וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושב של כבוד: אילי מדמון עשה את הדרך מהמושב לבמה המרכזית של אירופה

אילי מדמון גדל במושב בדרום למשפחה של חקלאים, אך במקום להישאב לעולם הזה הוא החליט שהוא יהיה שחקן כדורגל. בגיל 17 הוא כבר שיחק בבוגרים של באר שבע אצל אבוקסיס וגם ההחתמה של שי אליאס ממש לא אמורה לעכב אותו. בשישי (21:00, ספורט4) הוא יקווה שגם אנגליה תכיר אותו

תקציר: נבחרת הנוער של ישראל ניצחה 1:2 את צרפת/ספורט1

בגיל 11, לקח משה מדמון את הבן שלו אילי לשיחה על החיים. כשאתה גדל במושב למשפחה של חקלאים, הכי קל להישאב פנימה אל העולם הטבעי שאותו אתה מכיר מגיל אפס. אבל אילי מדמון רצה רק כדורגל. "אבא, אני אשחק באירופה. אני מבטיח", אמר אילי למשה, בשיחה אותה לא שוכח האב כבר שמונה שנים. הם ממושב עין הבשור שבחבל אשכול הסמוך לרצועת עזה. מגדלים כל מיני גידולים, אבל מתמחים בעגבניות. מדמון האב החליט לזרום עם הבן שלו, לטפח את הכישרון שלו, אבל בעיקר לתת לו להיות עצמאי. ככה זה כשאתה חקלאי ומתגורר במושב המרוחק 45 דקות נסיעה מבאר שבע. הילד רוצה אירופה, אבל החיים דורשים ממך לעבוד את האדמה כדי שתיתן תוצרת. מגיל צעיר הוא הבהיר לאילי שהוא יצטרך להסתדר הרבה לבד ולהיות אדון לעצמו.

שחקן מכבי תל אביב אייל גולסה מול שחקן הפועל באר שבע אילי מדמון. דני מרון
בגיל 17 הוא כבר שיחק בבוגרים של באר שבע אצל אבוקסיס. מדמון/דני מרון

הוא היה קטן וצנום ונשלח על ידי המאמן הראשון שלו לשחק בכנף שמאל. באחד המשחקים בילדים ב' הפועל באר שבע הגיעה לשוהם והכדור לא זז לה במגרש. אז צחי אלטיט המאמן של הקבוצה, אמר למדמון לשחק את המספר 10, מתחת לחלוץ. מאותו רגע מדמון לא זז מהעמדה הזו והקבוצה שלו שיחקה כדורגל מרגל לרגל. הוא היה בעל הבית. כשהיה בן 15 והתחזק גופנית, הוחלט להוריד אותו קצת לאחור לשחק את הקשר המרכזי. זה שיודע לבנות, אבל גם לחלץ כדורים ולהרוס. זו היתה תקופה בה כבר שמו לב אליו גם ממכבי והפועל תל אביב וניסו למשוך את המשפחה למרכז הארץ. משה מדמון החליט שהוא לא עוזב ונשאר בהפועל באר שבע שהיתה בדיוק בשלבים מתקדמים במיזם המשותף עם אתלטיקו מדריד. מדמון זומן לספרד עם עוד כמה שחקנים בולטים במחלקה והתבקש להישאר. המשפחה עשתה חושבים והחליטה לוותר. הוא היה אז רק בן 15 וכולם מסביב הרגישו שזה עוד מוקדם.

בגיל 17 וכמה חודשים כבר שיחק בבוגרים אצל יוסי אבוקסיס, שראה בו דברים שהיו לו. הוא ביקש ממדמון לשחק עוד יותר מאחוכ את מספר 6 ובנה עליו, אבל אבוקסיס התפטר והלך לבני יהודה. את מדמון הוא זכר מצוין ולקח אותו בעונה שעברה לשכונת התקווה בעונה קבוצתית לא טובה.

השם שלו נישא השבוע בפי רבים בהקשר של שי אליאס. בערב בו ניצח על הקישור של הנבחרת במפגש חצי הגמר מול צרפת, הפועל באר שבע עשתה צעד משמעותי כדי לרכוש את אליאס והכעיסה לא רק את אוהדיה שרוצים שחקן בית נוסף ומשמעותי בסגל. מדמון פחות התרגש. הראש שלו כאן בסלובקיה בגמר אליפות אירופה. מה שיהיה אחרי זה, יחכה. הוא יודע שאת המשפט ההוא שאמר לאבא שלו לפני שמונה שנים, הוא יכול לממש עם משחק גדול מול אנגליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אילי מדמון שחקן נבחרת הנוער של ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
עבר דרך ארוכה מהמושב ועד לבמה המרכזית של אירופה/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

דרך ארוכה עבר אילי מדמון מהמושב ועד לבמה המרכזית של אירופה כאן. דרך שרבים כנראה לא היו עומדים בה. בכל קיץ הגביר את מה שעשה כל העונה. ההורים לקחו שני מאמנים אישיים. אחד לחיזוק הגוף ולכושר גופני והשני לטכניקה אישית ובעיטות. "הוא עבד יותר קשה מרבים", מעידים במחלקת הנוער של הפועל באר שבע. "והנה יש תוצאות".

בניגוד לרבים בנבחרת שחגגו רק 18, מדמון הוא יליד שנתון 2003 וכבר חצה את גיל 19. הוא זוכה לכבוד מהאחרים כיוון שיש לו ברזומה כבר שנתיים בבוגרים. "הוא קפטן טוב", מעיד עליו שחקן בנבחרת. "מישהו שמכבדים. מאוד מזכיר את ביברס נאתכו ממה שאנחנו שומעים על המנהיגות של ביברס. אם מחפשית בנבחרת שלנו גם אישיות, איליי הוא דוגמא מצוינת. אם אנחנו לא משפילים מבט מול אנגליה ומאמינים כל כך בעצמנו, זה הרבה בגלל מה שהוא מקרין על רבים כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully