וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגן עולה? המועדונים שעשויים להתאים לאלי דסה

19.6.2022 / 11:30

העולות החדשות בספרד ובגרמניה? האימפריה ששרדה בקושי? הקבוצה הצנועה מצרפת או היריבה המוכרת מהולנד? מיכאל יוכין בוחן כמה יעדים אפשריים עבור מגן ויטסה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 19.6/ספורט1

אלי דסה מבוקש במכבי תל אביב, אבל ייתכן כי יש למגן הימני אופציות מעניינות גם באירופה, ובגיל 29 עדיין מוקדם מדי לחזור הביתה אחרי הקדנציה המוצלחת בהולנד. חוזהו עם ויטסה מסתיים בסוף החודש, וכשחקן חופשי הוא עשוי להיות יעד מסקרן מבחינת מועדונים בעלי תקציב צנוע.

אלי דסה, שחקן ויטסה. Rico Brouwer/Soccrates, GettyImages
לאן הוא יגיע? אלי דסה/GettyImages, Rico Brouwer/Soccrates

ריאל ויאדוליד

זו הקבוצה של שון וייסמן, וזה כבר חיובי כי ההתאקלמות עשויה להיות קלה יותר עם החבר מהנבחרת. ויאדוליד הצליחה לשוב לליגה הספרדית הבכירה אחרי היעדרות בת שנה, ולמגן הימני לואיס פרס היתה תרומה לא מבוטלת לכך. לאורך העונה, הוא היה אחד השחקנים היציבים ביותר של הקבוצה, והמאמן פאצ'טה סייע לו לשדרג את יכולתו, אבל לקראת העונה הבאה יש שני סימני שאלה.

ראשית, אין לו גיבוי משמעותי בסגל, והחתמת שחקן נוסף בעמדה זו היא משימה חשובה לקראת משחקים מאתגרים יותר מאשר בליגה השניה. שנית, חוזהו של פרס מסתיים ב-2023, ונכון לעכשיו אין מגעים רציניים להארכתו בשלב זה. המגן, שהגיע לפני שנתיים כשחקן חופשי מטנריפה, ישמח לעזוב שוב כשחקן חופשי בקיץ הבא, ולכן יש לוויאדוליד עניין כלכלי למכור אותו כעת, במידה וזה יהיה רלוונטי. לאור הצטיינותו בעונה שעברה, האופציה הזו בהחלט אפשרית, ואז תזדקק הקבוצה למגן ימני חדש שיוכל למלא את מקומו מיידית. בהתחשב במגבלות הכספיות, שחקן חופשי כמו דסה יהווה אלטרנטיבה לא רעה.

שטוטגרט

שטוטגרט, ששרדה בקושי רב ובאופן דרמטי במיוחד בבונדסליגה עם מאזן ספיגה בעייתי של 59 שערי חובה, עברה איכשהו את העונה שעברה ללא מגן ימני טבעי. היחיד שעונה על ההגדרה הזו הוא פסקל שטנצל, אבל המאמן פלגרינו מטראצו לא סומך עליו במיוחד, והוא פתח ב-9 משחקי ליגה בלבד. לכן, הוסטו למשבצת זו פעמים רבות בלמים - ואלדמר אנטון וקונסטנטינוס מברופאנוס. שניהם מוערכים מאוד ומבוקשים בשוק ההעברות. מברופאנוס היווני, שבדיוק הוחתם באופן סופי מארסנל אחרי שבילה בגרמניה במשך שנתיים בהשאלה, כבר מקושר לחזרה אפשרית לפרמיירליג ברווח נאה, אבל עתיד פחות רלוונטי לסוגיה בכל מקרה.

העניין הוא כי שטוטגרט זקוקה למגן ימני שימלא את המשבצת כאשר מטראצו בוחר לשחק עם רביעיה אחורית. המאמן האמריקאי מעדיף לעתים תכופות גם מערך 2-5-3, ולמען האמת גם בו אין לו שחקנים במיוחד כדי לסגור את כל האגף. דסה, שהתנסה במהלך הקדנציה בהולנד בשני התפקידים המדוברים, בהחלט עשוי להתאים מאוד לסגל, ואולי אף להפוך לשחקן משמעותי בו. שטוטגרט, שדוגלת במשחק התקפי מובהק, תאפשר לו גם לבטא את כישוריו בחלק הקדמי.

עוד בוואלה!

אפקט הדומינו: זהבי ימשוך את דסה למכבי תל אביב?

לכתבה המלאה
שחקן שטוטגרט, קוסטאס מברופאנוס. Alexander Hassenstein, GettyImages
מקושר לחזרה אפשרית לפרמיירליג. מברופאנוס/GettyImages, Alexander Hassenstein

ורדר ברמן

ברמן חוזרת לבונדסליגה אחרי היעדרות בת שנה, ונחושה לתקוע בה יתד, למרות שהמועדון עדיין סובל מבעיות ניהוליות קשות. המאמן אולה ורנר, שהוזעק באמצע העונה, ייצב את הקבוצה והצעיד אותה לצמרת בליגה השניה, אוהב לעשות שימוש נרחב מאוד באגפים במערך 2-5-3, וזקוק לשם כך לשחקנים גמישים מבחינה טקטית.

השחקן המוביל בתפקיד שחקן האגף הימני בעונה החולפת היה מיצ'ל וייזר, שהושאל מלברקוזן ולכן אינו רלוונטי בעונה הבאה. ז'אן-מנואל אמבום, שתופקד לא פעם בעמדה זו, מעדיף לשחק כקשר מרכזי - ובכל מקרה קרע את גיד אכילס באפריל, ולא לגמרי ברור מתי יחזור לכשירות מלאה. לפיכך, רק פליקס אגו יכול למלא כעת את המשבצת - ומדובר בשחקן צעיר וחסר נסיון, שיעיל יותר בתפקיד המגן הימני המסורתי.

המסקנה ברורה - ורדר חייבת להתחזק בכל הקשור לשחקן האגף הימני, ואין לה הרבה כסף בלשון המעטה. אין שום סיבה לא לבדוק את האפשרות לצרף את דסה כשחקן חופשי.

אנז'ה

הקבוצה, שהתבססה כבר מזמן במרכז הטבלה בליגה הצרפתית ומציגה בדרך כלל כדורגל מהנה, נותרה בקיץ הנוכחי ללא אופציות טובות באגף הימני. ג'ימי קאבו, שהיה אחד השחקנים המשתפרים ביותר למרות הפציעה בקרסול שהרסה לו את סיום העונה החולפת, ניצל את העובדה כי נותרה שנה אחת בלבד בחוזהו וקיבל תנאים טובים יותר בלאנס השאפתנית. מתיאס פריירה לאז'ה הפורטוגלי, שמילא היטב את מקומו של קאבו, נטש אף הוא והצטרף לברסט.

התוצאה - חור גדול מאוד בסגל של המאמן ז'ראר באטיקל שמעדיף בדרך כלל מערך 2-3-5 אשר מתאים מאוד לדסה. מדובר במועדון צנוע, אבל הליגה הצרפתית עדיפה בהרבה בהשוואה לליגת העל, ומקצועית האתגר בה יהיה גדול הרבה יותר עבור המגן הישראלי.

שחקן אנז'ה סופיין בופאל. Sylvain Lefevre, GettyImages
חור גדול בסגל. שחקני אנז'ה/GettyImages, Sylvain Lefevre

הירנביין

אפשר גם לנסות להישאר בליגה ההולנדית, שם מכירים את איכויותיו של דסה היטב. הירנביין עשויה להיות יעד מעניין אם היא תמכור את הכוכב העולה שלה באגף הימני, מילאן ואן אווייק. השחקן בן ה-21 היה אחד הטובים בקבוצה בעונה החולפת, נטל חלק ברובם המוחלט של המשחקים, ולאחרונה מקשור שמו לסלטיק, אשר עקבה אחריו כבר לפני שנה ולא היתה רחוקה מלהחתימו. גם איינדהובן נמצאת בתמונה, ובצרפת הוזכר כי ליל עשויה להצטרף למרדף.

הצעה כספית טובה תחייב את הירנביין לעשות קופה על השחקן שעשוי להתברג בעתיד הקרוב בנבחרת הולנד, ואין לה נכון לעכשיו גיבוי ראוי בסגל. דסה, באופן טבעי, יכול להיות המחליף - המרחק בין ארנהם להירנביין הוא 130 קילומטרים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • אלי דסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully