וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: טורניר כדורגל בצבעי הקשת יתקיים בהרצליה

בין המשתתפים: אבי נמני, חיים סילבס, גיא צרפתי, דין מירושניקוב, בר ברימר, תומר הכהן, גיא מזיג, בן זיני, בן בן ברוך, אמירם טובים ועוד. ספורטאי המכביה יתרמו בגדים לפליטים. עמית קובוס שוב זכה באליפות ישראל ברכיבה אמנותית על סוסים

טורניר ראווה נגד האלימות במגרשים תחת הכותרת "כדורגל בצבעי הקשת" יתקיים במסגרת אירועי הגאווה של תל אביב-יפו. האירוע המשותף לעיריית הרצליה, עריית תל אביב-יפו ולתכנית "בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים" של הקרן החדשה לישראל, יתקיים ביום שלישי 21 ביוני בשעה 19:00 בספורטק הרצליה. בטורניר, אליו תתאפשר כניסה חופשית לקהל ישתתפו נבחרת הכדורגל של מועדון הספורט הגאה, נבחרת האמנים למען הקהילה ונבחרות כדורגל של תל אביב ושל הרצליה בהן ישחקו כוכבי כדורגל בעבר.

בטורניר צפויים לשחק שחקני העבר אבי נמני, גיא צרפתי וחיים סילבס, לצדם של דין מירושניקוב, בר ברימר, תומר הכהן, גיא מזיג, בן זיני, בן בן ברוך, אמירם טובים ועוד. את המשחקים ישפטו שופטי הכדורגל לירן ליאני שסיים העונה קריירת שיפוט מפוארת ורועי חסן, שופט הכדורגל הראשון בישראל מחוץ לארון. הנבחרות המשתתפות ילבשו מדי משחק שהוזמנו במיוחד לטורניר הודות לחסות מטעם מסעדת "נאפיס" הרצליה.

דין מירושניקוב. ניר פקין
מתגייס. דין מירושניקוב/ניר פקין

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק הקהילה הגאה, מיטל להבי: "טורניר הכדורגל נגד אלימות והומופוביה משלב ערכים שהם לב ליבה של הרוח הספורטיבית. השחקנים על המגרש נמדדים בהישגים וביכולות שלהם ומגיעים לניצחון רק כקבוצה מאוחדת בה כל אחד תרם את חלקו. בטורניר יתחרו זו בזו קבוצה גאה, קבוצת אמנים וקבוצה ותיקה - ויראו שלכל אחד יש מקום על המגרש. אני תומכת ב-0 סובלנות כלפי אלימות במגרשים ובהוצאתם של אוהדים אלימים מהמשחקים".

סגן ראש עיריית הרצליה ומחזיק תיק הספורט ותיק הסובלנות והגאווה, עופר לוי, שחקן עבר במכבי ת"א ובני יהודה, ישחק גם הוא בטורניר: "טורניר הכדורגל נגד אלימות והומופוביה הוא לא רק עוד משחק. ספורט ידוע כדבר מאחד ומגבש וזו הזדמנות מצוינת עבורנו להוות דוגמה וליישם את ערכי השוויון והסובלנות שאנו מייחלים להם. הן במגרש והן בחיים האמיתיים. אני רוצה להודות ל'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של הקרן החדשה, למועדון ספורט גאה, ל'קבוצת האמנים למען הקהילה', לעיריית תל אביב וכמובן לעיריית הרצליה שיחד יצרנו את האירוע הייחודי והחשוב הזה".

יו"ר ועדת הספורט בעיריית תל אביב יפו, חברת מועצת העיר ענת בן לוי יליזרוב: "ספורט היא אחת הדרכים היעילות ביותר לחינוך והקניית ערכים של כבוד הדדי, סבלנות וסובלנות. הספורט מועיל לבריאות החברה על ידי חינוך להוגנות, לכבוד לזולת ולשוויון".

אירועי הגאווה בתל-אביב-יפו שהמצעד מהווה את שיאם, הם מסורת ארוכת שנים שבמרכזה מסרים של שוויון וקבלה. התרבות הגאה פיתחה מסורות מפוארות לאורך השנים, ואלה באות לידי ביטוי באירועי הגאווה השנה, מסמלות את "החזרה לגאווה" ומאפשרות למאות אלפי חוגגים להשתתף במפגן של סובלנות, פתיחות, מגוון וקבלת האחר.

למידע נוסף על כלל האירועים של חודש הגאווה בתל אביב-יפו
למידע נוסף על כלל האירועים של חודש הגאווה בהרצליה

שיתוף פעולה נדיר בין המכביה ל"פתחון לב"

לראשונה בתולדות המשחקים, משתתפי המכביה ה-21 יתרמו חליפות אימונים ובגדי ספורט אישיים שלהם לטובת עולים חדשים ומבקשי סיוע, במסגרת שיתוף פעולה עם ארגון "פתחון לב", הפועל לשבירת מעגל העוני בישראל.

10,000 הספורטאים שיגיעו למכביה, כמו גם הצוותים המקצועיים המלווים אותם, קיבלו לאחרונה פנייה ממכבי העולמי וארגון "פתחון לב" בבקשה להביא עימם לישראל את בגדי התרומה, אשר יחולקו בהמשך במרכזי הסיוע של "פתחון לב" ברחבי הארץ לפליטים ועולים חדשים מאוקראינה ואתיופיה, ולמשפחות נזקקות. הספורטאים צפויים לבקר במרכזי הסיוע של "פתחון לב" ולהתרשם מפעילותם של מתנדבי הארגון עבור אוכלוסיות נזקקות.

בנוסף, המכביה מצטרפת השנה למסורת במשחקי הוקי קרח בעולם, בה האוהדים מתבקשים להביא איתם למשחק בובות פרווה לתרומה ולהשליך אותם יחד לעבר מגרש הקרח אחרי הגול הראשון. אירוע זה צפוי להתקיים בגמר ההוקי קרח שייערך בארנה בירושלים ב-23 ביולי, כאשר כל בובות הפרווה שייזרקו למגרש ייאספו על ידי נציגי "פתחון לב" ויועברו לילדים ממשפחות נזקקות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אלי כהן. פתחון לב,
מנכ"ל פתחון-לב אלי כהן/פתחון לב

מנכ"ל "פתחון לב", אלי כהן מסר: "ארגון פתחון לב גאה להיות חלק מרכזי בפרויקט ההומניטארי היהודי הגדול בעולם. מרגש לחשוב על עשרות אלפי ספורטאים יהודים, מכל רחבי העולם, המיישמים את ערך הדאגה לחלש ברוח המסורת היהודית. אני רוצה להודות להנהלת המכביה, לצוותים וכמובן לספורטאים עצמם, על הדרך המשותפת ומשוכנע שאלפי מבקשי הסיוע ייהנו מתרומתם הנדיבה".

רואי הסינג, מנכ"ל המכביה ציין כי: "אנחנו שמחים להירתם למהלך החשוב והמרגש של פתחון לב ולשלב בו ספורטאים מכל רחבי תבל. מדובר ביוזמה אנושית מרגשת ומקווה כי יחד נשמח לא מעט משפחות שיקבלו ביגוד ספורט איכותי".

פתחון-לב הינו ארגון א-פוליטי, ללא כוונות רווח, שנוסד בשנת 1998 ופועל תחת החזון לשבירת מעגל העוני הבין דורי בישראל. הארגון מסייע באופן ישיר, למאות אלפי אנשים מדי שנה, רובם מהשכבות המוחלשות, תוך שימוש במאות מתנדבים קבועים ובעשרות אלפי מתנדבים זמניים בפריסה ארצית.

המכביה ה-21 היא אירוע הספורט הגדול של עם ישראל והשני בגודלו בעולם המתקיימת אחת לארבע שנים בהשתתפות ספורטאים ישראלים ויהודים מכל רחבי העולם. אל המכביה שתיפתח ב-14 ביולי ותימשך שבועיים, צפויים להגיע כ-10,000 ספורטאים מכ-60 מדינות שיתחרו ביניהם בעשרות ענפי ספורט, לצד אלפי מלווים, אוהדים ותיירים. במסגרת המכביה ייערכו בכל רחבי הארץ עשרות אירועי ספורט הפתוחים לקהל הרחב שיתקיימו תחת הכותרת 'ישראל חוגגת ספורט' בנוסף לשורה ארוכה של אירועים חברתיים המציעים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת למשתתפים.

עמית קובוס אלוף ישראל

בסוף השבוע האחרון, ה-17-18.6.2022, התקיימה אליפות ישראל ברכיבה אמנותית. טובי הרוכבים והסוסים שהשתתפו לאורך השנה בתחרויות הדירוג, התחרו על תואר אלופי ישראל. הרוכבים התחרו ברמות שונות החל מרמה ב' ועד לרמת הגראנד פרי -הרמה הגבוהה ביותר.

עמית קובוס יחד עם סוסו קיופידו מחוות ד.ב.ש, זכה באליפות ישראל ברמת גראנד פרי -הרמה הגבוהה ביותר. עמית מחזיק בתואר אלוף ישראל מאז שנת 2017 (למעט שנת 2020).

עמית קובוס, אלוף ישראל ברמת גראנד פרי ועו״ד כני לאלו, יו״ר ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה. יחצ,
עמית קובוס, אלוף ישראל ברמת גראנד פרי ועו״ד כני לאלו, יו״ר ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה/יחצ

אורי חכם, מנכ"ל ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה: "הרוכבים הישראלים ממשיכים להשתפר ולהשיג תוצאות מרשימות. כולנו בהתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה גאים ברוכבים שהתעלו על עצמם והראו רוח ספורטיבית לאורך סוף השבוע. כעת אנחנו עם העיניים למטרה הבאה, תחרויות המכביה. אנחנו מאחלים הצלחה גדולה לרוכבים".

אודות ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה על סוסים: פעילות ספורט הרכיבה בישראל, מרוכזת ומנוהלת ע"י ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה. פעילות זו מתקיימת הן בארץ והן בחו"ל. ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה נוסדה בשנת 1964.והיא הגוף הרשמי היחיד, בתחום הרכיבה, המוכר ע"י מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט, הועד האולימפי בישראל וההתאחדות הרכיבה הבינלאומית( fei). בהתאחדות לרכיבה חברים 1800 איש מתוכם כ-1500 ספורטאים והשאר בעלי מקצוע אחרים בתחום ספורט הרכיבה. כ-110 חוות הפועלות בישראל רשומות תחת ההתאחדות.

עוד תואר לאורן סמדג'ה

הג'ודוקא לשעבר, אורן סמדג'ה, סיים השבוע לימודי תואר ראשון בחינוך גופני במגמת ניהול ספורט במכללה האקדמית בוינגייט. "התואר היה מאתגר ושווה כל רגע. העשרתי את הידע שלי במקצוע שאני כל כך אוהב וזה הפך את הלימודים לחוויה מהנה. לקח זמן, אבל היה שווה כל רגע. הייתי חייב את זה להורים שלי. עכשיו אני בוגר בהוראה מטעם המכללה האקדמית בוינגייט ואני מאוד גאה בזה", אמר סמדג'ה עם קבלת התואר.

אורן סמדג'ה. גרשון ולדמן,
היה שווה. אורן סמדג'ה/גרשון ולדמן
  • עוד באותו נושא:
  • גאווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully