וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכוי נמוך שכל פלייאוף הכדורסל ישוחק בשיטת הטוב מ-5: "אין בזה היגיון כלכלי"

7.6.2022 / 11:07

קבוצות ליגת העל טוענות כי לא הרוויחו כסף על סדרות הפלייאוף שמשוחקות העונה, ולא יסכימו לרעיון להרחיב את חצי הגמר והגמר לטוב מחמישה משחקים: "לא יהיה שינוי, אם כבר יהיה, זה לרעה". התנגדות להגבלת האולמות

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 7.6/ספורט1

פתיחת סדרת הגמר בליגת העל בכדורסל אמש (שני) הייתה עוד נקודה מוצלחת למנהלת הליגה שתשלים עונה שנייה ברציפות עם סדרות פלייאוף מפתיחת הפלייאוף ועד לסיומו, ובפעם הראשונה עונה בה סדרת רבע הגמר נערכה בשיטת הטוב מחמישה משחקים.

עם סיום משחקי רבע גמר הפלייאוף הכריז יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל בחשבון הטוויטר שלו כי ינסה להעביר מהלך שכבר בעונה הבאה כל סדרות הפלייאוף יהיו בשיטת הטוב מחמישה משחקים, אך למרות המתח שמביאות הסדרות הללו, לוואלה! ספורט נודע כי הסיכוי שמהלך כזה ייצא לפועל הוא נמוך מאוד.

הקבוצות שהשתתפו בפלייאוף סיפרו בימים האחרונים כי ההכנסה הכספית שלהם מהמשחקים הייתה נמוכה, גם בשל הרצון לא להעלות מחירים בצורה מוגזמת, וגם בשל עלויות האבטחה. "הסדרות הן דבר שמצטלם מצוין, הקהל נהנה בגדול, אבל לנו כקבוצות, אין בזה שום הגיון כלכלי", סיפר לוואלה! ספורט אחד מחברי הדירקטוריון, "גם לאוהדים, אמנם הם מקבלים יותר משחקים, אבל זה יותר הוצאה כספית, וחלקם אפילו לא יכול לראות את המשחקים".

ההסכם שאליו התחייבו במנהלת הליגה מדבר על סדרות בשיטה הנוכחית, של חצי גמר וגמר בטוב משלושה משחקים, לפחות בשנתיים הקרובות. "לא יהיה שינוי, אם כבר יהיה שינוי, זה להוריד את הסדרות ולא להעלות את מספר המשחקים, אין בזה הגיון כלכלי להוסיף משחקים", חתם אותו חבר דירקטוריון.

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו מול שחקן הפועל חולון היידן דלטון. אודי ציטיאט
שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו מול שחקן הפועל חולון היידן דלטון/אודי ציטיאט

יוזמה נוספת שהעלו חלק מחברי הדירקטוריון היא רצון למנוע מצב כמו שנוצר בסדרת הגמר הנוכחית, ובה קבוצה עם אולם קטן כמו בני הרצליה, מארחת משחקי גמר. אחד הרעיונות שעלה הוא להגביל את משחקי חצי הגמר והגמר לאולמות של 3,000 צופים ומעלה. גם הנושא הזה צפוי בהתנגדות גדולה מאוד מצד לפחות חצי מהליגה שלא עומדת בתנאים הללו.

בימים הללו מחכות חלק מקבוצות ליגת העל, בני הרצליה, עירוני נס ציונה והפועל אילת, להכרעה בנושא הקול קורא שהציג משרד הספורט, כשהמטרה היא שלכל אחת מהן יהיה אולם בסדר גודל של 2,500 עד 3,000 מקומות עד לעונת 2024/25.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully