וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: ספורטאים צעירים יעברו בין קבוצות ללא תשלום

היום (א') אושרה בוועדת שרים לענייני חקיקה הצעת החוק ביוזמתה של חברת הכנסת שרן השכל וחבר הכנסת סימון דוידסון, המבקשת לאפשר לספורטאים עד גיל 18 לעבור בין קבוצות מבלי לשלם קנס כספי: "המטרה - שכל שחקן יעבור למקום המתאים לו מבחינה מקצועית"

היום (א') אושרה בוועדת שרים לענייני חקיקה הצעת החוק ביוזמתה של חברת הכנסת שרן השכל ובתמיכת חבר הכנסת סימון דוידסון, המבקשת לאפשר לספורטאים עד גיל 18 לעבור בין קבוצות מבלי לשלם קנס כספי כפי שקורה היום. "אין סיבה שנער שהוריו מחליטים לעבור דירה, לא יוכל לעבור קבוצה בשל הנטל הכלכלי שמוטל על הוריו, עלינו לסייע ולהקל על הספורטאים שלנו", הסבירה השכל.

בדברי ההסבר של הצעת החוק, מתארת השכל כי, "במקרים רבים מעברו של קטין מתאפשר רק בכפוף לקנס שמגיע לסכומים של אלפי שקלים, ההורים לא יכולים לעמוד בהם, ובמקרים רבים היעדר הסכמה בין האגודות על גובה הפיצוי, כך מעבר לחוג כדורגל בעיר מגורים אחרת אליה עברו הוריו לא מתאפשרת והוא נותר ללא מענה. עניין זה פוגע בילדים שרק רצו לשחק כדורגל וזה כל עולמם. בעקבות פניות שקיבלתי מהורים רבים שמסבירים כי אינם יכולים לשלם את הקנס לאגודות שעולה אלפי שקלים ובשל הנטל הכלכלי שמחייב מעבר שכזה, ילדם נאלץ לוותר על חוג הכדורגל. אין סיבה שנער או נערה שמשפחתם עוברת לעיר אחרת, יפגעו ולא יוכלו להמשיך במה שהם כל כך אוהבים לעשות. לאור כך, החלטתי שהדרך הנכונה ביותר לטפל בסוגיה הזו, היא לבטל את הקנס לילדים, ולאפשר רק החזר הוצאות שהושקעו באותו שחקן. עלינו לסייע ולהקל על הילדים שלנו ולעודד אותם לאהוב ספורט, לא למנוע אותו מהם, הספורטאים שלנו הם גאווה למדינת ישראל".

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן ראשי המפלגות | שרן השכל  6 באפריל 2021. ראובן קסטרו
לסייע ולעודד את השחקנים. ח"כ שרן השכל/ראובן קסטרו
סימון דוידסון. דני מרון
"אין סיבה שנפגע בילדים". ח"כ סימון דוידסון/דני מרון

חבר הכנסת דוידסון, שסייע לקדם את הצעת החוק, אמר: "מדובר ביוזמה חשובה מאוד. לא פעם שחקנים קטינים שמבקשים לעבור קבוצה נאלצים לשלם קנס. מטרת החוק היא להבטיח שכל שחקן יוכל לשחק במקום המתאים לו ביותר מבחינה מקצועית. אין סיבה שנפגע בילדים הצעירים שכל מה שביקשו הוא לשחק בקבוצה שבה חפץ ליבם. בהזדמנות זו אני רוצה להגיד תודה לחבר הכנסת שרן השכל שמובילה את החוק החשוב הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • הצעת חוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully