וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: לראשונה במכביה - ייעוץ רפואי מרחוק

מומחי המרכז הרפואי שיבא יעניקו ייעוץ טלה-רפואי לספורטאים המשתתפים במשחקים - בכל מקום בארץ ולאורך כל היום. שגרירות בריטניה בישראל ועמותת "זזה - קהילה לקידום ספורט נשים" ערכו קבלת פנים לפתיחת היורו. 15 ספורטאיות וספורטאים מיוחדים הגיעו למפגש מרגש בווינגייט

היום (חמישי, 7.7.22) התכנסו 15 ספורטאיות וספורטאים מיוחדים, למפגש מרגש עם שר התרבות והספורט - חילי טרופר וח"כ סימון דוידסון, יו"ר שדולת הספורט בכנסת שהתקיים במכון וינגייט - המכון הלאומי למצוינות בספורט.

בוירטוס ישראל - העמותה למשחקים מיוחדים שנוסדה בשנת 1987 מאוגדים 3500 ספורטאים עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ותסמונת דאון, העוסקים בספורט תחרותי-הישגי.

המשלחת שתצא מישראל בשבת הבאה (16.7) תמנה 15 ספורטאים שיתחרו בשישה ענפי ספורט: רכיבת אופניים, אתלטיקה, חתירה על מכשיר, טניס, טניס שולחן ושחייה. את הנבחרת ילוו 9 מאמנים, הפועלים בהתנדבות מלאה ואנשי צוות. הורי חלק מהספורטאים יתלוו אף הם למשלחת. באליפות אירופה של הארגון העולמי Virtus שתתקיים בין התאריכים 16-24 ביולי, ייטלו חלק מאות ספורטאים וספורטאיות מיוחדים מכל רחבי אירופה, בתחרויות רב ענפים.

וירטוס ישראל. אבי שי, מכון וינגייט,
וירטוס ישראל/אבי שי, מכון וינגייט

וירטוס ישראל - עמותה למשחקים מיוחדים שמה לעצמה כמטרה לקדם ולהעצים את יכולותיהם של אנשים עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ותסמונת דאון ומסייעת להם להיות ספורטאים ואנשים מועילים לעצמם ולחברה, לחוות אומץ, שמחה, שיתוף, חברות והישגיות באמצעות אימוני ספורט והשתתפות בתחרויות ספורט בארץ ובעולם. העלאת הדימוי והביטחון העצמי שלהם בעיני עצמם ובעיני המשפחה והקהילה הסובבת אותם, ומסייעת להם להשתלב בחברה. העמותה מקדמת את שילוב הספורטאי המיוחד בחברה הרגילה בדרכים שונות ומגוונות. חשיפת הספורטאי המיוחד לאוכלוסייה הרגילה, מעניקה לו את הכבוד וההערכה, עבור המאמץ הנדרש ממנו כדי להגיע להישגים.

אחת לארבע שנים מקיים הארגון הבינלאומי את תחרות משחקי העולם ואחת לשנתיים את משחקי אירופה. במקביל, מתקיימות תחרויות במהלך כל השנה במדינות שונות ברחבי העולם. בתקופת הקורונה חלה הפוגה קצרה ממשחקים תחרותיים, וכעת זו הזדמנות עבור המתחרים להשתתף באליפות אירופה ולקראת משחקי העולם שיתקיימו בוישי - צרפת, בעוד כשנה. התחרויות נערכות בהתאם לרמת המשתתף ובחלוקה לרמות יכולת שונות, כדי לתת מענה לצרכים שונים שיתאימו לכל משתתף יחיד או קבוצת ספורט. כך, שהספורטאים מתחרים מול השווים להם ברמת היכולת המקצועית.
במפגש שהתקיים היום התרגשו הספורטאיות והספורטאים לפגוש בשר התרבות והספורט, חילי טרופר שאמר לנוכחים "אני רואה ערך גדול בקידום שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ובמתן הזדמנות אמיתית לשילובם. חברה מתוקנת היא חברה שבה לכל אדם יש הזדמנות להצליח, להגשים את שאיפותיו ולהתקדם בדרכו מבלי שמחסומים פיזיים או נפשיים ימנעו זאת ממנו. בספורט יש מקום לכולם והזדמנות עבור כולם. חברי וחברות המשלחת מהווים השראה גדולה לכל החברה", בתום דבריו בירך השר את חברי המשלחת עם יציאתם לאליפות אירופה, "אתם מסבים לנו גאווה רבה. בהצלחה גדולה!"

ח"כ סימון דוידסון, יו"ר שדולת הספורט בכנסת הביע בפני חברי המשלחת, המאמנים וההורים את מחויבותו לספורטאיות והספורטאים המיוחדים של וירטוס ישראל והדגיש את החשיבות של מתן הכרה לעמותה. "העמותה הזו עושה עבודת קודש", אמר סימון דוידסון, "לא סתם הסיסמה של העמותה היא "כל אחד יכול" - הספורט הוא משהו שמשותף לכולנו. זה מסר שעלינו לקדם ולהנחיל לכולם, בכל מקום, גיל, דת ולאום. הספורטאים והספורטאיות של וירטוס משמשים דוגמה, מופת והשראה - על דבקות במטרה, השקעה והגשמת חלומות. לכל אחד יש לקות, השאלה היא איך אנחנו בוחרים להתמודד איתה. הספורטאים של וירטוס בחרו לנצח."

עוד נכחו במפגש מנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי, יו"ר העמותה דניאל בנעים וראובן אסטרחן, מנהל הספורט בעמותה שציין: "העמותה מייצרת שינוי בחיי ספורטאים עם צרכים מיוחדים ומעודדת אותם לממש את יכולותיהם. ההתמודדות עם אתגרים ומכשולים מעצבת אותנו ואת הספורטאים שלנו. אנחנו גאים ומאמינים בכל אחת ואחד מאלפי הספורטאים שלנו. עבורם - ההשתתפות היא הניצחון הראשון, והם לא מסתפקים בכך ומייחלים לשוב לישראל בתום האליפות עם מדליות."

לראשונה באירוע המכביה: מומחי המרכז הרפואי שיבא יעניקו ייעוץ טלה-רפואי לספורטאים המשתתפים במשחקים - בכל מקום בארץ ולאורך כל היום. שיבא BEYOND, בית החולים הווירטואלי והמכון הלאומי לרפואת ספורט בשיבא - שהוקם לאחרונה - הרכיבו יחד נבחרת של רופאים מומחים במגוון רחב של תחומים. בראש המכון הלאומי לרפואת ספורט עומד פרופ' גל דובנוב-רז, שמשמש כיועץ רפואי במכביה.

במסגרת זו, הנבחרת מורכבת משורה של מומחים המותאמים לצורכי הספורטאים, בהם מנהל המחלקה הפנימית של שיבא BEYOND ומומחי המכון הלאומי לרפואת ספורט: אורתופדיה, קרדיולוגיה, שיקום, רפואת נשים, מחלות זיהומיות, עיניים, גסטרואנטרולוגיה , עור ועוד.
כך, בכל בעיה בריאותית כגון חבלה, שבר, פציעה או תלונה כלשהי אחרת, יוכל הצוות הרפואי הפרוס בשטח להתייעץ מיד - בשיחת טלפון או וידאו - עם מומחה משיבא. המטרה היא להעניק טיפול מהיר ככל הניתן ולצמצם את הפגיעה בשגרת האימונים והתחרויות של הספורטאים. במסגרת זו, מוקד שיבא BEYOND זמין לרשות צוותי המכביה החל מ-6:00 בבוקר ועד חצות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ד"ר גליה ברקאי ופרופ' גל דובנוב-רז. דוברות שיבא,
ד"ר גליה ברקאי ופרופ' גל דובנוב-רז/דוברות שיבא

ד"ר גליה ברקאי, מנהלת שיבא BEYOND: "אני שמחה שהגענו לרגע בו אנו מביאים את מערך שירותי הטיפול מרחוק למשחקי המכביה, יחד עם המכון הלאומי לרפואת ספורט, איתו אנו הולכים יד ביד. החזון שלנו הוא להנגיש את הרפואה האיכותית ביותר למקום הנוח של המטופלים. הטכנולוגיה היא האמצעי, אבל מסתמכת על ידע רפואי וניסיון עשיר".

פרופ' גל דובנוב-רז, מנהל המכון הלאומי לרפואת ספורט ויועץ רפואי במכביה: "לספורטאים תחרותיים, במיוחד במהלך תחרות כה גדולה, יש צורך בטיפול מהיר, ולעתים מיידי, בבעיות שונות שעלולות לצוץ. זאת על מנת שלא לפגוע בשגרת התחרות והאימונים. בעיות כאלה עלולות להשפיע על נבחרת שלמה ואף על כלל המשלחת של אותה מדינה. החיבור שלנו עם שיבא BEYONDנועד לתת מענה כזה. טיפול מרחוק בספורטאי המכביה, אשר פרוסים ברחבי המדינה, מאפשר לנו לבצע הערכה מיידית ומקצועית של בעיות רפואיות ולאפשר להם חזרה מהירה לפעילות".

הג'ודו בגוש עציון הופך למעצמה

שתי מדליות זהב ואחת כסף - זה היבול המכובד מאוד שהשיגו תושבי גוש עציון באליפות ישראל לנוער בג'ודו שנערכה השבוע ברעננה.

בין נבחרות הג'ודו שזכו בתחרות הייתה עמותת "מיטב ירושלים" שאליה משתייכים תושבי גוש עציון תחת המאמנים דן פיטוסי, טל גולדסטון, יואל ליבסטר והאחים עידו ונועם אלקיים. קרן גוש עציון העניקה את החסות לספורטאים תושבי המועצה.

באליפות ישראל עד 50 ק"ג זכה במדלית הזהב בועז גרינוולד, תלמיד כיתה ח' בחטיבת הביניים "כרמי יהודה" מהיישוב אלעזר, בנו של חבר מליאת מועצת גוש עציון יצחק גרינוולד. בניה קופרמן מאלעזר, תלמיד כיתה ו' בבית הספר "אורות עציון", זכה אף הוא במדלית הזהב למשקל של עד 42 ק"ג. נטע הדר מהיישוב אלעזר, תלמידת כיתה י' באולפנת נווה חנה מרשת אור תורה סטון, זכתה במדליית הכסף במשקל של עד 52 ק"ג.עוד בין לוחמי הג'ודו תושבי גוש עציון שזכו במדליות באליפות: במדלית כסף - אשחר סיוון ובמדליות ארד- איתן כהן, מלאכי לוי, דוד ברוכי, יהל פוקסמן, בועז קוטנר, ירדן שכטר, יוחאי פולק ונעם אייזנברג.

מועדון ג'ודוגוש בניהולו של דן פיטוסי. יחצ,
כבוד למועדון ג'ודוגוש בניהולו של דן פיטוסי/יחצ

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן בירך את הזוכים ואמר: "אלופים סדרתיים. ברכות לבניה, בועז ונטע שהביאו הרבה כבוד לגוש עציון ולהתיישבות ביהודה ושומרון. נוער גוש עציון הוא נוער ערכי שמוביל בשלל תחומים, כעת גם בג'ודו. יישר כוח למאמן דן פיטוסי, לנבחרת הגו'דוגוש ולכל צוות האימון הנוגעים והתומכים בדבר".

ועוד בגוש עציון: אירוע האופניים הגדול בהתיישבות

אירוע האופניים הגדול בהתיישבות גוש עציון הוכרז בהצלחה: מאות רוכבים ברמות שונות חוו את נופיו עוצרי הנשימה של גוש עציון בעודם רוכבים על אופניים. סינגל המעיינות של גוש עציון עובר באתרי המורשת ההיסטוריים של הגוש ואתרי התיירות שלו. סינגל המעיינות ממוקם בפסגות הגבוהות של גוש עציון והוא עובר בין נופים, חורשות, מטעי דובדבן, תצפיות וכמובן מעיינות רבים.

הרוכבים הרבים שהגיע לאזור יכלו לבחור אחד משלושה מסלולים ברמות שונות. בנוסף, יכלו המשתתפים להשתתף בטיפוס וגלישת צוקים במצוק האבות.

רכיבת אופניים בגוש עציון. יחצ,
כיפי ומעשיר/יחצ

אגף התיירות מזמין רוכבים מכל גיל לבוא ולהנות בשבילי האופניים בכל ימות השנה ולטבול בדרך בעין יצחק, עין מסלע ובמעיינות קרירים וצלולים נוספים. המידע זמין בכל עת באתר תיירות גוש עציון.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר: "רכיבה על אופניים בנופי גוש עציון היא דרך מצויינת בה ניתן להכיר את ההיסטוריה ואת אתרי המורשת בגוש, בסינגלים מרהיבים שיש ברחבי המועצה שלנו."

"גאות לתמוך בנשים ישראליות"

אתמול, 6 ביולי, קיימו שגרירות בריטניה בישראל ועמותת "זזה - קהילה לקידום ספורט נשים", קבלת פנים חגיגית משותפת במסעדת חוף מציצים בתל אביב לרגל פתיחת יורו הנשים של אופ"א 2022 (איגוד התאחדויות הכדורגל האירופיות).

באירוע השתתפו למעלה מ-100 אורחים מקהילת הספורט הישראלית, בהם שחקניות מובילות מנבחרת ישראל בכדורגל נשים וליגת העל, נציגי הממשלה וביניהם יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ומקימת הקבינט לשוויון מגדרי מרב מיכאלי ויו"ר ועדת המשנה לספורט ויו"ר שדולת הספורט, ח"כ סימון דוידסון, ארגוני נשים וחברות המגזר הפרטי.

אליפות אירופה לנשים של אופ"א 2022, המתקיימת באנגליה, צפויה להיות אירוע הספורט האירופי לנשים הגדול בהיסטוריה, עם קהל עולמי של כ- 250 מיליון צופים, לצד 96,000 צופים בינלאומיים אשר יגיעו לצפות במשחקים באצטדיונים השונים. 16 מדינות אירופיות יתחרו ב-31 משחקים בתשע ערים מארחות: ברייטון והוב, לונדון, מנצ'סטר, מילטון קינס, רותרהאם, שפילד, סאות'המפטון, טראפורד, ויגאן וליי.

לאחר קבלת הפנים לאורחים ערכו שגרירות בריטניה, עמותת "זזה" ואגף הספורט בעיריית תל אביב הקרנה פומבית של משחק הפתיחה בין נבחרת אנגליה לנבחרת אוסטריה על מסך ענק בחוף מציצים בתל אביב. למעלה מ-250 איש הגיעו לצפות במשחק הפתיחה.

מפגש שגרירות בריטניה ועמותת "זזה". יחצ,
מתוך המפגש/יחצ

סגנית שגרירת בריטניה בישראל, אליס טרומן, אמרה: "השגרירות הבריטית גאה לתמוך בנשים ישראליות בספורט ולהפגין את תמיכתה בחברה סובלנית ושוויונית יותר שבה ספורט הנשים נחגג באותה מידה כמו ספורט גברים. כדורגל תמיד היה חלק גדול מהחיים שלי, הלכתי למשחק הראשון שלי כשהייתי בת חמש ומיד התאהבתי. לקהילת הספורט בבריטניה מחויבות חזקה, מוכחת ומתמשכת לשוויון, גיוון והכלה. עם זאת, יש עוד הרבה שצריך לעשות. גם היום נשים המשתתפות בספורט עדיין מתמודדות עם מכשולים רבים, כולל שכר נמוך יותר, פחות סיקור תקשורתי ופציעות שונות בהשוואה לעמיתיהם הגברים. "

מנכ"לית עמותת "זזה", עדי שרי, אמרה: "כילדה קטנה הייתה לי משאלה, חלום, שכל בנות הכיתה שלי יצטרפו אליי ויבינו את כוחו של הספורט ומה שיש לו להציע להן כילדות ובהמשך - כנשים. האירוע הערב הוא עוד שלב בדרך להפיכת ספורט הנשים למוצר צריכה לגיטימי ושווה, בעל נוכחות במרחב הציבורי. עכשיו, כשכל אירופה כבר מבינה שכדורגל נשים זה הדבר הגדול הבא בספורט, המשימה שלנו היא לוודא שהבשורה תגיע, במלא עוצמתה, גם לישראל".

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, אמרה: "אנחנו כאן היום משתי סיבות, האחת זה כדורגל והשנייה זה שוויון, ותאמינו או לא, הם כן הולכים ביחד. יתר על כן, הם צריכים ללכת יחד. כדורגל הוא נכס שעלינו לשאוף לכך שכל ילדה, בדיוק כמו כל ילד, תקבל את ההזדמנות להיות חלק ממנו. המיומנויות שצוברים - לדעת לנצח ולהפסיד ביחד, לרוץ קדימה ולהוביל - אלו הם הכישורים שאנו מוצאות אחר כך נחוצים בעולמנו. מיומנויות שהן חלק מהמאבק שלנו במאמץ לקידום השוויון".

יו"ר התאחדות השחקנים והשחקניות בישראל, קארין סנדל, אמרה: "אני משחקת כדורגל מגיל שש. היו לי חלומות ושאיפות גדולות, ובאותו הזמן אף אחד מהם לא נראה ריאלי. והנה, צעד אחר צעד היה לי הכבוד לראות את המציאות הזו משתנה. נשים ברחבי העולם החלו לשבור כל מחסום ומכשול שעמד בפניהן בילדותן. כאן בישראל יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור, אבל לאחרונה עשינו היסטוריה קטנה משלנו כשהגענו להסכם לשוויון שכר ושוויון תנאים בכדורגל נשים. כדורגל מחבר בין אנשים וכדורגל מיועד לכולם, צריך לתת לזה חלק בשינוי שאנחנו רוצים לראות בעולם".

יו"ר ועדת המשנה לספורט ויו"ר שדולת הספורט, ח"כ סימון דוידסון, אמר: "לפני שלושה שבועות נחתם הסכם היסטורי בכדורגל הנשים בישראל, וזה יצר שינוי גדול, במיוחד כי זה גם גרם לכולם להיות מודעים לזה. כששומעים את הנשים האלה בכנסת ורואים את המבט בעיניהן כשהן מדברות, אתה יודע שהן המנהיגות האמיתיות של השוויון בספורט. ספורט לא אומר להיות במקום הראשון - זה אומר להיות חזקה, זה עניין של נחישות ומחויבות, וזה משהו שאני רוצה שבנות בכל מקום ילמדו. "

הישג לישראלים במקום ה-3 בשייט אוטונומי

סטודנטים מהפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן ומהפקולטה למדעים מדויקים ע"ש ריימונד ובברלי סאקלר באונ' ת"א יצרו את כלי השייט האוטונומי הישראלי הראשון, משלב התכנון והעיצוב ועד המוצר המוגמר, וזכו במקום ה-3 בתחרות הבינלאומית היוקרתית RoboBoat, מול סירות מטעם אוניברסיטאות אחרות, ממדינות כמו הודו, אינדונזיה, מקסיקו וטורקיה, כולל האונ' המובילות בעולם כמו MIT וקורנל, במה שהיא למעשה אליפות העולם בסירות אוטונומיות.

התחרות השנתית RoboBoat של ארגון RoboNation, מתקיימת כבר למעלה מ-13 שנה ומאפשרת לאוניברסיטאות הגדולות בעולם להתחרות בפיתוח סירות אוטונומיות. הנבחרת הישראלית, שנושאת את השם SAIL-IL, התחרתה בתחרות המתקיימת בפלורידה, ובנוסף למקום השלישי הכללי, זכתה במקום הראשון בפרס מיוחד על עזרה לקבוצות אחרות, ובמקום רביעי ב-Technical design review.
.

שייט אוטונומי. יחצ,
הנבחרת הישראלית/יחצ

שובל בן שושן ונדב שולב, הקימו את הפרויקט בעת תקופת לימודיהם ועומדים בראשו, והקפטנים של הקבוצה השנה הם ניצן לידן ונועם בלוטנר. שורשיו של הרעיון בשירות הצבאי של בן שושן ושולב, כאשר הראשון נחשף לעולם הרובוטיקה במהלך שירות המילואים ביחידת יהל"ם, בעוד שולב שירת כחובל וגם לו רקע ברובוטיקה.

בן שושן הוא מהנדס תוכנה בספקית השבבים ולנס, הנסחרת בוולסטריט ותומכת בנבחרת: "כשהפרויקט הזה קרם עור וגידים לפני שנתיים, לא דמיינו שסירה אוטונומית ישראלית תהיה חלק מהמסורת ותשתתף בתחרות באופן קבוע. אנחנו גאים ונרגשים במיטב המוחות כחול לבן, שבזכותם אנו מצליחים לייצר הישגים גם בזירה המדעית שעל המים".

הקבוצה מורכבת מ-27 סטודנטים מהנדסת חשמל והנדסה מכנית, כאשר על כל קבוצה צריכה לתכנן ולבנות סירה קטנה שתהיה אוטונומית לחלוטין ותמלא מספר משימות ביניהן קריטריונים רבים, בהם תכנון, בנייה והפעלה של כלי שייט אוטונומי, שינווט וישלים משימות במסלול מכשולים, אשר תוכנן בכדי לבחון את גבולות היכולות של הכלי מעבר בין מצופים, זיהוי מטרות, עגינה, מילוי מיכל מים וכו'. הסירה נדרשת למספר יכולות כמו תמרון, זיהוי ועיבוד תמונה, שילוב בין מספר חיישנים, יכולת מיקום עצמי, תכנון מסלול בזמן אמת וכמובן אוטונומיה מוחלטת בביצוע המשימות. השנה ייצרה בנבחרת סירה חדשה במבנה טרימרן (לעומת קטמרן שהיה בשנה שעברה). הסירה עשויה מפוליסטירן מוקצף (דומה לגלשנים) מצופים בפיברגלס, קרבון פייבר ואפוקסי. על הסירה מותקנים מספר סנסורים ביניהם מצלמת סטראו, GPS וכמובן מחשבים ומערכת תקשורת ובקרה. הקבוצה התמודדה עם אתגרים רבים הקשורים לעולם האוטונומיה ועם אתגרים ייחודים לסביבה הימית, כולל לימוד עולמות תוכן שלמים וכן סנכרון בין מספר רב של מערכות.

בין נותני החסות לפרויקט: ולנס, רפא"ל, MathWorks, orca-ai, מספנות ישראל, אינוויז ו-LAKE TLV

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully