וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונה אחת המחישה למה לברון ג'יימס נחשב לשחקן הכי קמצן ב-NBA

10.7.2022 / 9:10

כוכב הלייקרס תועד בליגת הקיץ בווגאס כשהוא מנשנש חטיף משקית שהביא מהבית, והרשת הוצפה בתגובות: "דרוש תורם שירכוש פופקורן עבור מיליארדר". את חבריו הקרובים שסיפרו בעבר על חסכנותו הקיצונית זה בוודאי לא הפתיע

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו עם לברון ג'יימס/יח"צ

לברון ג'יימס הפך השנה לשחקן ה-NBA השני בלבד בהיסטוריה (אחרי מייקל ג'ורדן) שנהנה מסטטוס של מיליארדר, אבל מסתבר שיש לו הרגלים מהעבר שבלתי אפשרי להיגמל מהם. אחד מהם, כך נראה, הוא חסכנות אובססיבית, שמאפיינת אותו מאז שהיה ילד וגדל במשפחת קשת יום, עם אם חד הורית שילדה אותו כשהייתה בת 16 בלבד.

מפעם לפעם מספרים חבריו הקרובים של לברון על התנהלותו הכלכלית הזהירה שהם מגדירים כ"קמצנות מופרזת", אבל בסוף השבוע האחרון הגיעה סוף סוף הוכחה מצולמת.

במשחק של הלייקרס נגד פיניקס בליגת הקיץ, אליו הגיע לברון על תקן צופה, כמובן, תיעדו המצלמות רגע מפתיע, בו הוא נראה שולף שקית סנדוויץ' שככל הנראה הביא מהבית, ומנשנש אגוזים ושקדים להנאתו.

הסרטונים והתמונות הפכו מיד לויראליים, וגולשים רבים תהו כיצד ומדוע איש עשיר בסטטוס של לברון, לא מרשה לעצמו לרכוש חטיפים במזנון של האולם. אחד הגולשים הגדיל לעשות ואף פתח קמפיין היתולי למימון המונים כדי לסייע ללברון לרכוש פופקורן ופרעצל ב-17 דולר.

"דרושים תורמים עם לב רחב, שיעזרו למיליארדר מסכן לרכוש אוכל בקיוסק", כתב.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

בזמן שרוב התגובות לתמונות של לברון היו שליליות או מבודחות, היה גם מי שראה זאת באור חיובי. "בדיוק בזכות דברים כאלה לברון הוא סמל אמריקאי ומודל לחיקוי שצריך לטפח. לכל הילדים שמעריצים אותו, תלמדו: אין טעם להכניס לפה אוכל שמן ולא מזין, אפשר ליהנות מפירות באותה מידה", כתב אחד הגולשים.

גולש נוסף כתב: "הוא פשוט מנסה לאכול בריא. אתם באמת מצפים שהוא יאכל נאצ'וס מהמזנון כשהוא מתקרב לגיל 40? יש לו אליפות לקחת!".

בארצות הברית אמנם היו מופתעים מהתמונות, אבל עבור חבריו הקרובים של לברון ג'יימס זה היה כמעט מובן מאליו. דוויין ווייד, אחד האנשים הקרובים ביותר לג'יימס מעולם הכדורסל, סיפר בעבר: "לברון הוא השחקן הכי קמצן ב-NBA. אני אומר את זה באחריות".

גם יודוניס האסלם ששיחק עם לברון במיאמי הגדיר אותו כ"קמצן בצורה מדהימה".

"האיש הזה לא שילם על שום דבר מאז שהוא בן 12. כשכל השחקנים היו אוכלים יחד במסעדות והיה מגיע השלב שצריך לשלם, הוא פתאום היה נעלם. כשהחשבון מגיע לשולחן, פתאום הוא לא בסביבה. אני נשבע, כדי לגרום לו לשלם על ארוחה, היית צריך להתערב על כרטיס האשראי שלך", אמר.

לברון הגדיר את עצמו בעבר כ"אדם חסכן שמתעקש להתנהל נכון וחכם מבחינה כלכלית", וסיפר שהוא נמנע מתשלום על אפקליציות, ולא מוכן אפילו לשלם על מנוי ב"ספוטיפיי" כדי לצרוך מוזיקה ללא פרסומות.

שחקני מיאמי היט, לברון ג'יימס, דוויין ווייד. GettyImages
"הקמצן הכי גדול ב-NBA, באחריות". לברון עם דוויין ווייד/GettyImages

קווין לאב, שאף הוא שיחק איתו במדי קליבלנד, סיפר שכשלברון נמצא מחוץ לארצות הברית, הוא גולש באינטרנט רק כאשר ניתנת לו האפשרות להשתמש בוויי-פיי חינמי.

"ראיתי את זה מיליון פעמים בטורונטו - אנחנו נוחתים בקנדה, עוברים במכס, נוסעים באוטובוס למלון ואז הוא שואל את הפקיד, 'מה הסיסמא לוויי פיי?'. מדברים על העושר שלו, אבל לפעמים יש דברים שלא רואים. אני מעריך את זה, אבל היו כמה פעמים ששאלתי אותו, 'ברון, ברצינות, אתה לא מסוגל לשלם על חבילת גלישה?' הוא צחק, והמשיך להימנע מזה בכל פעם מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully