וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האמירה ה"גזענית והמתנשאת": קריאות להדיח את ונגר מתפקידו בפיפ"א

הצרפתי טען ש"אמבפה לא היה מתפתח באפריקה" והסביר ש"אירופה עליונה על שאר היבשות". כעת קוראים לפטרו מתפקידו הבכיר בארגון

תקציר: ארגנטינה הביסה 0:3 את איטליה במשחק הפיינליסימה/ספורט1

ארסן ונגר עלול לאבד את תפקידו בפיפ"א בעקבות התבטאות "גזענית ומתנשאת" בנוגע לעליונות שיש כביכול לכדורגל האירופי ביחס לשאר היבשות. המאמן האגדי, המשמש כיום כאחראי על מחלקת הפיתוח הבינלאומית של פיפ"א, טען בריאיון שנערך בחודש מאי ש"אם קיליאן אמבפה היה גדל וצומח באפריקה, הוא לא היה הופך להיות השחקן שהוא היום". הוא הוסיף שלדעתו, "יש את הכדורגל האירופי, ויש את כל השאר. זאת לא אותה רמה, לא אותה מנטליות, לא אותה צורת מחשבה. שאר העולם זקוק לעזרה מאירופה, אחרת הכדורגל העולמי יאבד כמות אדירה של כישרון".

אמש הגישה קונמבול, התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית, מכתב חריף לפיפ"א בו היא דורשת לכל הפחות לנזוף בונגר ואולי אף להדיח אותו מתפקידו בעקבות האמירות שלו.

ארסן ונגר מאמן ארסנל. רויטרס
"בורות בלתי נסבלת". ונגר/רויטרס

"אנחנו מגנים בתוקף את ההתבטאויות המצערות של ונגר, שנושא בתפקיד בכיר בפיפ"א", כתבו. "המילים של ונגר מצביעות על גזענות, התנשאות ובורות עצומה. לכדורגל האפריקאי היה ונותר חלק עצום בהתפתחות של הכדורגל העולמי, במיוחד באירופה. לא מובן מדוע צריך לגמד את שאר היבשות כדי להאדיר את העבודה שנעשית באירופה. בדיוק כמו באפריקה, גם אנחנו בדרום אמריקה סובלים מהדעה הפופולרית מדי שהעולם מתחיל ונגמר ביבשת אירופה".

הדברים של ונגר מגיעים על רקע התבטאות ברקע דומה של אמבפה עצמו, שטען ש"ארגנטינה וברזיל לא משחקות ברמה גבוהה, והכדורגל בדרום אמריקה לא מתקדם כמו באירופה. הכל קורה שם לאט יותר". ההתבטאות של אמבפה עוררה מיני-סערה בדרום אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully