וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים לוחצים על אורוגוואי לא להגיע לישראל: "אל תתנו פרס לכיבוש"

שתי קבוצות מהגדה המערבית שיגרו מכתבים להתאחדות של אורוגוואי בניסיון למנוע את ההגעה ארצה לפני המונדיאל: "לא יעלה על הדעת שתתאמנו במקומות בהם הצבא הישראלי מתאמן בלטבוח בבני עמנו". ארגוני זכויות אדם מקומיים הצטרפו לקריאה

תקציר ה-0:2 של אורוגוואי בצ'ילה/ספורט1

גורמים פלסטינים לוחצים על ראשי ההתאחדות באורוגוואי לבטל את הגעתה של הנבחרת המקומית לישראל לפני המונדיאל. לפי הדיווחים באורוגוואי, הנבחרת מתכננת לסיים את שלבי ההכנה לגביע העולמי בקטאר עם ביקור בישראל, במהלכו הם אמורים בין היתר לקיים שני משחקי הכנה.

סגן נשיא ההתאחדות המקומית גסטון טאלדי בישר על התוכנית בשבוע שעבר, ומאז משרדו מוצף במכתבים מגורמים פוליטיים.

שתי קבוצות מהגדה המערבית כולל קבוצת אל חאדר מבית לחם, שיגרו להתאחדות באורוגוואי מכתב בו ביקשו לבטל את הביקור. "אל תשתפו פעולה עם הכיבוש. לא יעלה על הדעת שתגיעו להתאמן במקום בו הצבא הישראלי מתאמן בלטבוח בבני עמנו מדי יום ביומו", כתבו.

אדינסון קבאני ולואיס סוארס, כוכבי נבחרת אורוגוואי. Miguel Schincario, GettyImages
ייכנעו ללחצים? לואיס סוארס ואדינסון קבאני/GettyImages, Miguel Schincario

גם ההתאחדות הפלסטינית העבירה מסר דומה, וארגוני זכויות אדם באורוגוואי הצטרפו לקריאה, ואף פנו ישירות לשחקנים בניסיון לשכנע אותם לסרב להגיע לישראל מטעמי מצפון. "אל תגיעו לישראל! בקשו מההתאחדות שלנו לא לקבל את ההזמנה הישראלית", ציינו בקמפיין שהופץ ברשתות החברתיות עם חתימתם של 20 ארגונים חברתיים שונים באורוגוואי.

נבחרת אורוגוואי כבר הגיעה לישראל בנובמבר 2019, וקיימה בזמנו משחק ידידות נגד נבחרת ארגנטינה עם ליאונל מסי. המשחק שנערך באצטדיון בלומפילד הסתיים ב-2:2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully