וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלאות 25 שנים: נערך טקס זיכרון להרוגי אסון הגשר במכביה

11.7.2022 / 19:35

לקראת פתיחת המכביה ה-21, 700 משתתפים נכחו באירוע הזיכרון, ביניהם חברי המשלחת האוסטרלית, שר התרבות והספורט חילי טרופר וחברי תנועת מכבי העולמית: "מחווה אנושית ומרגשת של מכבי לזכר ארבעת הנופלים"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 11.7/ספורט1

25 שנים אחרי אסון גשר המכביה, בו קיפחו את חייהם ארבעה ספורטאי המשלחת האוסטרלית ונפצעו 69, המכביה קיימה היום (שני) אירוע זיכרון מרגש במקום בו התרחש האסון הנורא. 700 משתתפים נכחו באירוע הזיכרון, ביניהם חברי המשלחת האוסטרלית, שר התרבות והספורט חילי טרופר, ראש עיריית רמת גן, כרמל שמלא הכהן, שגריר אוסטרליה בישראל פול גריפית'ס, חברי הנהלת מכבי תנועה עולמית ובכירי המכביה.

ב-14 ביולי 1997, בזמן טקס פתיחת המכביה ה-15, התמוטט גשר ארעי שהוקם מעל נחל הירקון כדי לאפשר את מעבר משלחות המכביה לאצטדיון רמת גן. הגשר קרס כאשר חברי המשלחת האוסטרלית צעדו עליו ונפלו למים. ארבעה מחברי המשלחת האוסטרלית נהרגו כתוצאה הנפילה ומזיהום מי הירקון: גרג סמול, יטי בנט, וורן זיינס ואליזבט סוויקי ז"ל ו-69 נפצעו בדרגות פציעה שונות.

המכביה מציינת 25 שנים לאסון הגשר. Joya create - ori netel,
המכביה מציינת 25 שנים לאסון הגשר/Joya create - ori netel

הטקס נפתחת בצעדת זיכרון שנערכה על גשר הירקון ובסופה הניחו המשתתפים זרים ונרות זיכרון באנדרטה לזכר ההרוגים. תום גולדמן, סגן נשיא מכבי תנועה עולמית וראש המשלחת האוסטרלית בעת האסון אמר בטקס: "כמו לפני 25 שנה, גם היום אני עומד מולכם ומבקש להעביר את הרוח היהודית של מכבי. את התקווה, האחדות והכוח לקום מתוך הכאב ולנצח. משלחת אוסטרליה נושאת בגאון את זכר ארבעת חברי המשלחת שכבר לא איתנו ותמשיך לייצג את ערכי מכבי העולמית. אני מאחלת לכל אחת ואחד שיושבים כאן את מירב ההצלחה. חזקו ואימצו" .

"גם בחלוף 25 שנה נמצא הזיכרון הכואב של אובדן ארבעת חברי המשלחת האוסטרלית", אמר פול גריפית'ס, שגריר אוסטרליה בישראל. "הטקס היום הוא מחווה אנושית ומרגשת של מכבי לזכר ארבעת הנופלים מהמשלחת האוסטרלית. מעבר המשלחת האוסטרלית הגדולה ביותר על הגשר מייצגת את המשך הקשר החם בין מכבי אוסטרליה למכבי ולקהילה היהודית. תודה לכל מי שהגיע ומכבד את הזיכרון החשוב הזה ובהצלחה לכולם במשחקים"

יו"ר מכבי תנועה עולמית, אמיר פלד הוסיף כי: "חצי יובל אחרי האסון הנורא, וזיכרון ההרוגים עומד לנגד ענינו ומלווה אותנו מדי יום. אנו מחבקים את המשפחות וכואבים יחד את כאבן על מות יקיריהם בטרם עת. משנה לשנה מספר המשתתפים במשלחת האוסטרלית גדל, ואנחנו מברכים על הקשר החשוב והמרגש שנרקם בין המשלחות האוסטרליות למכביה, המשלחת האוסטרלית היא מהגדולות שמגיעות השנה לישראל, עם למעלה מ-1000 ספורטאים ומלווים שיקדישו את הישגיהם לזכר חבריהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
המכביה מציינת 25 שנים לאסון הגשר. Joya create - ori netel,
המכביה מציינת 25 שנים לאסון הגשר/Joya create - ori netel

גם במהלך אירוע פתיחה המכביה שייערך ביום חמישי באיצטדיון טדי בירושלים יחלקו כבוד להרוגי האסון ולי"א חללי הטבח במינכן שהתרחש לפני 50 שנה. במהלך האירוע תיערך קריאת יזכור אותה קראו ברוך בן יגאל, אביו של עמית בן יגאל ז"ל שנרצח בפעילות מבצעית לפני כשנתיים, ומי שעבד במכביה ה-15 וקפץ למים במטרה להציל את הנפגעים באסון הגשר, ואנוק שפיצר, בתו של אנדריי שפיצר ז"ל מחללי הטבח במינכן לפני 50 שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • המכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully