וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכת הגרנד סלאם לשעבר: "הוטרדתי מינית לפחות 30 פעמים"

אנדראה יגר חשפה בריאיון לתקשורת הבריטית את ההטרדות מצד עובדות ב-WTA, שם איימו עליה כשניסתה להתלונן על המעשים

תקציר מטורניר ברלין: אונס ג'אבור - קורי גוף 0:2/ספורט1

אנדראה יגר הגיעה פעמיים לגמר גרנד סלאם, ברולאן גארוס 1982 ובווימבלדון 1983, ובזוגות מעורבים אף זכתה באליפות צרפת הפתוחה. אלא שפציעה בכתף אילצה אותה לפרוש בגיל 19, ושנים רבות אחר כך היא בכלל הפכה לנזירה. ייתכן שהבחירה באורח חיים דתי קשורה בחשיפה שלה בריאיון ל"אינדפנדנט" אתמול (שישי). טניסאית העבר האמריקאית, היום בת 57, סיפרה על הטרדות חוזרות ונשנות במהלך הקריירה הקצרה שלה.

למרות שחוותה הצלחה בגיל מאוד צעיר, התקופה ההיא הייתה טראומתית למדי עבורה: "הייתה מחליפה בגדים בשירותים ניידים כדי להימנע מהערות, מהתעניינות או מפעולות של אנשים אחרים. היו לי לפחות 30 מקרים עם נציגה ספציפית מה-WTA, כולם בחדר ההלבשה, בהם אותה עובדת הייתה מתקשה מאוד לשמור את הידיים שלה לעצמה. גם הייתי נמנעת מלהישאר לבד במתחם האימונים כי היא הייתה מתקרבת אליי גם שם".

יגר סיפרה שלאחר תחרות ב-1982 היא חשה ברע אחרי שצרכה משקאות אלכוהוליים, ונציגה מה-WTA הסיעה אותה הביתה: "כשהגענו, היא ליוותה אותי לדלת וניסתה לנשק אותי. הייתי במצב כל כך גרוע, שניסיתי לעלות במדרגות מבלי להקיא כדי שאבא שלי לא ישים לב אליי".

אליפות אוסטרליה בטניס. Quinn Rooney, GettyImages
גילויים מטרידים של אנדראה יגר/GettyImages, Quinn Rooney

אם לא די בהטרדות המיניות, יגר טוענת שכאשר ניסתה לוודח להתאחדות טניס הנשים על אותם מקרים, היא נעתה באיומים: "אמרו לי 'אם תגידי עוד מילה אחת על זה, נדאג לבטל את המלגה של אחותך לסטנפורד'. בכל פעם שניסיתי להתגונן, איימו עליי שיפגע בעוד מישהו שיקר לי".

לסיום הבהירה האמריקאית מדוע בחרה לספר על כך עכשיו, אחרי כל כך הרבה שנים: "ילד שנקלע לסיטואציה דומה ומרגיש מאוים עשוי לשמור את זה לעצמו. אני לא רוצה שייגרמו יותר נזקים לאף אחד".

  • עוד באותו נושא:
  • טניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully