וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה לרגלנד: הפועל חולון בגמר אחרי 77:80 על הפועל ירושלים

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 22:45

ג'ו רגלנד שוב התפוצץ, הפעם עם 30 נקודות, וטיירוס מגי סגר עניין במאני טיים בדרך לסדרה מול בני הרצליה. לראשונה מאז 1993, הגמר ייערך ללא מכבי תל אביב או הפועל ירושלים

29 שנים חלפו מאז הפעם האחרונה בה מכבי תל אביב והפועל ירושלים נעדרו שתיהן ממעמד הגמר בליגת העל. הרצף הזה הסתיים הערב (חמישי), כאשר הפועל חולון הדיחה את הירושלמים עם ניצחון חוץ דרמטי ומתוק 77:80, שקבע 1:2 לסגולים בסדרת חצי הגמר וסידר להם לפחות שני משחקים נגד מחזיקת הגביע בני הרצליה בגמר.

8,374 הגיעו לארנה הערב, רובם לבשו אדום ודחפו את הקבוצה המארחת ליתרון 4:11 מהיר כשרטין אובסוהאן פתח מצוין, אבל חולון מנעה בריחה גדולה יותר וברבע השני קיבלנו דז'ה וו מהמשחק הראשון בסדרה: ג'ו רגלנד, שהתפוצץ אז עם שמונה שלשות ו-40 נקודות, ירה חמש כאלה ברבע השני ורק בצורת ב-10 הדקות האחרונות מנעה ממנו להשוות את התצוגה המדהימה שסיפק לפני שישה ימים.

אלא שהכוכב בקבוצה של גיא גודס במאני טיים היה בכלל טיירוס מגי: דווקא כשהמומנטום היה כולו בצד של הפועל ירושלים, שנטלה את היתרון, הגארד של חולון קלע סל קשה מאוד מחצי מרחק, ואז הוסיף ארבע קליעות עונשין שסגרו עניין בדרך לניצחון בסדרה. החבורה של יותם הלפרין, שרק הייתה צריכה לשמור על הבית לאורך כל הפלייאוף כדי לזכות באליפות שלישית בתולדותיה, סיימה את העונה עם שלושה הפסדים בארבעת משחקי הבית האחרונים, וללא אף תואר.

הפועל חולון חוזרת למעמד הגמר אחרי שנעדרה ממנו בארבע השנים האחרונות, וביום שני תתארח בהרצליה למשחק הראשון בסדרה. גיא גודס, שהקבוצה בה פתח את העונה (מכבי ראשון לציון) ירדה ליגה, עשוי לסיים את העונה כאלוף בפעם הראשונה בקריירה כמאמן ראשי.

ג'ו רגלנד, הפועל חולון. דני מרון
שוב להט בארנה. רגלנד חוגג בסיום/דני מרון
שחקן הפועל חולון מייקל קייזר חוגג עם טיירוס מגי. דני מרון
לקח אחריות במאני טיים. מגי (מימין) עם קייזר/דני מרון
שחקן הפועל ירושלים אדם אריאל עם סולימאן בריימו. דני מרון
תמה עונה נטולת תארים. אריאל ובריימו מנסים לעכל/דני מרון
אוהדי הפועל ירושלים. דני מרון
הקהל האדום סיפק הצגה, אבל יצא מאוכזב/דני מרון

קלעו להפועל ירושלים: רטין אובסוהאן 20, סולימאן בריימו 17, 7 ריבאונדים ו-2 חטיפות, ג'יילן אדאמס 13 ו-7 ריבאונדים, קיי סי ריברס 10, ווילי וורקמן 7, נועם דוברת 6 ו-2 חטיפות, איתי שגב ואדם אריאל 2 כל אחד.

קלעו להפועל חולון: ג'ו רגלנד 30 (6/11 לשלוש), 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, טיירוס מגי 21, מייקל קייזר 13, 8 ריבאונדים ו-4 חסימות, ניב משגב 7, כריס ג'ונסון 6 ו-10 ריבאונדים, רפי מנקו 3.

נועם דוברת, הפועל ירושלים. דני מרון
הפועל ירושלים לא שמרה על הבית. נועם דוברת/דני מרון
מאמן הפועל ירושלים יותם הלפרין. דני מרון
עונת הבכורה כמאמן הסתיימה באכזבה. יותם הלפרין/דני מרון
גיא פניני, הפועל חולון. דני מרון
גם הוא חוזר לגמר לראשונה מאז 2018. פניני בטירוף/דני מרון
מאמן הפועל חולון גיא גודס. דני מרון
הקבוצה בה פתח את העונה ירדה ליגה, קבוצתו הנוכחית בגמר. גיא גודס/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

אובסוהאן קלע 8 מ-11 הראשונות של ירושלים, כולל שלשה ואליי אופ נפלא שסידר לו אדאמס במתפרצת, ויחד עם שלשה של בריימו המארחת עלתה ל-4:11 מהיר. מנקו ירה מחוץ לקשת וקטע את הריצה, בריימו ורגלנד החליפו סלים וזה 9:13 לירושלמים. מגי חטף בדרך לנקודות קלות, דוברת ענה בסל ועבירה וריברס בשלשה החזיר את הפער לשמונה, אבל מגי הוסיף שני סלים מהירים ואחרי נקודות של אובסוהאן, שלשה של משגב על הבאזר קירבה את חולון ל-21:18.

רטין אובסוהאן, הפועל ירושלים. דני מרון
פתח בטירוף. רטין אובסוהאן/דני מרון

רבע 2:

רגלנד התחמם עם שלוש שלשות רצופות, הלפרין הזעיק פסק זמן בפיגור 27:21 כשחולון סגרה ריצת 2:16. בריימו החטיא אחת משתי זריקות עונשין, אבל אחרי שג'ונסון תיקן החטאה בצד השני, ריברס סידר לביג מן סל קל. רגלנד חדר נהדר, אדאמס קלע נקודות ראשונות מחוץ לקשת, אריאל צימק ל-31:29 במתפרצת. ג'ונסון דייק פעמיים מהקו, בריימו הגיב בשלשה אבל רגלנד הרים את קייזר לאליי אופ ומגי תרם עוד שתי נקודות. אדאמס הקטין בקליעות עונשין, רגלנד תפר שלשה רביעית, וורקמן קלע מחצי מרחק אבל רכז חולון הפגיז עוד אחת מעבר לקשת, 36:43. מהלך של סל ועבירה של וורקמן נענה בעוד חדירה נפלאה של רגלנד, וורקמן שוב צימק בצד השני, אובסוהאן הוסיף שתיים מהקו ורגלנד סגר מחצית מדהימה עם הסל שקבע 43:47 לחולון בהפסקה.

ג'ו רגלנד, הפועל חולון. דני מרון
השתלט על המשחק ברבע השני. ג'ו רגלנד/דני מרון

רבע 3:

שלשה של בריימו והטבעה של שגב נתנו לירושלים את היתרון, אבל מגי עם שלשה ראשונה שלו במשחק ורגלנד בחדירה קבעו 48:52. בריימו קלע אחת מהקו ואדאמס טס לסל קל, מגי ענה בליי אפ אבל אובסוהאן השווה בשלשה - 54:54. מהלך יפה של משגב ושלשה נוספת של רגלנד החזירו את חולון לפלוס חמש, אדאמס קיזז בחדירה קשה, רגלנד השיב באחת משלו. ריברס ירה שלשה על שני שומרים בסוף שעון, ומגי סגר את הרבע ב-59:63 סגול.

שחקן הפועל חולון מייקל קייזר שומר על שחקן הפועל ירושלים סולימאן בריימו. דני מרון
שני הגבוהים בדו-קרב. קייזר ובריימו/דני מרון

רבע 4:

ריברס קלע את הסל הראשון ברבע, אבל קייזר בשניים משלו הגדיל לשש הפרש. דוברת קיזז בחצי עם שלשה, משגב בחדירה מצוינת קבע 64:69. אדאמס תיקן החטאה של דוברת, אבל קייזר קלע מחצי מרחק. חדירה של ריברס ומהלך של שלוש נקודות מצד אובסוהאן הביאו לשוויון 71:71. הבלגי הוסיף אסיסט נהדר לבריימו שהשלים גם הוא סל ועבירה, והפך לזכות ירושלים. קייזר עם אנד 1 משלו הפך שוב, אובסוהאן דייק פעמיים מהקו אבל אחריו בריימו החטיא שתיים קריטיות. מגי לקח אחריות וקלע סל קשה על דוברת, 75:76. קייזר חסם את ריברס ומגי סחט עבירה בדרך לעוד שתי נקודות מקו העונשין, אדאמס קלע פעמיים מהקו בצד השני אבל מגי השיג עוד שתיים מהעונשין. אדאמס החטיא ניסיון לשלשה ושלח את הפועל חולון לחגוג: 77:80 בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully