וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם חוגג לא יקבל החלטה, שחקנים יתחילו לברוח מבית"ר ירושלים"

איציק קורנפיין ל-103FM: "לא שומעים מה התכניות של הבעלים, ההתאחדות צריכה להיות יותר אקטיבית. המועדון בקיפאון טוטאלי, שחקנים עם חוזים יבקשו לעזוב"

אוהדי בית"ר ירושלים מוחים ליד ביתו של משה חוגג/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מצבה של בית"ר ירושלים ממשיך להדרדר וטרם ברור מה יעלה בגורל המועדון. בנוסף על כך, יו"ר הקבוצה אלי אוחנה עזב את תפקידו לאחר חמש שנים ורק הוסיף לחוסר הוודאות. בעקבות כך, יו"ר הקבוצה ושוער העבר של בית"ר, איציק קורנפיין, התראיין ב-103FM, התייחס לעזיבת אוחנה ואף פנה להתאחדות לכדורגל.

איציק קורנפיין מחזיק תיק הספורט בעיריית ירושלים. ברני ארדוב
בית"ר במצב קשה. קורנפיין/ברני ארדוב

אוחנה עוזב כי הסתיים לו החוזה, כי יש אי וודאות בבית"ר ירושלים ואני חושב שהוא הולך כי בתקופה האחרונה הקשר עם משה חוגג פחות חזק. זה אולי מעיד יותר מהכול על המצב של בית"ר היום. כרגע בית"ר נמצאת באי וודאות ואני לא חושב שמקבלים שם החלטות בכלל, חוץ מהחלטה אחת שהתקבלה לפני שבוע בערך להחתים את יוסי אבוקסיס. שאר המועדון נמצא בקיפאון טוטאלי".

"בית"ר נמצאת במצב קשה מאוד מכיוון שלא שומעים את הקול של הבעלים שלה, מה התוכניות שלו לגבי הקבוצה והיכולות שלו לגבי התוכניות האלו. לא יודעים אם חוגג רוצה למכור, אם יש רוכש אמיתי, אם חוגג רוצה להציל את הקבוצה ואם יש לו יכולת כלכלית. אם חוגג לא יקבל החלטה ויגיד מה ההחלטה שהוא קיבל, שחקנים יתחילו לברוח. שחקנים שאין להם חוזים לא יחכו יותר מדי זמן ושחקנים עם חוזים יבקשו לעזוב".

"צריך לשמוע בקול של חוגג, לא קול של מקורבים או מישהו אחר, כי האמירה האחרונה שלו לגבי בית"ר ירושלים הייתה לפני יותר מחצי שנה והוא אמר 'אני מתנתק, מעביר את הקבוצה לנאמן מטעמי ואני לא מעוניין יותר בבית"ר, אני רוצה למכור אותה ולהעביר אותה'. אם הדברים לא ישתנו, צריך להבין איפה המצב עומד מבחינת מכירת הקבוצה וגם מה האלטרנטיבה אם לא מוכרים, כי בינואר ניסו למכור ולא הצליחו. צריך לתחום את זה בזמן מכיוון שגם בינואר לא הצליחו והיו מו"מ קרובים וכמעט קרובים, בסוף זה לא יצא לפועל".

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. דני מרון
הוא צריך לתת תשובות. חוגג/דני מרון

בנוסף התייחס קורנפיין להתנהלות ההתאחדות לכדורגל בצל המשבר בבית"ר ירושלים: "לצערי קולה של ההתאחדות לא נשמע בעניין של בית"ר, היא לא תוכל לשבת בשקט מהצד היא תצטרך להיות יותר אקטיבית. אני חושב שהדד ליין הוא לקראת משחקי גביע הטוטו, תחילת חודש אוגוסט. זה רחוק מאוד, זה אומר שאם עד חודש אוגוסט לא יהיה שום דבר בבית"ר זה רע מאוד. גם אם רוצים לעשות מהלכים ואחת האופציות היא פנייה לבית משפט בשל הקפאת תהליכים - לוקח זמן לעשות את הדברים הללו".

"ההתאחדות לכדורגל צריכה להיות יותר אקטיבית בדרישה ממשה חוגג לקבל הבהרות ממנו מה הוא הולך לעשות עם בית"ר ירושלים. אני חושב שהוא יודע מה הוא רוצה, אני חושב שיכול להיות שהוא בוחן את האפשרויות שלו אם הוא יודע לממש את מה שהוא רוצה. ברור לכולם שהאינטרס של חוגג הוא לא לוותר על הקבוצה באמצעות בית משפט כי אז הוא יוצא גם בלי הנכס וגם עם נזק תדמיתי".

איציק קורנפיין. רוני כנפו
ההתאחדות צריכה להיות יותר אקטיבית. קורנפיין/רוני כנפו

על הדינמיקה בקבוצה ללא אוחנה אמר קורנפיין: "מבחינת האוהדים זה פחות רלוונטי, אני חושב שאם האוהדים רצו למחות הם היו יכולים לעשות גם עם אוחנה. הוא לא היה יכול למנוע מהאוהדים מלמחות. אוחנה ידע גם להחזיק את השחקנים ובעלי התפקידים של בית"ר ירושלים בסוג של כבוד כלפיו וכלפי השם 'אלי אוחנה'. אני חושב שברגע שגם אוחנה כבר לא נמצא, גם הקשר של המנכ"ל עם חוגג לא ידוע אם קיים בכלל, אין מישהו שהם מכירים".

"צריך לזכור שמעבר לנושא של הקבוצה הבוגרת, יש עובדים שעובדים קבוע ומגיעים בכל יום לעבודה. במחלקת הנוער יש עשרות עובדים שמתפרנסים מהקבוצה ונמצאים באי וודאות. אנשים לא יודעים אם יש עבודה ביולי, אני לא בטוח שהם מקבלים את התשובות ואם הם מקבלים תשובות אפשר לסמוך עליהן", הבהיר קורנפיין.

אלי אוחנה בהלווייתו של מודי בר-און. ראובן קסטרו
עזיבתו היא בשורה עצובה למועדון. אוחנה/ראובן קסטרו

בהמשך שיתף יו"ר בית"ר ירושלים לשעבר כי גם הוא היה במצב דומה בעבר עם הקבוצה הירושלמית: "חודש שלם הליגה שיחקה ובית"ר לא, ורק בזכות שופט ירושלמי שאמר 'הקבוצה לא תתפרק במשמרת שלי' ונתן עוד הארכה עד שבא רוכש, אנחנו התחלנו את העונה רק במחזור רביעי. בשביל זה אני קורא להתאחדות לכדורגל להתעורר כבר עכשיו, בית"ר היא נכס של ירושלים אבל גם של הכדורגל הישראלי. אי אפשר לתת לזה להתנהל על מי מנוחות. אני לא רואה שההתאחדות עושה משהו אקטיבי על מנת לקבל תשובות או משהו ממשה חוגג, אולי הם עושים משהו ואף אחד לא יודע מזה אבל גם זה לא בסדר".

בסיום השיחה, נשאל קורנפיין באיזו תחושה לדעתו עזב אוחנה את הקבוצה: "אני חושב שאוחנה כמו אוחנה היה נאמן תמיד, גם למועדון וגם למעסיקים שלו. אוחנה יודע גם הוא שבסיטואציה שהייתה הוא עשה מעל ומעבר על מנת לשמור את בית"ר מתפקדת בתקופה מאוד לא טובה. להחזיק את בית"ר ירושלים, להישאר בליגה ושכל הסגל נשאר כמו שהוא נשאר זה בהחלט הישג של אוחנה. בכל פעם שסמל בסדר גודל כזה עוזב מועדון זה קצת עצוב, אני חושב שזה עצוב גם לאלי, לאוהדים ובטח לשחקנים ואפילו לי, אוהד מהצד, זה עצוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully