וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלעית הפראלימפית יוליה צ'רנוי זכתה בכרטיס לפריז 2024

9.6.2022 / 19:17

הקלעית שסובלת משיתוק מוחין קל היא הספורטאית הראשונה שתהיה באולימפיאדה הפראלימפית בעוד שנתיים לאחר שקבעה את הקריטריון האולימפי

יוליה צ'רנוי, הספורטאית הפראלימפית בקליעה, השיגה היום (חמישי 09.06.22), את הכרטיס הראשון לאולימפיאדת פריז 2024. צ'רנוי הינה הספורטאית האולימפית הישראלית הראשונה הזוכה בכרטיס הכניסה לאולימפיאדה הקרובה. צ'רנוי התחרתה ברובה אוויר במסגרת משחקי הגביע העולמי בצרפת.
מקום ראשון בלבד מזכה בכרטיס הראשון לאולימפיאדה הקרובה. מדובר במקצה מעורב לגברים ונשים והקלעית הפראלימפית הישראלית אשר ניצחה את כל הספורטאים הגברים במקצה.

זו תהיה אולימפיאדה שלישית שלה ושנייה כקלעית, ענף בו התחילה לעסוק ב-2016. במקצי המוקדמות סיימה צ'רנוי במקום השלישי עם 634 נקודות. במקצה הפיינל השתתפו שמונה מתחרים. גיא סטריק מאמנה של יוליה צ'רנוי אמר לאחר הזכייה: "אושר גדול. העבודה הקשה וההשקעה של יוליה השתלמו. זוהי רק הצלחה שבדרך".

הקלעית הפראלימפית יוליה צ'רנוי. דוברות איגוד הקליעה הפראלימפית, אתר רשמי
תהיה גם בפריז. צ'רנוי/אתר רשמי, דוברות איגוד הקליעה הפראלימפית

חברת תדיראן תעניק חסות לדניאל וולפסון, 44, הישראלית הראשונה והיחידה שהעפילה לפסגת הר האוורסט. וולפסון נערכת בימים אלה לטיפוס לפסגת הר דנאלי (לשעבר הר מקינלי), ההר הגבוה ביותר בצפון אמריקה. בסיום מסע זה, תוכל וולפסון לסמן "וי" על הפסגה השישית מבין 7 הפסגות הכי גבוהות בכל יבשת שהיא מתכננת להעפיל אליהן - מטרה שהציבה לעצמה לאחרונה.

נופר ממרוד + דניאל וולפסון + משה ממרוד + רפי אטיאס. חיים לוי,
נופר ממרוד, דניאל וולפסון, משה ממרוד ורפי אטיאס/חיים לוי

וולפסון, עורכת דין במקצועה, היא אם לאריאל בן 23 ומתגוררת ברמת גן. את פסגת האוורסט כבשה לפני עשרה חודשים, ומאז היא ממשיכה במסעה להעפיל לכמה שיותר פסגות. לאחרונה טיפסה וולפסון על הר להוטסה, הרביעי בגובהו בעולם והניפה במקום את דגל ישראל. וולפסון אמרה: "אני רוצה להודות באופן אישי למשה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן שתומכים בפעילות שלי, בספורט ובהישגים הישראליים. אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי לייצג את תדיראן ואת המדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • פראלימפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully