וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן התגלה כקולומביאני, פיפ"א תדיח את אקוודור מהמונדיאל?

ההתאחדות של אקוודור מואשמת בזיוף המסמכים של קסטיו, שהתברר כי נולד בכלל בקולומביה (וגם מבוגר בשלוש שנים). מי תקבל את הכרטיס במקומה? הדעות חלוקות

תקציר ה-1:1 בין אקוודור לארגנטינה/ספורט1

האם אחת הנבחרות שכבר הבטיחו את מקומן במונדיאל 2022 בקטאר תודח באופן דרמטי? על פי דיווחים שונים, זה עלול להיות גורלה של אקוודור, שעלתה מהבית הדרום אמריקאי אבל הסתבכה לאחר שהתגלה כי המסמכים של ביירון קסטיו. התברר כי המגן בן ה-23 הוא בכלל בן 26 ונולד בטומאקו שבקולומביה, כך שאין באפשרותו לייצג את נבחרת אקוודור.

קסטיו, שחקנה של ברצלונה גואיאקיל, פתח בשבעה משחקים במוקדמות ובעוד אחד שותף כמחליף. הוא נמצא גם כעת עם נבחרת אקוודור שנערכת למשחק ידידות מול כף ורדה ובשבוע שעבר שיחק ב-0:1 על ניגריה.

ביירון קסטיו שחקן נבחרת אקוודור לפני ניקולאס גונסאלס שחקן נבחרת ארגנטינה. Franklin Jacome, GettyImages
ביירון קסטיו מול ארגנטינה לפני כחודשיים וחצי/GettyImages, Franklin Jacome

ההתאחדות הצ'יליאנית היא זו שעוררה את כל העניין כבר לפני כמה חודשים, כשדרשה ניצחון טכני 0:3 בטענה כי קסטיו ששותף מולה במדי אקוודור הוא בכלל קולומביאני. היום עורך הדין של ההתאחדות הציג מסמכים נוספים המגבים את טענותיו וכעת ההכרעה עוברת לידי פיפ"א.

ביום שישי אמור ארגון הכדורגל העולמי למסור את פסיקתו, ואם אקוודור אכן תיפסל אז יצטרכו להכריע מי תחליף אותה. לטענת צ'ילה, אקוודור תפסיד בשל כך 14 נקודות, צ'ילה תרוויח שני ניצחונות עליה ואז היא עולה למקום הרביעי ומשיגה כרטיס למונדיאל. סברה אחרת היא שפרו שסיימה חמישית תקודם למקום הרביעי, ואז קולומביה תהיה זו שתשחק במקומה בפלייאוף מול אוסטרליה.

לצ'ילה, אגב, היה מקרה דומה גם ב-2016 עם תלונה בנוגע לשחקן של בוליביה שלא היה רשאי לשחק. פיפ"א קיבלה את התלונה, אבל הפחתת הנקודות לבוליביה שירתה גם את פרו שהתחרתה עם צ'ילה על הכרטיס.

אקוודור, כזכור, שובצה לבית א' של הגביע העולמי ביחד עם המארחת קטאר, הולנד וסנגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully