וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן חדש בבירה: אלכסנדר דז'יקיץ' חתם לשנתיים בהפועל ירושלים

18.6.2022 / 21:00

הסרבי הוותיק (51), ששוחרר בימים האחרונים מבודוצ'נוסט, אימן בעבר את פרטיזן בלגרד ושימש כעוזר מאמן במינסוטה. השבוע יוכרע אם יותם הלפרין יחזור לתפקידו הקודם כמנהל מקצועי. גיא הראל: "ברגע שהוא היה פנוי, פעלנו". דז'יקיץ': "נביא שחקנים שיחברו לתשוקה"

תקציר משחק 3: ריאל מדריד - ברצלונה 66:81/ספורט1

יש מאמן חדש להפועל ירושלים. אלכסנדר דז'יקיץ' הסרבי, שאימן בעונה החולפת את בודוצ'נוסט, חתם הערב (שבת) לשנתיים בבירה ויחליף על הקווים את יותם הלפרין.

מבחינת האדומים, מדובר במינוי יוקרתי. דז'יקיץ' (51) אימן בעבר בין היתר את פרטיזן בלגרד, אולימפיה לובליאנה, לייטובוס ריטאס וילנה, אסטודיאנטס מדריד, קרקה נובו מסטו ונבחרת מקדוניה, ועבד במשך שנתיים כעוזר מאמן במינסוטה טימברוולבס.

ב-2018, בקדנציה הראשונה שלו בבודוצ'נוסט, הצעיד אותה לזכייה בליגה האדריאטית והדריך אותה ביורוליג. הוא זכה לפני 11 שנים ביורוצ'אלנג' של פיב"א ובמרוצת השנים הגיע לחמש אליפויות בסלובניה ומונטנגרו.

אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן אסטודיאנטס. Borja B. Hojas, GettyImages
מאמן חדש בבירה. אלכסנדר דז'יקיץ'/GettyImages, Borja B. Hojas

החתמתו של דז'יקיץ' הגיעה במהלך שיחות שקיים הלפרין עם ראשי המועדון, איל חומסקי וגיא הראל, בנוגע לעתידו כמאמן. מלכתחילה, הגישה העקרונית הייתה לאפשר לו להחליט אם ירצה להמשיך על הקווים, אך במקביל למצות שוק מצומצם של מאמנים זרים בכירים.

בין היתר עלה בימים האחרונים שמו של מאמן פנאתינייקוס בעונה החולפת, דימיטריס פריפטיס, שחתם לבסוף בטופאש בורסה. "ברגע שבודוצ'נוסט הודיעה על שחרורו של דז'יקיץ', פעלנו, ועוד באותו יום הרמנו לו טלפון", מספר הראל.

זו לא הפעם הראשונה, אגב, שהשניים משוחחים. דז'יקיץ' היה הראשון שקיבל טלפון ממנכ"ל ירושלים לאחר שעודד קטש עבר לפאו. "מצבך כל כך קשה שפנית אליי?", השיב בחיוך כשהישראלי הזדהה.

כעת נותר לראות אם הלפרין יחזור לתפקידו הקודם כמנהל המקצועי, בו שימש עד שהחליף במהלך העונה החולפת את אורן עמיאל.

עוד בוואלה!

אובסוהאן נפרד מהפועל ירושלים: "קיבלנו אהבה מהאוהדים ומהעיר"

לכתבה המלאה
מאמן הפועל ירושלים יותם הלפרין. דני מרון
חזרתו לתפקיד המנהל המקצועי עדיין על הפרק. יותם הלפרין/דני מרון

"אני שמח ונרגש להצטרף להפועל ירושלים", אמר דז'יקיץ' בהודעה הרשמית שהוציאו האדומים לאחר המינוי. "יש לי זיכרונות נהדרים מהארגון ובמיוחד מהאוהדים, מהפעם האחרונה שהגעתי לארנה. אני יכול להבטיח שאנחנו נעבוד קשה כקבוצה, עם תשוקה, אומץ ונחישות בדרך להגשמת המטרות המשותפות. נעשה את המיטב כדי להביא שחקנים שיחלקו את אותה גישה לכדורסל".

"חיפשנו מאמן ברמה גבוהה, ופעלנו ברגע שיצאה ההודעה (על שחרורו) מבודוצ'נוסט", סיפר המנכ"ל הראל. "אלכס קיבל טלפון באותו יום. מדובר במאמן שהרקורד שלו מדבר בעד עצמו. הוא ינק את יסודות הכדורסל שלו גם מהמנטליות הסרבית הקשוחה וגם מהתקופה שלו ב-NBA. הוא מאמן יסודי ומנוסה מאוד, שזכה בתארים לכל אורך הקריירה שלו, וכזה ששחקנים אוהבים לשחק בשבילו. אני בטוח שהחיבור איתו יהיה מוצלח מכל הבחינות. עכשיו הזמן לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully