וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בהתאחדות: "מה שהבקרה עשתה עם בית"ר ירושלים בינואר זה פשע"

20.6.2022 / 6:15

הלחץ על חסון גובר, אבל מסתמן שההתאחדות תמתין עד סוף החודש לפני שתפעל. בינתיים החיצים מופנים לבקרה - ורק חוגג ממשיך לזלזל

אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים מול ביתו של משה חוגג/לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

לחצים גדולים מופעלים בתוך ההתאחדות לכדורגל על היו"ר אורן חסון ועל יו"ר בקרת התקציבים סיגלית סייג, לצאת לתקשורת ולהסביר את הסיטואציה אליה נקלעה בית"ר ירושלים. נכון לאתמול (ראשון) אין בשורה של ממש בעניין, ונראה כי בהתאחדות ימתינו ל-30 ביוני כדי לראות אילו בטוחות בית"ר תעביר לבקרה. רק לאחר מכן היא תמשיך לפעול.

עוד לפני שזה קורה, אף אחד לא באמת יכול לסמוך על בקרת התקציבים. אחרי המחדלים שהצליחה בית"ר לייצר העונה בחסות הבקרה, נראה כי הגוף הזה הרבה יותר מחפש לעשות כסת"ח מאשר לטפל בשורש הבעיה. אם מישהו היה רוצה לטפל בבעיה של בית"ר ולייצב אותה הוא היה עושה זאת מזמן, אבל כולם בורחים מזה עוד מחודש ינואר. בינתיים רב הנסתר על הגלוי, מפגשי האינטרסים זועקים ואף אחד לא פוצה פה.

גורמים בכירים בהתאחדות לא חסכו בביקורת ואמרו אתמול על הטיפול של בקרת התקציבים בסוגייה: "מה שעשו עם בית"ר בינואר זה פשע. זה שהבקרה לא עצרה שם זה עוד יותר גרוע, כי מוציאים את ההתאחדות לכדורגל כאילו שהיא בושה. כולם רועדים ממה שיקרה אם בית"ר תלך לפירוק, אבל זה היה צריך לקרות מזמן. מחכים למשיח, ובינתיים משחקים עם חוגג ויונגר כדי שדברים אולי יסתדרו לכולם".

חסון סבל אמש מהפגנה נוספת של אוהדי בית"ר ליד ביתו. זו הייתה ההפגנה השנייה בתוך שלושה ימים בסמוך לביתו, ועל אף הגדרתו כאיש ציבור שיש להתרחק יותר מ-300 מטרים בביתו, האוהדים הגיעו עד פתח הדלת (והוזהרו על ידי המשטרה). אוהדי בית"ר מתכוננים כבר תקופה להפגנה הגדולה שתתקיים הערב אצל סיגלית סייג בירושלים, ומדברים על יותר מאלף איש שצפויים להגיע. המשטרה אמורה להגיע למקום בכוחות מתוגברים, אך ישנו חשש שהאירועים ייצאו משליטה בשל היצרים סביב בית"ר ירושלים.

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אורן חסון. אודי ציטיאט
האחריות ממשיכה להתגלגל. אורן חסון/אודי ציטיאט

הגיע הזמן לעשות סדר גם בספינים שנזרקים לאוויר בכל הנוגע לתקציב מינימום. ראשית, אם בקרת התקציבים תסיק מסקנות בסיסיות מהטעויות שנעשו השנה, גם בתקציב מינימום משה חוגג יצטרך להזרים לפחות 10 מיליון שקל כדי להעביר את הקבוצה בבקרה. כבר תקופה שבבית"ר מדברים גם עם הצוות המקצועי על תקציב מינימלי עם שכר שחקנים של 8 מיליון שקל, תקציב מנהלה של 5 מיליון ועוד 8 מיליון של כיסוי חובות, בתקווה שהבקרה תאשר תקציב הכנסות של 20 מיליון.

אז אולי הבקרה תשתף פעולה ותאשר את המתווה הזה, אבל עם שכר שחקנים של 8 מיליון שקל, בית"ר תצטרך להיפרד מאיתמר ניצן ואוראל דגני ולהסתפק בצירוף של 3-4 ארבעה זרים ב-100 אלף דולר כל אחד. כל שאר הסגל יורכב משחקני נוער, ובמצב כזה זאת קבוצה שלא תוכל לשרוד בליגת העל בשום פנים ואופן.

גם יוסי אבוקסיס יודע את זה, אבל כרגע הוא מתנהל כרגיל. הוא מנסה לחבר מחנה אימונים, לדאוג שעמית כהן ותמיר עדי יישארו, לקדם שיחות עם מיכאל אוחנה (למרות שזה נראה רחוק), מנסה להשאיר עוד שחקן כנף, וכל זה עוד לפני שהגענו לרגע שירדן שועה יתחיל לפעול ויבקש שחרור, אולי אפילו דרך בית משפט. זה רק עניין של זמן. אבוקסיס לא פראייר, עד שהוא הצליח להחזיר את הקריירה למסלול אחרי ההתרסקות בבני יהודה, הוא כבר מקבל החלטות עם שיקול דעת. הקהל של בית"ר קיבל אותו חזרה והוא יישאר רק אם הקהל יתמוך בקבוצה.

מבחינת אבוקסיס, הוא היה פועל בצורה דומה גם אם שכר השחקנים היה מגיע ל-30 מיליון. הוא יודע שללא תמיכה של הקהל של בית"ר אין לו סיכוי, ואת מה שהרוויח מהם בחודשים האחרונים הוא לא יפסיד בעד שום הון בעולם.

עוד בוואלה!

ממשיכים במחאה: 500 מאוהדי בית"ר הפגינו מול ביתו של אורן חסון

לכתבה המלאה
מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס. קובי אליהו
יודע מה יש לו ביד, אבל זוכר גם מה הוא יכול להפסיד. אבוקסיס/קובי אליהו

ועדיין, סימני השאלה ממשיכים להדהד. מה עם צוות מקצועי לצד אבוקסיס? מה עם קנסות שהקבוצה משלמת מדי שנה בסכומים גבוהים (במצב הנוכחי של מערכת היחסים בין חוגג לקהל, אנשי המועדון יוכלו לישון בבית הדין מרוב דיונים), דמי שימוש בבית וגן, ציוד, ספקים שהצטברו מולם חובות עוד מהשנה שעברה? מה עם אבטחה במשחקים, תשלום על שימוש בטדי והוצאות נוספות שלא באמת נכללות בתקציב עליו בונה חוגג? אולי, מי יודע, הבקרה תאשר לבית"ר לדחות את כל התשלומים האלה בעונה נוספת. גם בשיא חולשתה הבקרה לא אמורה לאשר דבר כזה, אך אוהבים לשבור שם שיאים. בסופו של יום, גם קבוצה שרוצה להיבנות במינימום משאבים ומקבלת סיוע, לא תקבל את הגיבוי האמיתי.

בסופו של יום חוגג לא רוצה להישאר בבית"ר, אבל הרבה מעבר לכסף, האגו מדבר. מבחינתו, הוא השקיע הרבה כסף בבית"ר ולא מצליח לעכל שישחרר אותה ללא תמורה ומנגד יהיה חייב כספים למס הכנסה. הוא מנסה להוציא לפחות משהו מרוכש מיועד כדי להרגיש טוב יותר, למרות שבשל מחדליו ומחדלי הבקרה, את החובות של בית"ר אף אחד לא מוכן לשקול לשלם. לפחות חוגג חזר להתכתב עם אוהדים. זאת כבר חזרה לשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully