וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום משחק ענק: זברב ניצח את אלקראס ועלה לחצי גמר רולאן גארוס

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 21:13

הגרמני רשם ניצחון ראשון מול יריב מהטופ 10 בגרנד סלאם עם 4:6, 4:6, 6:4, 6:7 (7). בשלב הבא: נדאל או דג'וקוביץ'

תקציר: נובאק דג'וקוביץ' - סטפנוס ציציפאס 0:6, 6:7 (5)/ספורט1

פרט למשחק הענק בין נובאק דג'וקוביץ' לרפאל נדאל, ייערכו היום (שלישי) עוד שלושה משחקים ברבע גמר רולאן גארוס: שניים אצל הנשים ואחד מרתק אצל הגברים (שידורים ישירים ביורוספורט ויורוספורט פלייר).

הראשונה להעפיל חצי הגמר היייתה מרטינה טרביזן, שגברה על ליילה פרננדס והמשיכה את הפריחה שלה, אחרי מסע לא קל בחייה האישיים. היא תפגוש בחצי הגמר את קוקו גוף שגברה על סלואן סטיבנס.

סשה זברב גם עלה לחצי הגמר אחרי ניצחון גדול על קרלוס אלקראס.

סשה זברב טניסאי גרמני. רויטרס
משחק ענק. זברב/רויטרס
קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי. רויטרס
הוציא לזברב את הנשמה, אבל בסוף הפסיד. אלקראס/רויטרס

גברים

סשה זברב (3, גרמניה) - קרלוס אלקראס (6, ספרד) 4:6, 4:6, 6:4, 6:7 (7)

בתום משחק ענק, הצליח הגרמני לרשום את אחד הניצחונות המרשימים ביותר בקריירה שלו והשיג את הכרטיס לחצי הגמר, שם ישחק מול נובאק דג'וקוביץ' או רפאל נדאל. זברב סיפק משחק ענק והצליח לגייס את כל הניסיון שלו מול אלקראס חסר הניסיון כדי לשרוד שובר שוויון באיכות גבוהה מאוד. זברב סיים משחק גדול עם 7 אייסים ו-39 ווינרים לעומת 46 של יריבו, שגם ביצע 56 שגיאות לא מחויבות. זו בסך הכול הפעם הראשונה שזברב מנצח יריב מהטופ 10 העולמי בגרנד סלאם.

אלקראס הגיע אל המשחק כפייבוריט גדול אחרי שנה נהדרת שהייתה לו. למרות זאת, זברב, שהובס על ידי הספרדי הצעיר בגמר מדריד רק לפני מספר שבועות, הצליח לזכות בשתי המערכות הראשונות עם רמה גבוהה מאוד של טניס. במערכה השלישית אלקראס נקלע לבעיה ב-4:4 ו-30:0, אבל הצליח לזכות בארבע נקודות ברציפות ואז הוסיף שבירה וכפה מערכה רביעית. במערכה הרביעית זברב השיג שבירה ב-4:4 והגיש למשחק ב-4:5, אבל דווקא אז נקלע ל-40:0 על ההגשות שלו ונשבר. המערכה הלכה לשובר שוויון, שם קיבלנו 16 נקודות של איכות טהורה ובסופו של דבר הגרמני עם הכרטיס לחצי הגמר.

מרטינה טרביזן, טניסאית איטלקייה. רויטרס
סיפור מרגש. טרביזן/רויטרס

נשים

ליילה פרננדז (17, קנדה) - מרטינה טרביזן (איטליה) 6:2, 6:7 (3), 6:3

בגיל 28, טרביזן חווה פריחה מאוחרת, ורושמת את הישג השיא בקריירה שלה. הטניסאית האיטלקייה (59 בעולם), שכנערה נחשבה לכישרון מבטיח אך נאבקה במשך שנים עם אנורקסיה והפרעות אכילה שהרחיקו אותה מהמגרשים, נראית במיטבה, ואומנם איבדה מערכה ראשונה בטורניר, ובכל זאת מעפילה לחצי הגמר. כמה טוב לראות את מי שבעבר סיפרה ש"שנאתי את הגוף השרירי שלי, לא הייתי אוכלת ימים שלמים" - נראית כעת במיטבה.

טרביזן הובילה 2:6, 4:5 וכבר הייתה עם נקודת משחק, אבל הקנדית הגיבה יפה, הצילה את המאצ'-פוינט, וניצחה 3:7 בשובר השוויון כדי להשוות ל-1:1 במערכות. המערכה השלישית הייתה ארוכה ומתישה, טריזן הוליכה 1:5, פרננדס צימקה ל5:3, אך בסופה האיטלקייה חגגה את הישג חייה אחרי שעתיים ו-21 דקות.

טרביזן הפכה למקצוענית ב-2008, כשפרננדז הייתה בת 5 בלבד, אבל האיטלקייה נכנסה לטופ-100 רק בשנה שעברה. היום היא פגשה את פרננדז, שהציגה רמה נהדרת בפריס והגיעה לגמר אליפות ארצות הברית בשנה שעברה, אבל הקנדית לא יכלה לעוצמות של יריבתה, ויודעת שהיא לא יכולה לנצח במשחק שבו איבדה 7 פעמים את ההגשה. טרביזן, שלפני שבוע זכתה בטורניר רבאט במרוקו (תואר ה-WTA הראשון שלה בקריירה), הבטיחה פרס כספי של 600 אלף יורו על ההעפלה לארבע האחרונות.

קוקו גוף, טניסאית אמריקאית. רויטרס
ניצחה בדרבי האמריקאי. גוף/רויטרס

קוקו גוף (18, ארה"ב) - סלואן סטיבנס (ארה"ב) 5:7, 2:6

הדרבי האמריקאי הסתיים בניצחונה של המדורגת 18, שנמצאת בכושר יוצא מהכלל כשהיא עדיין לא הפסידה מערכה. הפעם גברה גוף על בת ארצה תוך שעה ו-33 דקות ולראשונה בקריירה שלה היא תהיה בחצי גמר של טורניר גרנד סלאם.

סטיבנס, שהגיעה לגמר הרולאן גארוס ב-2018 וכבר ניצחה את גוף באליפות ארצות הברית בשנה שעברה הייתה בעניינים במערכה הראשונה, אך בשנייה נכנעה לדומיננטיות של יריבתה, שניצחה 5:7, 2:6 ותפגוש את מרטינה טרביזן בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully