וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביציעים שרו לסאות'גייט "תפוטר בבוקר", באנגליה זעמו: "תסתמו, ליצנים"

נבחרת שלושת האריות ספגה את תבוסה הביתית הקשה ביותר מאז 1928 עם 4:0 משפיל, המאמן חטף אבל קיין וקראגר גיבו: "מאכזב שמפקפקים בו אחרי מה שעשה". בהונגריה עקצו: "הופתענו מהחולשה שלהם"

תקציר: אנגליה - הונגריה 4:0/ספורט1

נבחרת אנגליה לא חוותה השפלה כזו זמן רב. זה לא רק שהיא חטפה במשחק בית 4:0 מנבחרת הונגריה, אלא שאחרי ארבעה משחקים בקמפיין ליגת האומות היא עם שער זכות אחד בלבד, שתי נקודות במאזנה מ-12 אפשריות והיא במקום האחרון בבית עם הונגריה, גרמניה ואיטליה, ייתכן שלקראת ירידה לדרג השני.

אנגליה כבר נכנעה להונגריה במשחק פתיחת הקמפיין 1:0 בבודפשט, אבל לאנגלים - ולא רק להם - קשה להאמין ששלושת האריות חטפו מההונגרים רביעייה מהדהדת במשחק שנערך באצטדיון מוליניו של וולבס, כאשר ב-20 הדקות האחרונות ספגה אנגליה שלושה שערים, ובין לבין גם איבדה את ג'ון סטונס שהורחק.

הונגריה הפכה לנבחרת הראשונה שמבקיעה ארבעה שערים במשחק חוץ נגד אנגליה מאז ש...הונגריה בשנת 1953 עשתה זאת כשניצחה 3:6 בוומבלי. יתרה מכך, אם המבוכה לא מספיק קשה עבור האנגלים, זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שנבחרתם מפסידה בבית בהפרש של ארבעה שערים מבלי להבקיע. הפעם האחרונה שאנגליה הפסידה בארבעה שערים או יותר וכן כבשה הייתה ב-1928, אז הושפלה 5:1 על ידי סקוטלנד.

הארי קיין, חלוץ נבחרת אנגליה. ADRIAN DENNIS, GettyImages
האנגלים מתקשים לעכל. קיין לאחר השער הרביעי/GettyImages, ADRIAN DENNIS

באתר של "הסאן" נכתב כי "האוהדים נגד גארת' סאות'גייט בעקבות התבוסה הביתית הקשה ביותר מאז 1928", ואכן מהיציעים ניתן היה לשמוע שירים כגון "אתה תפוטר בבוקר" לעבר המאמן שהוביל את אנגליה לגמר יורו 2020 ולחצי הגמר במונדיאל 2018.

סאות'גייט לקח אחריות על התבוסה הקשה ובסיום אמר: "יש לנו נבחרת צעירה, וכשהמשחק התחיל בצורה לא טובה זה לקח אותנו למקומות רעים. אני אחראי לכך בסופו של דבר. במחצית חשבתי שאנחנו יכולים להפוך את התוצאה ועשיתי שינויים קטנים כדי שנהיה יותר התקפיים, אבל נתנו להם יותר מדי שטח פנוי ונענשנו. אני אחראי על מה שקרה לנו בארבעת משחקי ליגת האומות - ניסיתי לשתף שחקנים חדשים ולחלק את הדקות לאור העייפות והעומס שהשחקנים סובלים מהם בסיום עונה, אבל גם כך עלינו עם נבחרת חזקה מדי כדי לנצח לפחות את שני המשחקים נגד הונגריה. אני לגמרי מבין את תחושת הטינה הערב ובאופן אירוני דווקא שני קמפיינים בליגת האומות יצרו לחץ ולקחו אותנו למקומות שליליים. אני אחראי לכך".

בזמן שחלק מהפרשנים הצטרפו לביקורות החריפות על גארת' סאות'גייט (גארי נוויל אף קרא להוציא אותו ל"חופשה זמנית" עד המונדיאל), היו גם מי שהגנו עליו. אחד מהם היה קפטן הנבחרת הארי קיין, שאמר: "ממש מאכזב שיש מי שמפקפק בגארת'. בואו לא נשכח איפה היינו לא מזמן. לגארת' יש חלק חשוב במהפך שעברנו. הוא יצר את אחת הנבחרות הכי מוצלחות שהיו לנו ב-50 השנים האחרונות. אני יודע שהאוהדים מאוכזבים. כל הקמפיין מאכזב, ובכדורגל יש מפעם לפעם תוצאות יוצאות דופן, אבל חשוב לזכור תמיד את התמונה הגדולה. זה השפל הראשון שאני חווה בנבחרת אחרי חמש שנים. בשני הטורנירים הגדולים האחרונים היינו פנטסטיים. זה לא הזמן לפאניקה. זה הפסד מאכזב מאוד, אבל אנחנו צריכים להישאר רגועים ופשוט לעבוד על זה כדי שזה לא יחזור על עצמו".

ג'יימי קראגר זעם על האוהדים ועל ההתייחסות שלהם לסאות'גייט. "'הם באמת שרו לו 'אתה לא יודע מה אתה עושה'? תסתמו את הפה, ליצנים", צייץ הפרשן. "המאמן הזה לקח את הנבחרת שלנו לשניים מהטורנירים הכי טובים שלנו מאז 1966. הרעיון שסאות'גייט לוקח אחורה את הנבחרת שטותי לחלוטין, הסגל הזה לא יותר טוב ממה שהיה לנו בעשורים קודמים. למען האמת, ההישגים של סאות'גייט טובים יותר מהמצופה. השחקנים זקוקים למנוחה, והם יחזרו לרמה הנורמלית שלהם בקרוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ההונגרים, אגב, נהנו לעקוץ את אנגליה אחרי שאוהדיה שרקו בוז בזמן נגינת ההמנון שלהם (בתגובה לקריאות גזעניות שנשמעו במשחק הבית של הונגריה מול אנגליה). רולנד שאלאי, שכבש צמד במשחק, חגג את הניצחון כשהוא מניף בהתרסה את דגל ההתאחדות האנגלית.

גם מאמן הונגריה מרקו רוסי לא היסס לקבוע ש"הופתעתי מאוד מהחולשה של אנגליה. עד המשחק הזה, חשבתי שהיא אחת הפייבוריטיות ללכת עד הסוף במונדיאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully