וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאזן לטובתו, התנאים לרעתו: רפאל נדאל אנדרדוג מול דג'וקוביץ'?

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 8:29

שני הגדולים בכל הזמנים ייפגשו ברבע גמר רולאן גארוס (22:00, יורוספורט): הספרדי מגיע עייף יותר, פצוע יותר, בשעות שהוא "לא אוהב". אז למה מקנרו טוען שמגוחך להספיד את "סופרמן"?

תקציר: קרלוס אלקראס גובר על נובאק דג'וקוביץ' בחצי גמר טורניר מדריד/ספורט1

עולם הטניס מתכונן לקרב נוסף בין שניים מהטניסאים הגדולים בכל הזמנים. רפאל נדאל יפגוש הערב (שלישי) את נובאק דג'וקוביץ' ברבע גמר טורניר רולאן גארוס, בפרק נוסף ביריבות הכי גדולה בתולדות הענף. דג'וקוביץ' מגיע ביתרון 28:30 במפגשים ראש בראש מול הספרדי, אבל רפא מגיע עם מאזן 2:7 מול דג'וקוביץ' על החימר בפריז. עם זאת, לנדאל יש סיבות לדאגה: אומנם המאזן המדהים (!) שלו ברולאן גארוס הוא 3:109, אבל כאמור שניים מההפסדים בצרפת היו מול נולה, כולל אחד בשנה שעברה בחצי הגמר (במפגש האחרון ביניהם).

דבר נוסף שמדאיג את הספרדי זו העובדה שהמשחק ייערך בסשן הלילה, בשעות שעוררו דיון ומחלוקת בקרב הטניסאים. המשחק יחל בשעה 21:00 שעון צרפת (22:00 שעון ישראל, שידור חי ביורוספורט), כשרק בשנת 2021 החל בצרפת סשן הלילה - שמשודר באופן בלעדי בצרפת על ידי אמזון פריים. הפעם המשחק ישודר בערוצים פתוחים.

רפאל נדאל, טניסאי ספרדי. רויטרס
נראה פגיע. אז מה? נדאל/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. רויטרס
מי מחליט בסוף מתי המשחק? הטלוויזיה/רויטרס

"אני לא אוהב את הסשן של הלילה, ואני די ברור לגבי זה", אמר בשבוע שעבר נדאל, האיש שזכה 13 פעמים בטורניר, "אני לא אוהב לשחק על חימר בלילה כי הלחות שונה, הכדור איטי יותר, ויש תנאים קשים במיוחד כאשר קר. אני חושב שיש הבדל משמעותי בין לשחק על חימר ביום או בלילה". כאמור, למרות ההצהרות של נדאל, המארגנים בחרו לשבץ אותו לסשן המאוחר. "יש מנהל טורניר, רשתות שידור, ובסוף מי שמחליט מתי משחקים זה הטלוויזיה", אמר בחיוך דג'וקוביץ'.

זו השנה ה-17 (!) ברציפות שהשניים נפגשים, עם יתרון 7:10 לנדאל במשחקי גרנד סלאם (בעיקר בזכות רולאן גארוס כמובן). אבל הפעם, בנוסף לכל, גם המצב הפיזי של נדאל לא ברור. רפא נאבק במשך חמש מערכות מול אוז'ה אליאסים, בעוד דג'וקוביץ' טרם איבד מערכה בארבעה סיבובים. "לפני הטורניר כששאלו אותי במי הייתי בוחר, הייתי אומר נולה", אמר ג'ון מקנרו, "לא הייתי בטוח בנוגע למצבו הבריאותי, אבל הוא נראה בסדר. מבחינה היסטורית ברור שרפא הצליח כאן יותר, אבל זה יכול ללכת לשני הכיוונים. יש יתרון קל לנובאק, אבל ממש לא אופתע אם רפא ינצח".

ומה לגבי התנאים? מקנרו: "אני חושב שסשן הלילה ייתן יתרון לדג'וקוביץ'. אבל חשבתי ככה בעבר, כי הכדור לא קפץ גבוה בלילה ועדיין רפא ניצח. האם יש משמעות שנולה שיחק שעתיים בסיבוב הקודם ורפא ארבע שעות? נראה שכן, אבל רפא כבר הראה כמה פעמים שהוא מתאושש כמו סופרמן, במיוחד כאן. אז לא, אי אפשר לדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully