וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יילה חוס: "אוסקר גלוך יתפתח מצוין בליגת העל בישראל"

יניב טוכמן, שליחנו לסלובקיה

2.7.2022 / 11:00

המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות מסכם טורניר מופלא: "איש לא חלם שנגיע לגמר, נביא את הניסיון שצברנו למונדיאליטו". על היהלום של מכבי תל אביב: "תמיד אהיה בעד מעבר לליגה בכירה אם אתה משוכנע שתשחק באופן קבוע, אבל בארץ יש יכולת מספיקה לפתח את הצעירים"

ראיונות עם שחקני נבחרת הנוער של ישראל/ספורט1

לעתים רחוקות אתה מצליח לפגוע כל כך מהר במינוי. להביא מישהו שתוך כמה חודשים מייצר שינוי. ההתאחדות לכדורגל חיזרה ארוכות אחר יילה חוס. רצתה אותו כבר מזמן לניהול מקצועי וטכני של כל הנבחרות הצעירות, אבל חוס היה מחוייב למועדונים אחרים. כשהגיעה ההצעה האחרונה מאורן חסון, היתה לו גם אופציה מאוד טובה מקבוצת ה-MLS ניו יורק סיטי F.C. רצו שהוא ינחת שם לפיתוח המחלקה הצעירה של קבוצת הכדורגל והוא התלבט. בסוף הוא החליט לנחות בישראל, מתוך אמונה מלאה שיש אצלנו כר נרחב לשינוי שהוא רוצה להנחיל.

אמש (שישי), בתום הגמר אותו הפסידה נבחרת הנוער לנבחרת אנגליה, חוס היה עסוק בעיקר בניחום השחקנים שהוא מטפח. הוא עבר בין כולם וחיבק, אחד אחד. אמר להם עד כמה הוא גאה בהם ועד כמה הוא מרוצה ממה שהם עשו כאן בטורניר בסלובקיה ושהתוצאה בגמר היא לא הדבר החשוב, אלא היכולת שלהם. גם האישית ובעיקר הקבוצתית. חוס, שבא מהכדורגל ההולנדי, דוגל קודם בטיפוח הקבוצה דרך חיזוק היכולת האישית. כל משפט שני שלו מתייחס לקידום הפן הקבוצתי דרך התפתחות האינדיבידואל.

יילה חוס. יניב טוכמן
אף אחד לא האמין שישראל תגיע לגמר. חוס/יניב טוכמן

יילה, איך אתה מסכם את הטורניר?

"אני גאה בטירוף במה שעשינו. אני גאה בשחקנים ובצוות. שיחקנו כאן עם אומץ, עם כדורגל אינטליגנטי, כדורגל יצירתי. איש לא חלם שנגיע לגמר אליפות אירופה".

אבל האכזבה ניכרת על פני כולם.

"אנחנו מאוכזבים שלא זכינו בגמר. זה ברור. היינו הקבוצה היותר טובה ברוב דקות המשחק. גם להפסיד בגמר זה משהו שאפשר לקחת ממנו דברים חיוביים. אנחנו נלמד מה היה כאן. אני מרוצה ששיחקנו משחקים ברמה הכי גבוהה שיש באירופה ואנחנו נביא את הניסיון שצברנו כאן למונדיאליטו באינדונזיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יילה חוס. יניב טוכמן
"גלוך יתפתח אם ישחק במכבי תל אביב". חוס/יניב טוכמן

היו כאן הרבה שחקנים שבלטו, אבל אוסקר גלוך הוא ללא ספק הכי מדובר. מה אתה חושב שיהיה הכי נכון להתפתחות הקריירה שלו בקיץ הזה?

"באופן כללי, אני תמיד אהיה בעד מעבר לליגה בכירה יותר, אם אתה משוכנע שתשחק באופן קבוע, אבל אני חושב שלליגת העל בישראל יש יכולת מספיקה כדי לפתח את השחקנים הצעירים שלנו. אם אוסקר גלוך יעבור לחו"ל, הוא יהיה חייב להיות בטוח שהוא ישחק בכל שבוע. השחקנים האלה חייבים לשחק על בסיס שבועי. אני חושב שאוסקר יתפתח מצוין אם ישחק שנה או שנתיים במכבי תל אביב".

מה הפרמטרים לפיהם אתה בוחן שחקנים לנבחרות?

"אני מחפש שחקנים אינטליגנטים, עם טכניקה טובה. שחקנים שיש להם תשוקה ואומץ וזה מה שראינו כאן בגמר נגד אנגליה. בכך נמצא העתיד של הכדורגל הישראלי".

תן לי את הבעיה הכי גדולה של הכדורגל הישראלי.

"אני לא איש שמדבר על בעיות, אלא על אתגרים. אני חושב שהאתגר הכי גדול שלנו בכדורגל הישראלי הוא לפתח את היחיד בתוך הקונספט הקבוצתי. יש לנו הרבה שחקנים טובים בישראל, אבל המאמץ הכי גדול צריך להיות בשילוב היכולת האישית עם המטרה הקבוצתית. ולא לשים לב יותר מדי בגיל הצעיר לתוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully