וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם הערבי עומד מאחורי אונס ג'אבור, "שרת השמחה" החדשה של טוניסיה

גמר הנשים בווימבלדון בפתח: טוניסיה לובשת חג לקראת הופעה היסטורית של טניסאית ערבייה במעמד הגמר. ריבאקינה תנסה לעמוד בדרכה

גמר הנשים בווימבלדון יפגיש מחר (שבת) שתי טניסאיות שרוצות להסב גאווה לאומה שלמה: מצד אחד אונס ג'אבור הטוניסאית, ומצד שני אלנה ריבאקינה הקזחית. עבור שתיהן מדובר בגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה, ושתיהן יכולות להפוך לנציגות הראשונות של המדינה שלהן שזוכות בתואר הנכסף.

ג'אבור, המדורגת 3 בטורניר, היא הסיפור הגדול של הטורניר. בגיל 27, אחרי שנים של המתנה לפריצה, היא נראית סוף סוף בשיאה וסוחפת אחריה את כל מדינות ערב. ג'אבור היא הערבייה הראשונה אי פעם שתופיע בגמר גרנד סלאם, ותקווה להשלים את המשימה במשחק בו היא נראית פייבוריטית.

"אני מודעת לטירוף שיש סביבי בכל טוניסיה. בתור אישה טוניסאית, אני גאה לעמוד כאן היום ולייצג את המדינה שלי", אמרה ג'אבור לקראת הגמר. "אני מנסה להעניק השראה, ומקווה שההישג שלי יביא עוד ועוד נשים לענף - לא רק מטוניסיה, אלא גם נשים ערביות ואפריקניות".

אונס ג'אבור טניסאית טוניסאית. רויטרס
הסיפור הגדול של טורניר הנשים השנה. אונס ג'אבור/רויטרס
אלנה ריבאקינה טניסאית קזחית. Ryan Pierse, GettyImages
גם היא מחפשת היסטוריה. ריבאקינה/GettyImages, Ryan Pierse

ג'אבור, שהפכה בשנה שעברה לראשונה ממדינות ערב שמגיעה לטופ 10 העולמי בטניס הנשים או הגברים, מודעת לגודל האחריות שמוטלת על כתפיה. בימים האחרונים היא זוכה בטוניסיה לכינוי "שרת השמחה", ואף קיבלה אמש שיחת טלפון מהנשיא קייס סעיד בו איחל לה הצלחה במשחק. "הוא אמר לי 'שלום, השרה', וחייכתי לעצמי. עוברים זמנים קשים על המדינה שלי, אבל כשהם צופים במשחקים שלי, העם מתאחד. אני מאושרת שעוקבים אחריי ומעודדים אותי", אמרה.

אלנה ריבאקינה תנסה להרוס את החגיגה, ולחגוג בעצמה תואר מייג'ור ראשון לקזחסטן. ריבאקינה החלה לייצג את קזחסטן רק ב-2018 והיא למעשה רוסייה שמתגוררת במוסקבה, אבל מקווה גם היא להסב אושר למדינה שאליה היא משתייכת כעת.

"אני מאמינה שיש לי סיכוי לזכות בווימבלדון ובתארי גרנד סלאם נוספים", אמרה ריבאקינה שחלפה על פני סימונה האלפ בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully