וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם בין נבחרת הנשים להתאחדות לכדורגל

השחקניות וההתאחדות לכדורגל חתמו על מסמך מסכם שיבטיח לנבחרת הנשים תנאים מקצועיים אופטימליים. החזרה לאימונים כבר הערב

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 13.6/ספורט1

אחרי מאבק מוצלח להשוואת התנאים לכדורגל גברים, נבחרת הנשים בכדורגל תחזור לאימונים כבר הערב (שני) לקראת משחק החוץ שלה מול בולגריה במסגרת מוקדמות גביע העולם 2023. בתום מו"מ עיקש הוסכם כי שחקניות הנבחרת תהיינה מעכשיו בשוויון לתנאי נבחרת הגברים בכל הקשור לציוד, מגרשי אימונים, תנאים כוללים, השוואת תנאי אש"ל, טיסות מסודרות ועוד. אתמול חתמו השחקניות וההתאחדות על מסמך מסכם שמשקף את הרצון המשותף להבטיח תנאים מקצועיים אופטימליים אפשריים לשחקניות הנבחרת ולצוותים הרלוונטיים.

נבחרת ישראל כדורגל נשים תמונה קבוצתית. Claudio Villa, GettyImages
נבחרת הנשים של ישראל/GettyImages, Claudio Villa

יוסי שרעבי, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל: "ההתאחדות הדגישה תמיד את מחויבותה הבלתי מתפשרת לקידום כדורגל הנשים וההסכמות אליהן הגענו משקפות זאת נאמנה. לאחר הפגישה ביום שלישי האחרון בהובלת יו"ר ההתאחדות אורן חסון היה ברור לנו כי יש הרבה יותר מהמשותף בינינו לבין שחקניות הנבחרת מאשר המחלוקות. ההסכמות אליהן הגענו מעידות על הכבוד שאנו רוחשים לכדורגל הנשים ולנבחרת הבוגרת בפרט. אני מבקש להודות על העשייה בנושא ליו"ר ועדת הנשים שמעון מימון, המשנה למנכ"ל רונן הרשקו, ראש אגף הנבחרות וההדרכה גיא פורטניאגין ומנהלת אגף הנשים מיתר שמש. צר לי על כך שבלהט יצרים הוטחו דברים קשים בהתאחדות שמוטב היה להימנע מהם, אבל החשיבה על העתיד המבטיח בשילוב ידיים, היא הנוסחה לקידום הענף. כולי תקווה כי התקשורת תדע לטפח את כדורגל הנשים ולתת לו על בסיס קבוע את המקום הראוי לו".

ההחלטה התקדימית היא תולדה של קמפיין שנוהל תחת הכותרת #לא_משחקות_משחקים בהובלת קבוצת "בונות אלטרנטיבה" (נשים בכירות במשק ובחברה הישראלית, הפועלות למען קידום שוויון חברתי), קבוצת "כדורגלניות עושות שינוי" וכמובן שחקניות נבחרת ישראל.

קארין סנדל, יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות: "אני רוצה להודות להתאחדות לכדורגל ולעומדים בראשה היו"ר אורן חסון ויוסי שרעבי, על כך שהראו רצון אמיתי לשותפות ומחויבות לייצר שינוי משמעותי ואמיתי בכדורגל הנשים בישראל. אנחנו באמת שמחות ומתרגשות להיות אלו שיבטיחו מקום טוב יותר לשחקניות שיגיעו אחרינו. יש כאן אמירה סופר משמעותית לכל ילדה, נערה ואישה ולכל ספורטאית שהיא שווה בין שווים, וזה צריך להיות מצפן לכל ענפי הספורט בישראל".

גת מגידו, מייסדת בית השקעות finessa capital וחברת הוועד המנהל של בונות אלטרנטיבה: אנו גאות בשחקניות על שניצחו בלכידותן ובדבקותן במטרה. ההסכם הזה הוא הישג היסטורי של ממש, ומבחינתנו הוא סימן לבאות. זו בשורה ענקית לכדורגל ולספורט בישראל, ואנחנו רוצות להודות לכל אישה ואיש שנרתמו וגרמו לזה לקרות. תודה גדולה במיוחד למנכ"ל ההתאחדות יוסי שרעבי וליו"ר אורן חסון, על אומץ ליבם ותבונתם, על שהרימו את הכפפה לטובת עשיית שינוי היסטורי מתוך הבנה שבשנת 2022 אין מקום לפערים מגדריים בספורט כמו גם בתחומים אחרים. תודה גדולה לשר חילי טרופר ולמשרד הספורט ולעו"ד איילת רזין בית אור, מנכ"לית הרשות למעמד האישה על שיתוף הפעולה הפורה.

מורן זר קצנשטיין, מייסדת בונות אלטרנטיבה: "אנו בבונות אלטרנטיבה נמשיך לפעול כדי להשיג שיוויון בחברה הישראלית, בכמה שיותר תחומים בחיינו, לייצר מוגנות, וסביבה של שיוויון הזדמנויות לילדות, נערות ונשות ישראל. כפי שעשינו במניעת שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל, כפי שעשינו עכשיו, כך נפעל גם בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully