וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדל: "מרגישה שמבחינת היררכיה נבחרת הנשים היא מתחת לנבחרת הנערים"

יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות בדיון בכנסת על כדורגל הנשים: "מקווה שנראה את נבחרת הנשים והגברים עומדות אחת ליד השנייה בשוויון מלא". ח"כ דוידסון: "אסור לתעדף בן מעל בת"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום, 14 ביוני/ספורט1

היום (שלישי) התקיים דיון בוועדת החינוך והספורט בכנסת בניהולו של חבר הכנסת סימון דוידסון בנושא ספורט הנשים בישראל, בדגש על כדורגל נשים. בדיון נכחו בין היתר יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות, קארין סנדל, שחקניות הנבחרת, נציגי משרד התרבות והספורט, ההתאחדות לכדורגל, שופטות ועוד. בוועדה דנו במצב כדורגל הנשים היום, הפערים בין ספורט הגברים לנשים, החל מהקצאת משאבים, תקציבים, אכיפה ופיתוח.

חבר הכנסת סימון דוידסון עם נציגות ארגון השחקניות. יח"צ,
הדיון יוביל לשינוי? ח"כ דוידסון עם הכדורגלניות/יח"צ

סנדל אמרה: "אחרי לילה ארוך ומאבקים אני יכולה לומר שהצלחנו להגיע להסכם שוויוני עם ההתאחדות לכדורגל. ההסכם הוא בשורה ענקית לספורט הנשים שסובל מאפליה שנים רבות, אפליה שמתבטאת בתחומים רבים. כואב לומר אבל אני מרגישה שהמצב היום הוא שנבחרת הנשים מבחינת היררכיה היא מתחת לנבחרת הנערים. אני משחקת 17 שנה בנבחרת וזה לא הגיוני. להיות שחקנים במדינת ישראל זה קשה. אני מקווה שנראה את נבחרת הנשים ונבחרת הגברים עומדות אחת ליד השנייה בשוויון מלא. הבשורה החשובה היא שצריכות להיות כמה שיותר נשים בכדורגל, בזה צריך להתמקד ולשם צריך לשאוף".

חבר הכנסת דוידסון הוסיף: "הספורט הוא המראה של המדינה שלנו, מדובר בכלי שיכול לשנות פה הרבה דברים- להוריד פשיעה, מקרי אלימות ואונס, במיוחד במקומות חלשים. צריך לדאוג שיותר ילדים יעשו ספורט, בנים כבנות, באופן שוויוני, שההורים ייראו את הילדה שלהם במגרש ויהיו גאים בה. צריך להשקיע במתקני הספורט שמוחזקים ע"י הרשויות המקומיות- זה פשוט אבסורד שתהיה ילדה או נערה שתתאמן בערב במגרש חשוך או שתהיה זכאית לפחות שעות אימונים. כולם צריכים לקבל יחס שווה. אסור לתעדף בן מעל בת. דברים יכולים להשתנות, אנחנו צריכים להאמין ונעשה הכל בעבור זה".

בוועדה ניתנו תעודות הוקרה לקבוצת הנשים של קריית ים על עלייה לליגה הלאומית, לקבוצת הנערות של קריית ים על שנבחרו לייצוג המדינה והעיר במכבייה ולמורן צור לוק על הישגיה ההיסטורי כמאמנת הראשונה שמאמנת גברים בליגה הבכירה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully