיקים מאוד מהשוער שהציג כמה משחקים מרשימים בדרך לזכייה ההיסטורית במקום השני באליפות אירופה.

פלוריאן הארטהרץ שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
מושבה גרמנית מבטיחה. פלוריאן הארטהרץ/ברני ארדוב

על פניו ההווה נראה ורוד מאוד עבור מכבי נתניה, אבל במועדון יודעים שכדי שגם העתיד ייראה כך, חובת ההוכחה מוטלת על כולם. נתניה, שסיימה את העונה הקודמת במקום הרביעי, מאמינה שאפשר לעשות העונה קפיצת מדרגה ולעלות מקום אחד לפחות בטבלה. במועדון מפנטזים שוב על כרטיס לאירופה והמטרה היא לייצר המשכיות גם בגזרה הזאת. היהלומים מקווים לייצר רצף של הופעות במפעלים האירופיים, דבר שיביא כמובן להתקדמות מקצועית וכלכלית בנוסף.

הצעד הראשון לעונה החדשה יהיה כאמור הערב, נגד מכבי תל אביב של ולאדן איביץ' בבלומפילד. הקבוצה של לם תגיע ללא איגור זלאטנוביץ', כארם ג'אבר ועומרי גנדלמן הפצועים, אך מנגד יוכלו האוהדים להתרשם מקרוב בפעם הראשונה מכל שחקני הרכש שהגיעו במהלך הפגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully