וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה לקזחסטן: אלנה ריבאקינה זכתה בווימבלדון

תואר שלישי בקריירה לטניסאית בת ה-23, שהעניקה גרנד סלאם ראשון למדינה אותה עברה לייצג ב-2018, כשחזרה מפיגור ל-6:3, 2:6, 2:6 על אונס ג'אבור, שתמשיך לחכות כדי להשיג תואר ראשון למדינות ערב

אלנה ריבאקינה ואונס ג'אבור התייצבו היום (שבת) לגמר הנשים בווימבלדון עם הזדמנות לרשום היסטוריה עבור מדינה שלמה, אבל רק אחת מהן הייתה יכולה לעשות זאת, ומי שהצליחה הייתה דווקא זו שהגיעה למשחק כאנדרדוג: הקזחית (17 בטורניר) הפכה לנציגה הראשונה ממדינתה שזוכה בגרנד סלאם, אחרי שחזרה מפיגור במשחק וניצחה 6:3, 2:6, 2:6 ומנעה מהטוניסאית (3) להפוך לשחקנית הערבייה הראשונה שמשיגה באחד מארבעת הטורנירים החשובים ביותר בסבב.

ריבאקינה, שהחלה לייצג את קזחסטן רק ב-2018 והיא למעשה רוסייה שמתגוררת במוסקבה, התגברה על הפסד במערכה הראשונה בדיוק כפי שעשתה ברבע הגמר. הפתיחה הייתה כולה של ג'אבור, שבגיל 27 חווה שנת פריצה ולמעשה סיפקה את הסיפור הגדול בטורניר הזה, אלא שיריבתה יצאה מההלם והשאירה את הלחץ מאחור כשהיא משתלטת על שתי המערכות הבאות. ג'אבור היא המדורגת הגבוהה ביותר שריבאקינה ניצחה בקריירה שלה, והקזחית הפכה את מדינתה ל-24 שזוכה בגרנד סלאם נשים וה-11 בווימבלדון.

האלופה הטרייה היא זוכת הגרנד סלאם השנייה מאז 1975 שעושה זאת כשהיא מחוץ לטופ 20 בדירוג ה-WTA, אחרי ונוס וויליאמס, וגם האלופה הצעירה ביותר בווימבלדון מאז פטרה קביטובה ב-2011. לאחר שהראתה כמה גבוה הפוטנציאל שלה במשך השנים האחרונות, ריבאקינה סוף סוף סיפקה את החותמת החלומית לכך, ברגע שבהחלט עשוי להגדיר את המשך הקריירה המקצוענית שלה.

אלופת ווימבלדון, הטניסאית הקזחית אלנה ריבאקינה. Julian Finney, GettyImages
הסבה אושר לקזחסטן. אלנה ריבאקינה/GettyImages, Julian Finney
אונס ג'אבור, טניסאית טוניסאית. Clive Brunskill, GettyImages
הסיפור הגדול של טורניר הנשים הסתיים בהפסד. אונס ג'אבור/GettyImages, Clive Brunskill

מהלך המשחק

לאחר שכל אחת מהטניסאיות שמרה על ההגשה בתורה, ג'אבור השיגה שבירה מוקדמת כבר במשחקון השלישי ואז מימשה את היתרון כדי לעלות ל-1:3, עם 0:40 קל במשחקון ההגשות הבא שכלל ווינר בחבטה אלכסונית שנחתה על הקו והפתיעה את ריבאקינה לחלוטין. לאחר מכן הקזחית הצילה שתי נקודות שבירה, וצימקה. אחרי שהשתיים שוב שמרו על ההגשות, החטאה נוראית של ריבאקינה ליד הרשת מול מגרש ריק עזרה ליריבתה לעלות ל-3:5. הלחץ על הקזחית רק התעצם, והיא נשברה על האפס בדרך ל-6:3 ופיגור 1:0 במשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קייט מידלטון הדוכסית של קיימברידג' מעניקה צלחת לטניסאית הטוניסאית אונס ג'אבור בטורניר ווימבלדון. רויטרס
"תתנחם" במפגש עם הדוכסית. ג'אבור וקייט מידלטון/רויטרס

ההפסקה כנראה עשתה טוב לריבאקינה, שניצלה את נקודת השבירה הראשונה שלה במשחק בעזרת טעות של ג'אבור, כדי לעלות ל-0:1 במערכה השנייה, ואז סיכלה הזדמנות שבירה של הטוניסאית בדרך להכפלת היתרון. המדורגת 3 נחלצה מאפשרות שבירה עם מעט עזרה מהרשת ואייס - 2:1. ג'אבור לחצה, אך פספסה שלוש נקודות שבירה במשחקון הבא, ואז מעדה שוב כשריבאקינה עלתה ל-1:4. מכאן כל שחקנית שמרה על ההגשות שלה, והמדורגת 17 בטורניר ניצחה 2:6 במערכה כדי לאזן ל-1:1 בגמר.

אלנה ריבאקינה טניסאית קזחית. רויטרס
לא נלחצה מהפיגור. ריבאקינה/רויטרס

המומנטום של ריבאקינה נמשך בפתיחת המערכה השלישית, כאשר השיגה שתי אפשרויות שבירה וניצלה את השנייה שבהן כדי לעלות ל-0:1. הקזחית לא התקשתה לשמור על הגשותיה בשני התורות הבאים, אולם במשחקון השישי ג'אבור עלתה ל-0:40, אלא שריבאקינה הצילה את כל שלוש נקודות השבירה כשהיא עומדת בלחץ גדול, בדרך ל-2:4. במשחקון הבא ג'אבור קרסה סופית ונשברה, ריבאקינה לא התבלבלה והשלימה 2:6 ו-1:2 במשחק כדי לחגוג תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully