וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינצ'נקו דמע לפני המשחק של אוקראינה: "ילדינו מקווים שהמלחמה תיגמר"

המגן דיבר לקראת חצי גמר פלייאוף העלייה למונדיאל נגד סקוטלנד (רביעי, 21:45), המשחק הראשון של מדינתו מאז תחילת הלחימה: "רוצים להעניק גאווה ואושר"

29 כרטיסים במונדיאל 2022 כבר נתפסו, ופרט לשני מקומות פנויים דרך משחקי הפלייאוף הביניבשתי, גם לאירופה נותר עוד כרטיס אחד לחלק. סקוטלנד תארח מחר (רביעי, 21:45) את אוקראינה לחצי גמר הפלייאוף, המנצחת תעפיל לגמר בו תתארח אצל ויילס ביום ראשון.

אנדרו רוברטסון שחקן נבחרת סקוטלנד. רויטרס
מגמר האלופות לחצי גמר הפלייאוף. רוברטסון/רויטרס

סקוטלנד, שחלפה על פני ישראל בדרכה ליורו האחרון, קטעה בקיץ שעבר בצורת של 23 שנים ללא הופעה בטורניר בינלאומי, וכעת היא רוצה לשוב לגביע העולמי לראשונה מאז צרפת 1998. אנדי רוברטסון, שרק בשבת האחרונה שיחק 90 דקות בגמר ליגת האלופות בו הפסיד עם ליברפול לריאל מדריד, צפוי לפתוח בהרכב של סטיב קלארק ולהוביל את נבחרתו.

מבחינת אוקראינה, המפגש בגלאזגו יהיה המשחק הרשמי הראשון שלה מאז שהמלחמה בשטחה נגד רוסיה נפתחה. חצי הגמר בין הקבוצות היה אמור להיערך בחודש מרץ, אך נדחה בשל הסמיכות לתחילת הלחימה במזרח אירופה. לאוקראינים יש זיכרון מתוק במיוחד מהאמפדן פארק, שכן בקיץ שעבר הם רשמו בו את אחד ההישגים הגדולים בתולדותיהם. בשמינית גמר היורו, אוקראינה ניצחה 1:2 את שבדיה עם שער ניצחון דרמטי בתוספת הזמן של ההארכה והעפילה לראשונה בתולדותיה לרבע גמר אליפות אירופה.

אולכסנדר זינצ'נקו, שחקן נבחרת אוקראינה. רויטרס
אולכסנדר זינצ'נקו, שחקן נבחרת אוקראינה/רויטרס

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, מגנה של מנצ'סטר סיטי ונבחרת אוקראינה, אולכסנדר דינצ'נקו, דמע כשדיבר על המצב במדינתו: ""דיברתי עם ילדים אוקראינים. הם לא מבינים כלום אבל אומרים דבר אחד - הם רוצים שהמלחמה תיגמר. אם מדברים על כדורגל, גם לנו יש חלום - להגיע למונדיאל ולתת תחושת גאווה ואושר לאוקראינים בימים הקשים האלה, כי זה מגיע להם".

ג'ק הנדרי, שחקן נבחרת סקוטלנד. רויטרס
חברו האוקראיני "פקח את עיניו". הנדרי/רויטרס

לקראת המשחק, בלם קלאב ברוז' ונבחרת סקוטלנד, ג'ק הנדרי, סיפר על החברות עם שותפו האוקראיני לחדר ההלבשה באלופת בלגיה, אדוארד סובול: "הוא פקח את עיניי בנוגע למה שקורה במדינתו ולאיך שזה משפיע עליו ועל משפחתו. הייתי שם כדי לתמוך בו ואני מקווה שישחק נגדנו, אבל אני לא מאחל לו הצלחה במשחק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully