וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי דונצ'יץ', עם מוקש פיני: בנבחרת מחשבים את המסלול לאליפות העולם

אחרי הניצחון על אסטוניה, מעריכים בנבחרת: חמישה ניצחונות יספיקו להעפלה. גודס שיבח את מקל בחדר ההלבשה: "אין ספקות לגביו"

הביצועים של ג'רל מרטין, שחקן הפנים החדש של מכבי תל אביב/מתוך יוטיוב

נבחרת ישראל העפילה אמש (ראשון) לשלב השני במוקדמות אליפות העולם 2023 בזכות ניצחון 77:96 על נבחרת אסטוניה בדרייב אין. הנבחרת הבטיחה את מקומה בשלב השני עוד במהלך המשחק בזכות ההפסד של פולין לגרמניה, ובזכות הניצחון שומרת על סיכוי מסויים להעפיל לאליפות העולם דרך הסיבוב השני.

גרמניה, ישראל ואסטוניה, שגוררות את כל התוצאות מהסיבוב הראשון, יחברו לפינלנד, סלובניה ושבדיה שעולות מהבית המקביל, ובנבחרת העריכו אמש שבשל העובדה שפינלנד וגרמניה עלו עם חמישה ניצחונות כל אחת לעומת שלושה בלבד של הנבחרת, תצטרך ישראל להשיג בבית המקביל חמישה ניצחונות כדי לעלות לאליפות.

"אנחנו צריכים לקחת את זה משחק אחרי משחק, יש לנו כמה שבועות להתאושש, נצטרך לבוא להכנות ולעשות את העבודה הכי טובה שאנחנו יכולים, להיות ביחד בשביל הנבחרת. האתגר הוא גדול וקשה, אבל אנחנו מאוד מאמינים בעצמנו", אמר תומר גינת שסיים כקלע המוביל של הנבחרת עם 17 נקודות.

הנבחרת תפתח את משחקי שלב המוקדמות השני לקראת סוף אוגוסט במשחק חוץ קריטי בפינלנד, ולאחר שלושה ימים תארח את שבדיה, סמוך מאוד לפתיחת היורובאסקט. בנובמבר תארח ישראל את סלובניה (ללא לוקה דונצ'יץ') ותתארח בשבדיה, ובפברואר תארח את פינלנד ותתארח בסלובניה.

שחקן נבחרת ישראל תומר גינת. ברני ארדוב
אופרה אחרת ביחס לפולין. תומר גינת/ברני ארדוב

הניצחון אמש על אסטוניה המתיק מעט את הגלולה של ההפסד ביום חמישי של ישראל בפולין. החבורה של גיא גודס שיחקה טוב בהתקפה לאורך כל 40 הדקות, אך במחצית הראשונה שוב לא שמרה מספיק טוב ואפשרה ליריבה הנחותה לקלוע 44 נקודות. במחצית השנייה ישראל השתלטה על המשחק ועצרה את אסטוניה על 33 נקודות בלבד.

"היו לנו הרבה אנרגיות ומחויבות, שמרנו יותר טוב, רצנו את המגרש, שיחקנו את הכדורסל שלנו. אלו היה המפתחות שלנו לניצחון במשחק הזה", ניתח גינת את המחצית השנייה. "המחצית הראשונה לא הייתה מספיק טובה, אבל התעשתנו והשגנו ניצחון חשוב מאוד מבחינתנו. היינו הרבה יותר מחויבים ביחס למשחק נגד פולין, שמרנו והיינו ביחד. אני שמח על הניצחון".

מלבד גינת קלעו ארבעה שחקנים נוספים בספרות כפולות - רומן סורקין סיים עם 16, יובל זוסמן צלף 14 לצד 8 ריבאונדים ונמרוד לוי ורפי מנקו הוסיפו 11 כל אחד. הסיפור הגדול של המשחק היה גל מקל, שלא שותף במשחק הראשון ואמש עלה כבר ברבע הראשון, קלע 8 נקודות, הוריד 7 ריבאונדים ומסר 6 אסיסים, כשהוא רושם דקות נהדרות.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
שחקן נבחרת ישראל גל מקל. ברני ארדוב
השיחה עם גודס שינתה את התמונה. מקל/ברני ארדוב

בחדר ההלבשה שיבח המאמן גיא גודס את מקל וסיפר לחברים על הרוח שלו ועל כך שלא נשבר מכך שלא שיחק בפולין. מקל אמר למאמן ביום שישי כי הוא עומד לרשות הנבחרת אם הוא יבחר לתת לו לשחק. "גל הוא גבר אמיתי, ואין ספק לגבי התרומה הגדולה שלו", אמרו בנבחרת אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully