וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק לאיסור אלימות בספורט עברה בקריאה ראשונה

7.6.2022 / 8:01

המשטרה תוכל לתת קנסות מנהליים לנוהגים באלימות. כמו כן, תורחב משמעותית סמכות ההרחקה מהמגרשים

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 7.6/ספורט1

הצעת החוק לאיסור אלימות בספורט עברה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. תיקון החוק לאיסור אלימות בספורט כולל מספר צעדים שיובילו לקידום המאבק באלימות במגרשים ובאצטדיונים.

במרכז החוק אכיפה וענישה ממוקדת על אוהדים מתפרעים ואלימים וככל שניתן בזמן אמת. לראשונה, המשטרה תוכל לתת קנסות מנהליים לנוהגים באלימות. כמו כן, תורחב משמעותית סמכות ההרחקה מהמגרשים, כשהמטרה הברורה היא יותר הרחקות של אוהדים אלימים ומתפרעים, ולתקופות ממושכות יותר.

בנוסף תוחזר פעילות היחידה המשטרתית הייעודית לטיפול באלימות בספורט בשיתוף פעולה עם המשרד לביטחון פנים. היחידה במבנה החדש שלה תעסוק בעיקר בפעילות מודיעינית. היחידה תתמקד באיסוף מודיעין על אוהדים אלימים, בהתארגנות שלהם ובניסיון להצר את צעדיהם מבעוד מועד.

שר הספורט חילי טרופר. דני מרון
השר חילי טרופר/דני מרון

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "מדובר בצעד חשוב במאמץ לייצר מרחב בטוח ומוגן עבור אוהדי הספורט. הגדרנו את המאבק באלימות בספורט כאחד ממטרות העל שלנו וכבר חודשים ארוכים שאנו מקיימים עבודת מטה רצינית, כולל מחקר בינלאומי, ובסופו של תהליך עבר היום החוק המתוקן למאבק באלימות בספורט. אין מי שביקר באצטדיונים העונה ולא פגש אלימות. כל מי שיגיד לכם שמדובר בבעיה קטנה - עוצם את עיניו. אסור לעצום עיניים ואחרי אסון חלילה נשאל את עצמנו איפה היינו? זה הכדורגל של כולנו וזו האחריות של כולנו. אני מבקש להודות לשר המשפטים גדעון סער ולשר לביטחון פנים עמר בר לב ולמנכ"לי המשרדים על ההתגייסות ושיתוף הפעולה הפורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully