וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן חדש: הפנים המתחדשות של צ'לסי אחרי עידן רומן אברמוביץ'

היום שאחרי שלטון האוליגרך הרוסי מצא את הבלוז בחוסר וודאות כלכלית, עם מסע רכש מרשים הרבה פחות מהרגיל ועם שורת שינויים

תקציר: צ'לסי - לסטר 1:1/ספורט1

''אנחנו גאים להיות הבעלים החדשים של מועדון הכדורגל צ'לסי והמחויבות שלנו היא טוטאלית- בכל רגע ובכל משחק. החזון שלנו כבעלים ברור לחלוטין: אנחנו רוצים שהאוהדים שלנו יהיו גאים ואנחנו נעשה זאת כמיטב יכולתנו, נמשיך להשקיע באקדמיה ונגייס את מיטב הכישרון הפנוי והראוי למועדון שלנו'', זה היה המסר העיקרי שקבוצת הרכישה החדשה של צ'לסי, בהנהגתו של המיליארדר האמריקאי, טוד בולי, שיתפה בערוצים השונים כפניה ישירה לאוהדי הקבוצה. כלפי חוץ הניסיון הראשוני של בולי כשיזם את התקשורת מול אוהדי הבלוז הצטייר כמהלך שקול להרגעת המערכת כולה, ובראשה אוהדי צ'לסי.

חוסר היכולת של הקהל במערב לונדון להשלים עם העובדה שכהונת רומן אברמוביץ' מגיעה לקיצה הייתה בולטת ומופגנת בחודשים האחרונים ולצדה באה לידי ביטוי תחושת אי ודאות מרתיעה ומנוגדת לחלוטין לימי שליטתו של האוליגרך הרוסי. ההצלחה המקצועית המסחררת על כר הדשא וארון הגביעים בסטמפורד ברידג' הנוצץ שהלך והתמלא בהדרגתיות בתקופת שליטתו של אברמוביץ' היוו סממנים מובהקים להצלחה בצ'לסי במשך פרק זמן של קרוב לשני עשורים, אולם גם ההודעה על בעל בית חדש במערב לונדון לא הרגיעה באופן מוחלט את המערכת כולה.

מאז ההודעה הרשמית על העברת הבעלות לבולי, נציגי הבעלים החדשים בעיקר מנסים לשדר בטחון ויציבות לכלל עובדי המועדון. התוצאות המרשימות על כר הדשא בימי אברמוביץ' היו פועל יוצא של גורמים שונים שכלל את אנשי המועדון ברבדים השונים והמחלקות השונות- מתפעול האקדמיה ומתחם האימונים המשוכלל בקובהאם ועד אנשי מנהלה ומאמני נוער- שחלקו חזון משותף במערך עשייה בלתי פוסק שהצליח לייצר הישגיות ותחושת גאוות יחידה רבת שנים. את הפאניקה העצומה שליוותה את עובדי ה-'בק אופיס' של צ'לסי בחודשים האחרונים, גם הגעתו של בולי לא סייעה (לפחות לא באופן מיידי) לקזז באופן מיידי. חרדות מעתיד תעסוקתי לא ידוע לצד הרושם המורכב שהותירו בעלים אמריקאים שונים בכדורגל האנגלי בשנים האחרונות גרמו לתחושת חשדנות גדולה בקרב עובדי המועדון שעדיין לומדים לעכל את זהות הבעלים החדשים ומנסים לפענח את הכיוון שאליו הוא מייחל להוביל את המועדון בשנים הקרובות.

טוד בולי, הבעלים החדש של צ'לסי. ATRICK T. FALLON, GettyImages
נכנס לנעליים גדולות. טוד בולי/GettyImages, ATRICK T. FALLON

בנוסף להיבט האישי והפיננסי שמלווה את ההווה והעתיד הקרוב בצ'לסי, חוסר הודאות המקצועי נותן אותותיו ומוסיף לתחושת אי הנוחות הקיימת כעת בסטמפורד ברידג' לקראת עונת הפרמייר ליג הקרובה שנפתחת מוקדם מן הרגיל בעקבות קיומו של המונדיאל בחורף הקרוב. בשיחה הראשונית שקיים בולי עם מנג'ר הקבוצה, תומאס טוכל, הוא הצהיר כי יקציב לפחות 200 מיליון פאונד לרכש בקיץ הקרוב כדי לאפשר לצ'לסי להתמודד בהצלחה במפעלים המקומיים והאירופאיים לאחר עונה מתסכלת שהסתיימה בקול ענות חלושה עם הדחה מליגת האלופות בשלב רבע הגמר וללא זכייה באף גביע מקומי. מדיניות הרכש בתקופת אברמוביץ' אמנם הצטיירה לעתים כבזבזנית וחסרת איזון, אך בו זמנית סייעה להנחתת גביעים באופן עקבי ומרשים ולמרות שבולי התחייב על חיזוק משמעותי וגיוס איכותי בקיץ הקרוב, חוסר הודאות הקיים גורם לשחקנים רבים לשקול אופציות נוספות בליגה ולהימנע מלהתחייב כלפי צ'לסי- מציאות בלתי נתפסת ביחס למצב ששרר במועדון במשך שנים רבות.

סאגת רומלו לוקאקו גם היא אינה מוסיפה לשקט התעשייתי שמנסים לייצר בבלוז בקיץ הנוכחי. החלוץ הבלגי בן ה-29 שב למועדון לאחר שנרכש מאינטר האיטלקית בקיץ 2021 עבור סכום שיא בהיסטוריית המועדון (97.5 מיליון פאונד), אך סיים עונה מתסכלת עם 15 שערים בכל המסגרות (8 בלבד בפרמייר ליג) וחוסר שלווה תמידי שליווה את תקופתו והפר את האיזון והמרקם העדין בחדר ההלבשה של הבלוז. חזרתו של לוקאקו לאינטר בהשאלה מוגדרת כעת כעניין של זמן ולצד הפיאסקו הכלכלי שלווה את עסקת הגעתו ותרומתו המקצועית בשנים עשר החודשים האחרונים בסטמפורד ברידג', שאלות נוקבות רבות כוונו גם כלפי טוכל עצמו ומידת אחריותו לשילובו האופטימלי של החלוץ הבלגי הוותיק בשיטת המשחק של צ'לסי לאורך העונה האחרונה. אולם האתגר הגדול ביותר שממתין כעת לבולי ונציגיו ככל הנראה אינו מתמקד אך ורק בעשייה על כר הדשא, אלא במשרדי הנהלת המועדון. 'אקסודוס ניהולי קריטי', כך מגדירים באנגליה את גל העזיבה של המנהלים שנתנו את הטון בשנים האחרונות והוליכו את צ'לסי לימי זוהר והישגים מרשימים והודיעו על עזיבתם לאחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רומן אברמוביץ' הבעלים של צ'לסי. GettyImages
כבר מתגעגעים אליו? רומן אברמוביץ'/GettyImages

שינוי הגדרת תפקידו של יושב הראש ברוס באק (שלמעשה פינה את מקומו בראש הפירמידה הניהולית ויתרום מניסיונו העשיר כיועץ בלבד) ומנכ''לית המועדון, מרינה גרנובסקיה, שהודיעה על עזיבה מוחלטת התקבלו בהבנה מסוימת, משום שהגעת בעלים חדשים לרוב מלווה בבניית כוורת ניהולית חדשה עם אנשי אמון מטעמו, אולם את הודעת עזיבתו של פטר צ'ך, אגדת המועדון ששימש בשלוש השנים האחרונות כיועץ טכני בכיר, קיבלו במועדון בהלם מוחלט בשבוע האחרון. צ'ך מונה לתפקיד על ידי גרנובסקיה ומעבר לתחומי אחריותו בנושאי גיוס ובניית תכניות עבודה מקצועיות, שימש כמתווך וכ-'איש היודע לנווט את המערכת', כפי שהוגדר על ידי גורמים שונים במועדון.

הוא זכור כאדם המרכזי שניסה להניא את דירקטוריון המועדון מלהצטרף להרפתקת הסופר-ליג הכושלת וכדמות שפנתה ללב האוהדים בניסיון ללבן את הקשיים ולמזער את הנזק והמחלוקות שנפערו מרגע ניסיון הקמת הסופר-ליג הכושל ועד ההתנצלות הפומבית בפניהם בסיומה של אותה תקופה קצרה, אך אינטנסיבית. צ'ך עוד שקל להישאר במועדון למרות שינויי מבנה הבעלות והתחייבות אישית של בולי על כך שסמכויותיו לא יקוזזו, אך היה משוכנע בין היתר שהקבוצה צריכה לבצע את ההתאמות המקצועיות הנדרשות כדי לאפשר ללוקאקו להישאר בקבוצה ולא לוותר על שירותיו ומהרגע שהתקבלה ההחלטה להשאיל את החלוץ הבלגי, הוא לא היסס להצהיר שזמנו בצ'לסי בתפקיד הנוכחי הגיע לסיום.

הפרמייר ליג אמנם תיפתח באופן רשמי בעוד למעלה מחודש וחלון ההעברות ייסגר רשמית רק בראשון בספטמבר אך כבר כעת בסטמפורד ברידג' מודעים לחלוטין לכך שהעונה הקרובה תהיה שונה מעונות העבר. בתקופת רומן אברמוביץ' צ'לסי הייתה באופן עקבי מהמועדונים הדומיננטיים ביבשת בנושא רכש שחקנים ומרבית השמות הבכירים בפנקס מחלקת הסקאוטינג מצאו עצמם בסופו של דבר עם חוזה מרשים ורף ציפיות מקסימלי לצד דרישות טבעיות מזווית אוהדי הקבוצה להסתער על כל התארים בתחרויות השונות. האיטיות היחסית בה צ'לסי פועלת כעת בשוק ההעברות על מנת לשמר ולגייס שמות חדשים, לצד תהליך הלמידה של הבעלים החדש וגל עזיבת השדרה הניהולית בעיקר משדרים רוח חדשה והנמכת ציפיות בקרב הבלוז ואוהדיה, שנערכים לעונת הסתגלות ומציאות חדשה, זוהרת פחות באופן משמעותי מתשע עשרה השנים האחרונות במערב לונדון.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'לסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully