וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאמן את הנבחרת, וחשוב יותר - אליפות": משאלת היומולדת שהתגשמה

9.6.2022 / 23:05

גיא גודס הפך לרביעי בהיסטוריה שהוכתר לאלוף כשחקן וגם כמאמן. גיא פניני השלים טריו נדיר בדרך לתואר ה-18 בקריירה. הפועל חולון הצליחה היכן שכל הקבוצות נכשלו בעבר. וגם: 42.3 - המספר הנוסף של מלכי הסלים ג'ו רגלנד וטיירוס מגי

תקציר הניצחון של פנרבחצ'ה על אנאדולו אפס במשחק השני של סדרת הגמר בטורקיה/ספורט1

לפני שנה ושלושה חודשים, ביום הולדתו ה-50, קיימתי עם גיא גודס ריאיון "50 על 50" בוואלה! ספורט. השאלה ה-50 והאחרונה הייתה מה הוא חייב להגשים עד גיל 60. "לאמן את נבחרת ישראל", השיב. את זה אומרים שתעשה עד גיל 51, הקשיתי (וצדקתי). "יש עוד דבר חשוב, אפילו יותר: לזכות באליפות המדינה כמאמן", ענה. וצדק.

  • גודס הוא הרביעי בהיסטוריה שהוכתר לאלוף ישראל כשחקן וגם כמאמן. האחרון שעשה זאת היה עודד קטש ב-2010, וקדמו להם רק רלף קליין וחיים שטרקמן. בארי ליבוביץ' זכה עם הפועל תל אביב באליפות ב-1969, בעונה שאותה פתח כשחקן וסיים כמאמן.
  • לראשונה זה שש שנים, מאמן ישראלי זוכה באליפות המדינה. לפני יאניס ספרופולוס (שלוש פעמים), נבן ספאחיה וסימונה פיאניג'אני, היה זה אריק שיבק שהניף את הצלחת עם מכבי ראשון לציון ב-2016.
  • גיא פניני זכה בתואר ה-18 בקריירה שלו: זו האליפות הרביעית שלו, נוסף על 11 גביעי המדינה וזכייה אחת בליגה האדריאטית, בליגה הבלקנית וכמובן ביורוליג.
  • פניני זכה בשני תארים ומעלה עם שלושה מועדונים שונים (הפועל ירושלים, מכבי תל אביב והפועל חולון). ככל הידוע, לא היה עוד שחקן שעשה זאת בישראל.
אוהדי הפועל חולון עם צלחת האליפות. דני מרון
צלחת מרגשת. חולון חוגגת/דני מרון
  • צמד הגארדים של חולון ניפק 42.3 נקודות למשחק והוביל את טבלת מלך הסלים של הפלייאוף כולו (לג'ו רגלנד 22.2 בערב, ולטיירוס מגי 20.1). בכל משחק נתון קיבלו הסגולים בין 24 ל-59 נקודות מהשניים הללו.
  • חולון היא הקבוצה הראשונה בהיסטוריה שעוברת שתי סדרות פלייאוף ללא יתרון הביתיות בדרך לזכייה באליפות: 1:2 על הפועל ירושלים בחצי הגמר ו-0:2 על בני הרצליה בגמר.
  • אף אחת מקבוצות ליגת העל לא הצליחה לסיים את העונה הסדירה במאזן חיובי במשחקי החוץ, והן עמדו על 35 אחוזי הצלחה בלבד (הכי נמוכים בארץ מאז 1996), אבל ברגעי ההכרעה התהפכה התמונה. אחוז הניצחונות של האורחות זינק בסדרות ל-59 (13 מ-22).
  • ובחזרה לגודס: מדובר במאמן הראשון שחתום (גם אם באופן חלקי) על ירידת ליגה ועל זכייה באליפות באותה עונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully