וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם בין התאחדות אילת להתאחדות העולמית לענפים שאינם אולימפיים

אילת, ההתאחדות לענפי ספורט שאינם אולימפיים, היא הראשונה בעולם שחותמת על ההסכם הזה. שלוש סמביסטיות וסמביסט אחד הבטיחו הערב השתתפותם באליפות העולם בסמבו חופים שתתקיים בישראל בחודש הבא

התאחדות אילת. יחצ,
מעמד חתימת ההסכם/יחצ

היסטוריה כחול לבן: היום (שבת) נחתם הסכם הבנות רשמי בין התאחדות אילת (לענפים שאינם אולימפיים) ובין ההתאחדות העולמית לענפים שאינם אולימפיים ה- iwga.

ההתאחדות הישראלית הינה הראשונה שזוכה להסכם הרשמי עם ההתאחדות העולמית, ובקרוב מדינות נוספות יצטרפו להסכם התקדימי שיקדם ויתמוך בענפים שאינם אולימפיים באותן מדינות חתומות. ההסכם היסטורי נחתם בנוכחות חוזה פרורנה לופז, נשיא ההתאחדות ה- iwga ואריק קפלן, נשיא התאחדות אילת, שאמר: "מדובר בכבוד גדול למדינת ישראל ולהתאחדות אילת - שאנחנו הגוף הראשון בעולם שחותם על ההסכם לשיתוף פעולה עם ה- iwga סבר המעיד על מעמדה של מדינת בכלל והתאחדות אילת בפרט".

טלי סמואלסון ונהורה שבתאי. יחצ,
טל סמואלסון ונהורה שבתאי/יחצ

שלוש סמביסטיות וסמביסט אחד הבטיחו כבר הערב (מוצרי שבת), בתום אליפות ישראל בסמבו חופים שהסתיימה לפני כשעה בחוף הריביירה בבת ים, את השתתפותם באליפות העולם בענף זה שתקיים באותו מקום ב-27 וב-28 בחודש הבא. התחרות הערב התקיימה לעיני כ-1500 צופים.

הראשונה שהבטיחה השתתפותה באליפות העולם היא נהורה שבתאי (50 ק"ג, עוצמה ראשל"צ), מדליסטית הארד באליפות אירופה לנוער בסמבו ספורטיבי, חניכתה של הג'ודאית האולימפית אליס שלזינגר. במשקל 59 ק"ג הבטיחה את מקומה באליפות העולם טלי סמואלסון גם היא מעוצמה ראשל"צ חניכתו של המאמן הלאומי פאבל מוסין. הסמביסטית השלישית שזכתה בכרטיס לאליפות העולם היא אליזבט קובלוב (במשקל 72 ק"ג, עוצמה ראשל"צ) אלופת העולם לנוער בסמבו חופשי לשנת 2021, גם היא חניכתו של מוסין.

הסמביסט היחיד שהשיג היום את הכרטיס לאליפות העולם בסמבו חופים הוא מתן איגליצקי (בן 21 מהפועל בת ים) סגן אלוף העולם המכהן בסמבו חופים, חניכו של שי גייזינגר שסיים אשתקד במקום החמישי באליפות אירופה בסמבו חופים.

בתחרות השתתפו גם שלושה ספורטאים אוקראינים שהגיעו לישראל למשפחותיהם בישראל עם פרוץ המלחמה באוקראינה. דוד אלאברדייב (בן 20), שהוכתר לאלוף ישראל במשקל הפתוח (מעל 88 ק"ג) והצעירים האחים התאומים ואלדי ובוגאן רוגיינסקי בני ה-15, שלושתם חניכיו של פאבל מוסין.

בעוד כשבועיים ייקבע הסגל המלא שייצג את ישראל באליפות העולם בסמבו חופים, אחרי שהוועדה המקצועית של איגוד הסמבו והמאמן הלאומי מוסין יסכמו את השנה. נכון לעכשיו הבטיחו כבר 17 מדינות את השתתפותן באליפות העולם בישראל בסוף החודש הבא. עפי ראשי הענף בישראל יגיעו לארץ ספורטאים ביותר מ-30 מדינות.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully