וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כולם מרוצים: על מסע הגיוס של נבחרת גאנה לקראת המונדיאל

וויליאמס ולאמפטי אינם היחידים, ולמרות שישנם גם מתנגדים לייבוא מבחוץ, בהתאחדות לא מתנצלים. כוכבי פרמיירליג נוספים יגיעו?

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 7.7/ספורט1

התאחדות הכדורגל הגנאית מנהלת בימים האחרונים קמפיין גיוס מאסיבי, במסגרתו שחקנים מחמש הליגות הבכירות באירופה, כדוגמת איניאקי וויליאמס מאתלטיק בילבאו וטאריק לאמפטי מברייטון, החליטו לממש את זכותם לייצג את נבחרת גאנה במונדיאל הקרוב ולוותר על האפשרות לשחק בעתיד בספרד ובאנגליה בהתאמה, מה שהעלה את רף הציפיות מ"הכוכבים השחורים".

בנוסף לשמות שצוינו, גם בלם סאות'המפטון מוחמד סאליסו העמיד את עצמו לרשות הנבחרת אחרי שסרב לעשות זאת בשנים קודמות, וברשימת המגויסים נכללים גם שלושה שחקנים שהשתייכו לנבחרות הצעירות של גרמניה ומשחקים בשתי הליגות הבכירות באותה מדינה. אחד הגורמים הבכירים במסע הגיוס הוא מאמן הפרמיירליג לשעבר, כריס יוטון האנגלי-אירי, שמונה בחודש פברואר האחרון ליועץ המקצועי בהתאחדות הגנאית.

שחקן ברייטון טאריק לאמפטי. Mike Hewitt, GettyImages
ויתר על אנגליה לטובת גאנה. לאמפטי/GettyImages, Mike Hewitt

עם זאת, לא כולם קיבלו את המהלך באהדה. למשל, שוער העבר של הנבחרת, אדם קווארסי, ביקש להזכיר אתמול בריאיון לתקשורת המקומית: "אל תשכחו את השחקנים שהביאו את הנבחרת למונדיאל". בניגריה האוהדים יצאו נגד השחקנים בביקורת ברשת החברתית, בטענה שמדובר בצעד ציני כי אם גאנה לא הייתה מעפילה למונדיאל על חשבון ה"סופר איגלס", אותם כדורגלנים לא היו בוחרים לשחק בשורותיה.

חלק מאנשי הכדורגל במדינה מרגישים שצירוף המתאזרחים בא על חשבון טיפוח הצעירים המקומיים, אבל בהתאחדות לא מתכוונים לעצור. "תמיד עמדנו על כך שלא נסתפק במאגר מצומצם של שחקנים, אלא נגייס כישרונות מובילים מרחבי העולם שייקחו אותנו לרמה הבאה. זה מקנה לצוות האימון בנבחרת עוד אפשרויות לשפר את הקבוצה", נכתב אתמול בהודעה על ששת המצטרפים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כריס יוטון, לשעבר מאמן נוטינגהאם פורסט. Tony Marshall, GettyImages
יגייס כוכבים נוספים? כריס יוטון/GettyImages, Tony Marshall

באופן מתבקש, כבר החלו ספקולציות לגבי מי שעשויים להיות המגויסים החדשים לנבחרת של אוטו אדו, וברשימה אפשר למצוא שמות בכירים נוספים. לדוגמה, אדי אנקטייה בן ה-23 שעדיין לא שיחק בנבחרת אנגליה הבוגרת. חלוצה של ארסנל חתם לאחרונה על חוזה חדש ואמור להוביל את התקפת התותחנים יחד עם גבריאל ז'סוס בעידן שאחרי אלכסנדר לקאזט ופייר אמריק אובמיאנג. לאור ריבוי האופציות של גארת' סאות'גייט בחלק ההתקפי, בגאנה עשויים לשכנע את אנקטייה להצטרף לנבחרתם ככוכב מוביל. זהו גם המקרה של ניקו וויליאמס, אחיו הצעיר של איניאקי, ששיחק בנבחרות ספרד הצעירות. אפילו קאלום הדסון-אודוי מצ'לסי, שכבר ערך שלוש הופעות במדי אנגליה, רשאי לפי חוקי פיפ"א לעבור לגאנה מאחר שעוד לא מלאו לו 21.

בין אם אותם שחקנים יגיעו או לא, אפשר כבר להצהיר ש"הכוכבים השחורים" נחושים לשפר את הישג השיא שלהם בגביע העולם, אותו קבעו ב-2010 עם ההעפלה לרבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully