וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן נבחרת רוסיה לשעבר יוצא נגד פוטין: "עוד עלולים לרצוח אותי"

איגור דניסוב הפך לספורטאי המקומי הבכיר ביותר שמבקר את הנשיא בפומבי: "מה שקורה באוקראינה מחריד". עכשיו הוא חושש לגורלו, ועלול להישלח לתקופת מאסר ממושכת

בווידאו: כוחות רוסים משמידים מחסן המכיל נשק מערבי באוקראינה/צילום: רויטרס

איגור דניסוב, קפטן נבחרת רוסיה לשעבר, חושש ש"יכלאו או ירצחו אותי" אחרי שהפך לספורטאי הבכיר ביותר במדינה שמבקר את ולדימיר פוטין ויוצא נגד המלחמה באוקראינה.

דניסוב בן ה-38, שענד את הסרט במדים הלאומיים משנת 2012 עד שנת 2016, אמר בריאיון לעיתונות המקומית ש"מה שקורה באוקראינה מחריד אותי ומזעזע את נשמתי. אני קורא מכאן לנשיא פוטין - עצור את המלחמה, עצור את שפיכות הדמים, מספיק עם האכזריות, עם הרציחות. נמאס לנו מזה".

דניסוב ערך 56 הופעות במדי הנבחרת ושיחק לאורך השנים בזניט סנט פטרסבורג, דינמו מוסקבה ולוקומוטיב מוסקבה. בשנת 2019 הוא תלה את הנעליים, ומאז מביע את עמדותיו הפוליטיות והחברתיות ללא חשש.

איגור דניסוב, נבחרת רוסיה. GettyImages
ביקורת חריגה. דניסוב/GettyImages

"אני לא יודע מה יקרה אחרי הריאיון הזה. אולי יעצרו אותי ויכלאו אותי לתקופה ממושכת. אולי ירצחו אותו. אבל אני לא מתכוון לשתוק", אמר.

דניסוב אכן מסתכן בעונש חמור. הפרלמנט הרוסי העביר לאחרונה חוק הקובע כי הפצה של "מידע כוזב" ו"שקרים" על פעילותו של הצבא, עלול לגרור עונש של עד 15 שנות מאסר.

כאמור, מעט מאוד ספורטאים מפורסמים ברוסיה יצאו נגד פוטין, וגם אלה שכן עשו זאת בזהירות ומתינות. זכור בעיקר הטניסאי אנדריי רובלב, שכתב על עדשת המצלמה אחרי משחק בדובאי בחודש פברואר "די למלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully