וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל הביסה את אסטוניה בדרך לשלב הבא במוקדמות המונדובאסקט

מוקדמות המונדובאסקט: החבורה של גיא גודס התקשתה במחצית הראשונה אך ברחה ברבע השלישי בהובלת סורקין (16) וזוסמן (14) בדרך ל-77:96 ולהבטחת המקום השני, גם גינת בלט (17). הכחולים-לבנים הבטיחו את מקומם בשלב הבא עוד קודם בזכות ניצחונה של גרמניה על פולין

נבחרת ישראל הביסה הערב (ראשון) 77:96 את נבחרת אסטוניה והבטיחה את המקום השני בבית ד' במוקדמות אליפות העולם. הכחולים-לבנים עלו לשלב הבתים הבא בקמפיין עוד לפני שהסתיים המשחק הערב, זאת הודות לניצחון של נבחרת גרמניה על פולין, אך בזכות הניצחון שיפרו את מאזנם ל-3:3 וזה נגרר איתם לשלב הבא.

יובל זוסמן פתח היטב וקלע את שלוש זריקותיו מעבר לקשת, אך הנבחרת התקשתה לברוח לאורחת העיקשת. ברבע השלישי ריצת 0:10 בהובלת בלאט, זוסמן וסורקין סייעה לכחולים-לבנים לברוח ליתרון דו ספרתי, ממנו האורחת כבר לא חזרה. תומר גינת הצטרף בהמשך לחגיגה, כאשר גל מקל שלא ראה פרקט בהפסד לפולין שיחק 24 דקות הערב ותרם 8 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. ים מדר לעומת זאת עלה לשחק לראשונה בסיום הרבע השלישי ושיחק בעיקר בגארבג' טיים.

שחקן נבחרת ישראל בכדורסל רפי מנקו. ברני ארדוב
הנבחרת ברחה לקראת סיום הרבע השלישי. מנקו/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

הנבחרת נטלה את ההובלה בפתיחה אך לא הצליחה לברוח לאורחים. גל מקל, שלא זכה לדקות במשחק החוץ מול פולין עלה מהספסל לדקות בכורה במהלך הרבע ועלה מהר מאוד על הלוח עם שתי נקודות. יובל זוסמן פתח היטב והוביל את הנבחרת ליתרון 11:18, פחות מארבע דקות לסיום הרבע. האסטונים הצליחו להוריד את הפער למינוס 2 בלבד, אך שלשה של נמרוד לוי ושני ליי-אפים של גל מקל חתמו את הרבע הראשון ב-22:29 לישראל.

רבע 2:

האורחת פתחה היטב את הרבע השני ולמרות שלשה של ג'ון דיברתולומאו בפתיחה, הצליחה להשלים ריצת 5:12 מהירה ולהשוות ל-34:34. האסטונים הצליחו גם ליטול את ההובלה בזכות שלשה של ינארי יוסאר. חמש נקודות רצופות של בלאט ויכולת טובה של סורקין וזוסמן סייעה למארחת לרדת להפסקת המחצית ביתרון 44:48. ים מדר אגב, לא שיחק כל המחצית הראשונה.

שחקן נבחרת ישראל בכדורסל יובל זוסמן מול שחקן נבחרת אסטוניה קרגור הרמט. ברני ארדוב
האיש של ישראל במרבית דקות המשחק. זוסמן/ברני ארדוב

רבע 3:

מנקו היה חד בפתיחת הרבע השלישי והנבחרת ברחה ל-46:55, היתרון הגדול ביותר שלה במשחק עד כה. עם זאת, האסטונים ממש לא התכוונו להרים ידיים והורידו שוב למינוס 5. לחיצה נוספת על הדוושה מצד תמיר בלאט (שלשת מומנטום גדולה ממרחק רב) ובמיוחד סורקין וזוסמן הובילה את הנבחרת לריצת 0:10 בסיום הרבע והורידה אותה לקראת הרבע המכריע ביתרון 57:72.

רבע 4:

ים מדר עלה לדקות בכורה על הפרקט והנבחרת המשיכה להגדיל את יתרונה שחצה כבר את רף ה-20 הפרש. השחקנים המקומיים שיפרו את מספריהם והרבע האחרון היה ברובו גארבג' טיים אחד ארוך. 77:96 לישראל בסיום, והשחקנים של גודס יעברו לשלב הבא עם מאזן 3:3.

שחקן נבחרת ישראל תומר גינת עם עידן זלמנסון. ברני ארדוב
קטעו רצף של שלושה הפסדים. שחקני הנבחרת בסיום/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: תומר גינת 17 נקודות ו-5 ריבאונדים, רומן סורקין 16, יובל זוסמן 14 ו-8 ריב', נמרוד לוי 12, רפי מנקו 11, גל מקל (7 ריב', 6 אס') 8, תמיר בלאט 6 ו-6 אס', עידן זלמנסון 4, בר טימור וג'ון דיברתולומאו 3 כ"א, ים מדר 2.

הרבו לאסטוניה: מאליק קוטסר 13 נקודות, כריסטיאן קיסטינג וינארי יוסאר 12 כ"א, כריסטיאן קולמאה (8 אסיסטים, 6 ריבאונדים) 11.

דניס שרודר שחקן נבחרת גרמניה. אתר פיב"א, אתר רשמי
הגרמנים עשו לישראל את העבודה הרבה יותר קלה. שרודר/אתר רשמי, אתר פיב"א

במשחק המקביל בבית הצליחה גרמניה לרשום ניצחון חמישי בשישה משחקים עם 83:93 מול פולין בזכות רבע אחרון של 27:36. הניצחון הזה הבטיח לישראל את המקום בשלב המוקדמות השני. דניס שרודר בלט כמובן עם 38 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, כריסטיאן זנגפלדר תרם 15. את הפולנים הוביל איי ג'יי סלוטר עם 32 נקודות, אבל זה לא הספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully