וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הניצחון בקטע בטור דה פראנס: "ישראל על המפה ברמה חסרת תקדים"

סילבן אדאמס, מבעלי הקבוצה הישראלית שרשמה ניצחון היסטורי במירוץ: "הישג בלתי נשכח". המנצח סיימון קלארק: "לא מאמין שעשיתי את זה, הגשמתי חלום". גיא ניב חשף את החבורות

"ישראל פרמייר טק" חוגגת ניצחון ראשון אי פעם לקבוצה ישראלית בטור דה פראנס/צילום: ספרינט סייקלינג. עריכת וידאו: אביעד בלילי

סיימון קלארק לא ישכח לעולם את הקטע החמישי בטור דה פראנס 2022, ובזכות הרוכב האוסטרלי, גם ענף האופניים בישראל יזכור לתמיד את מה שקרה הערב (רביעי). קלארק, המתחרה עבור "ישראל פרמייר טק", אחראי לניצחון הראשון של קבוצה ישראלית במרוץ היוקרתי בצרפת, ובגיל 36 גם השיג לראשונה בקריירה ניצחון בקטע מהטור דה פראנס, כאשר חצה ראשון את קו הסיום בלונגווי בתום כמעט 220 קילומטרים.

"אחרי החורף שעברתי ובו לא הייתה לי קבוצה, ישראל פרמייר-טק פנתה אליי ונתנה לי את ההזדמנות הזו. ראיתם בכל התחרויות השנה שאני מנסה להפיק את המירב מכל הזדמנות. גם בוואלטה ניצחתי בשלבים בשבוע הראשונים, אז גם הפעם חשבתי שאני יכול לעשות את זה ושאולי היום זה היום", סיפר קלארק הנרגש בסיום, אחרי הניצחון הדרמטי שהושג ממש על קו הסיום.

סיימון קלארק, רוכב אופניים מישראל פרמייר טק. Thomas SAMSON, GettyImages
ניצחון אדיר, עבורו וגם לענף האופניים בישראל. קלארק/GettyImages, Thomas SAMSON
סיימון קלארק, הרוכב האוסטרלי של ישראל פרמייר טק, ניצח את הקטע החמישי של טור דה פראנס. רויטרס
סיימון קלארק, הרוכב האוסטרלי של ישראל פרמייר טק, ניצח את הקטע החמישי של טור דה פראנס/רויטרס

האוסטרלי המשיך: "אני עדיין לא מאמין שעשיתי את זה. סבלתי מהתכווצויות בשתי הרגליים ובסיום ניסיתי לזרוק את האופניים קדימה וקיוויתי לטוב ושזה יספיק. אני צריך לצפות בזה שוב אם להיות כן, כי אני עדיין לא מאמין שהצלחתי. עברתי לאירופה בגיל 16 ובקרוב אהיה בן 36, כך שהגשמתי חלום אחרי 20 שנה שאני מתחרה".

צפו בניצחון הדרמטי

הרוכב הישראלי גיא ניב מראה את הפציעות והחבורות אחרי הקטע החמישי בטור דה פראנס. ישראל פרמייר טק, נועה ארנון, אתר רשמי
הרוכב הישראלי גיא ניב מראה את הפציעות והחבורות אחרי הקטע החמישי בטור דה פראנס/אתר רשמי, ישראל פרמייר טק, נועה ארנון

סילבן אדמס מוסיף על משמעות הניצחון: "ישראל היום על המפה ברמות בלתי נתפסות, חסרות תקדים ממש. כל העולם מדבר על 'ישראל ישראל וישראל' מאז הניצחון העצום הזה. מאות מילונים צפו ברוכב של קבוצה ישראלית מנצח. בשבילי זה הכל. בשבילי , זו המשמעות החשובה ביותר של הניצחון הזה - לשים את ישראל על המפה בענק. תעבירי זה רגע מזוכך של הוכחה בצדקת הדרך. זו הסיבה שהקמנו את הקבוצה הזו - עבור רגע כזה. הצורה שבה עשינו זאת היום היא בלתי נשכחת. זה לא סתם ניצחון, זה ניצחון בקטע אפי ממש, קטע בלתי נשכח. אני כבר חושב קדימה ורוצה עוד נצחון כאן ועוד הישגים".

גיא ניב, שעשה את ההיסטוריה לפני שנתיים כישראלי הראשון בטור דה פראנס, חשף את החבורות שלו אחרי הקטע ואמר היום אחרי הניצחון: "רגע מטורף, רגע היסטורי. אני מאושר להיות חלק מהרגע הזה אבל כל הקרדיט לרכיבה המדהימה של סיימון קלארק. כשהתקרבתי לסיום, התקשיתי להחזיק בכידון עם החתכים שנוצרו, אבל אז שמענו בקשר רדיו באוזנייה שסיימון ניצח. הרגשתי צמרמורת בכל הגוף. זה היה בלתי נתפס. אני שמח שכמי שהיה לו חלק בהיסטוריה כישראלי הראשון בטור, יש לי גם חלק קטן , להיות בהרכב הקבוצה ברגע המדהים הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully