וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטאא ג'אבר בריאיון: "מיציתי בארץ. נפטצ'י מזכירה לי את מכבי חיפה"

26.6.2022 / 20:00

ההחלטה לא לחכות ("בבאקו נלחמו שאבוא והראו כמה הם רוצים אותי"), העונה באשדוד ("למדתי המון מרן. הוא הכין אותי לרגע הזה") והביטחון ("שאלה של זמן עד שנשמע יותר על הליגה כאן"). עטאא ג'אבר יוצא לדרך חדשה באזרבייג'אן ומבהיר: "לא מצטער על שום דבר שעשיתי בקריירה"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 26.6/ספורט1

עטאא ג'אבר החליט לא לחכות יותר מדי לקבוצות בישראל. מ.ס. אשדוד ויתרה על האופציה שהhיתה לה להחתימו לעונה נוספת בשל גובה השכר, הפועל באר שבע מאוד התעניינה ושקלה לצרף והיו עוד שלל קבוצות שהביעו רצון גם בשל היותו שחקן חופשי, אבל לפני שבועיים נחתה בפניו הצעה מאזרבייג'אן. סגנית האלופה נפטצ'י באקו, אחד משני המועדונים הגדולים במדינה ביחד עם קרבאח, החליטה שהיא הולכת על הקשר וג'אבר הביע עניין רב. 19 נקודות היה הפער בתום העונה בין קרבאח האלופה לבין נפטצ'י השנייה, אז במועדון החליטו לבצע מתיחת פנים כדי לחזור ולזכות בצלחת.

הבעלים וההנהלה הביאו את המאמן הרומני לאורנציו רגקאמפף והחלו לבנות סגל חדש. עטאא ג'אבר היה הראשון שחתם, גודסוויי דוניו ממכבי חיפה מיד אחריו. שני שחקנים מליגת העל שלנו כבר שם ובבאקו כבר בהכנות לקראת מוקדמות הקונפרנס ליג שיפגישו אותם בסיבוב השני של המפעל עם אריס לימסול.

ג'אבר מרוצה בינתיים מהכול. מי שמכיר את הקשר שגדל במכבי חיפה וסומן כשחקן לנבחרת ישראל, יודע שמדובר בבחור מאוד אינטליגנטי. הוא לא נחת בבאקו ככה סתם. עשה שיעורי בית, בדק את המדינה ואת העיר מכל ההיבטים, והחליט לטוס לאזרבייג'אן מתוך הערכה שיהיה לו שם טוב, גם אם לא מדובר במערב אירופה או בליגה בכירה במיוחד.

עטאא ג'אבר, מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"רציתי לראות את הכדורגל מחוץ לישראל". עטאא ג'אבר/לירון מולדובן
"מי שרוצה אותי מראה לי שהוא רוצה אותי, ובבאקו הראו לי. נפטצ'י נלחמה, התעניינה ולא השאירה לי שום פינה. הם גרמו לי לחשוב קודם כל עליהם"

היה ברור לך שאתה עוזב את ישראל הקיץ?

"אחרי עשר שנים בבוגרים בליגת העל ועונה אחת בליגה הלאומית, הרגשתי שמיציתי. בא לי אתגר חדש. בא לי משהו חדש. מדינה אחרת, עולם כדורגל שונה, מדינה שונה. רציתי לראות את הכדורגל מחוץ לישראל".

למה דווקא נפטצ'י באקו?

"קודם כל והכי חשוב, כי זו קבוצה שמתחרה על כל התארים. קראתי על המועדון ועל העיר. זה מועדון גדול ועיר שמתפתחת והופכת ליעד לתיירים ולשחקני כדורגל. הקבוצה גם משחקת באירופה וזה עוד יותר השפיע. חתמתי לפני חמישה ימים אחרי משא ומתן שהתנהל. לאט לאט הצטמצמו הפערים והחלטתי לחתום".

לא חיכית יותר מדי לקבוצות בארץ.

"מי שרוצה אותי מראה לי שהוא רוצה אותי, ובבאקו הראו לי. נפטצ'י נלחמה, התעניינה ולא השאירה לי שום פינה. הם גרמו לי לחשוב קודם כל עליהם. זה מועדון טוב שמאוד רצה אותי ולא היה טעם לחכות לקבוצה אחרת".

עוד בוואלה!

גם דוניו חתם בנפטצ'י באקו, שנמצאת במו"מ מתקדם עם סייף

לכתבה המלאה
מאמן מ.ס. אשדוד רן בן שמעון. ברני ארדוב
"למדתי ממנו המון". רן בן שמעון/ברני ארדוב
"אני מרוצה ולא מצטער על שום דבר שעשיתי עד עכשיו בכדורגל. עם הפציעות ועם ההחלטות הפחות מוצלחות. כל מה שעשיתי עד היום, בנה את האישיות שלי"

איך אתה מסכם את העונה האחרונה שלך באשדוד?

"זו הייתה עונה מאוד מאתגרת עם הרבה עליות וירידות. למדתי המון על כדורגל ועל החיים בעונה הזו. למדתי המון דברים מרן בן שמעון. אם למדתי עד שהגעתי לאשדוד אחוז מסוים על החיים ועל הכדורגל, תחת רן באשדוד העמקתי את הידע שלי פי כמה. אני בטוח שכל מה שצברתי תחת רן, יעזור לי מאוד כאן בבאקו".

איך אתה רואה את המסלול שלך בכדורגל עד עכשיו?

"אני מרוצה ולא מצטער על שום דבר שעשיתי עד עכשיו בכדורגל. עם הפציעות ועם ההחלטות הפחות מוצלחות שקיבלתי, אני מרוצה ממה שהשגתי כי כל מה שעשיתי עד היום, בנה את האישיות שלי. אין לי על מה להצטער".

עטאא ג'אבר שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
הקבוצה החדשה מזכירה לו את מכבי חיפה. עטאא ג'אבר במדים הירוקים/יוסי ציפקיס

איזה מועדון זה נפטצ'י באקו?

"מועדון של מקצוענים. אנשים שאוהבים ללמוד. אנשים שחולים על אתגרים. חיים כדורגל. שואפים להגיע כמה שיותר רחוק ודואגים לשחקנים ולמשפחות. מצאתי כאן מועדון ברמה גבוהה מאוד".

נפטצ'י תהיה רק תחנה בדרך?

"מבחינתי זאת תחילת דרך והשאיפה להישאר כמה שיותר זמן במועדון טוב כמו נפטצ'י. ברור לי שזה מלווה בעבודה קשה ומקצוענות. היעד הראשון זה להצליח בקבוצה העונה ומה יהיה בעתיד אלוהים גדול".

איך היו התגובות לחתימה שם?

"התגובות הפתיעו אותי לטובה כי הרבה אנשים מכירים את המועדון ויודעים עליו אפילו יותר ממה שידעתי לפני ההצעה. ההתנהלות כאן מזכירה לי את מכבי חיפה, שבעיניי נחשב למועדון אירופי לכל דבר. דואגים לדברים הכי קטנים ועניין של זמן עד שנשמע על הליגה כאן יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully