וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונה הפתיע את ציציפאס, צ'יליץ' הביס את מדבדב

הדני בן ה-19 ניצח 5:7, 6:3, 3:6, 4:6 את המדורג 4 ויפגוש את רוד, שניצח את הורקאץ'. זינר נפצע ופרש. שביונטק ניצחה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 29.5/ספורט1

שלב שמינית הגמר ברולאן גארוס יימשך מחר (שני) עם ארבעה משחקים נוספים אצל הגברים וארבעה אצל הנשים, כאשר איגה שביונטק האריכה את רצף הניצחונות המדהים שלה ל-32.

רבע גמר גברים:

קספר רוד (8, נורבגיה) - הולגר רונה (דנמרק)
אנדריי רובלב (7, רוסיה) - מארין צ'יליץ' (20, קרואטיה)

רבע גמר נשים:

איגה שביונטק (1, פולין) - ג'סיקה פגולה (11, ארה"ב)
ורוניקה קודרמטובה (29, רוסיה) - דריה קסאטקינה (20, רוסיה)

הולגר רונה טניסאי דני. רויטרס
ניצחון ענק. רונה/רויטרס
יאניק זינר טניסאי איטלקי. Adam Pretty, GettyImages
ברך שמאל הכניעה אותו. זינר/GettyImages, Adam Pretty
מארין צ'יליץ' טניסאי קרואטי. רויטרס
לא התקשה בכלל. צ'יליץ'/רויטרס

גברים

דניל מדבדב (2, רוסיה) - מארין צ'יליץ' (23, קרואטיה) 6:2, 6:3, 6:2

לראשונה אחרי שלוש שנים וחצי (אליפות ארצות הברית ב-2018) הצליח הקרואטי לעלות לרבע גמר בטורניר גרנד סלאם. מארין צ'יליץ', שלא עבר את שמינית הגמר ב-12 הניסיונות האחרונים שלו בארבעת הטורנירים החשובים בעולם הטניס, עשה את זה הפעם עם ניצחון מרשים במיוחד בתוך שעה ועוד 45 דקות בלבד. דניל מדבדב, שבשנה שעברה רשם בסך הכול ניצחון ראשון שלו ברולאן גארוס, יעבור עכשיו לדשא ואז יגיע אל המשטחים הקשים, עליהם הוא מרגיש הכי בנוח. זה ניצחון ראשון של צ'יליץ' מול יריב מהטופ 10 העולמי ברולאן גארוס אחרי שהפסיד בכל אחד מעשרת המשחקים הקודמים שלו. הקרואטי זכה ב-35 מ-39 נקודות מאחורי ההגשות הראשונות שלו (90%).

אנדריי רובלב (7, רוסיה) - יאניק זינר (11, איטליה) 6:1, 4:6, 0:2, זינר פרש

איזו אכזבה לטניסאי האיטלקי המצוין, שהיה עדיף בהרבה במערכה הראשונה וגם במערכה השנייה נשאר צמוד ליריבו, אבל בסופו של דבר נפצע בברכו ונאלץ לפרוש. רובלב משתתף ברולאן גארוס בסך הכול בפעם הרביעית בקריירה והוא הגיע פעם אחת לרבע הגמר ופעמיים הודח כבר בסיבוב הראשון, כולל בשנה שעברה.

קספר רוד טניסאי נורבגי. רויטרס
הנורבגי הראשון אי פעם. רוד/רויטרס

סטפנוס ציציפאס (4, יוון) - הולגר רונה (40, דנמרק) 7:5, 3:6, 6:3, 6:4

הדני רשם את הניצחון הגדול והמרשים ביותר בקריירה שלו והפך לראשון מהמדינה שלו שמגיע לרבע גמר רולאן גארוס מאז 1925! רונה שלח הביתה את הפינליסט מהשנה שעברה, שהיה פייבוריט גדול להגיע לגמר מהחצי שלא כולל את רפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ', קרלוס אלקראס וסשה זברב. ציציפאס עם אכזבה גדולה מאוד. הדני הוביל כבר 2:5 במערכה הרביעית ואז נשבר על האפס, והפסיד במשחקון הבא גם בלי לשמוט אף נקודה. גם במשחקון הבא היו לציציפאס שלוש נקודות שבירה, אבל רונה הגיע בכל פעם עם הגשה נהדרת והצליח להציל אותן. רונה סיים את המשחק עם 54 ווינרים וניצחון ענק מול טניסאי שהוא מכיר מצוין מהאקדמיה של המאמן פטריק מורטוגלו.

קספר רוד (8, נורבגיה) - הוברט הורקאץ' (12, פולין) 2:6, 3:6, 6:3, 3:6

הנורבגי ממשיך לשבור שיאים והפך לראשון מהמדינה שלו אי פעם שעולה לרבע גמר בטורניר גרנד סלאם. רוד, המדורג שמיני בעולם, המשיך בכושר הנהדר בו הוא נמצא עם ניצחון שמיני ברציפות ו-11 ב-12 המשחקים האחרונים. הטניסאי בן ה-23, שזכה כבר בשמונה תארים, מתחיל לעשות את זה בגדול בבמה הגדולה ונמצא בטורניר נהדר. רונה הפך לדני הראשון שמגיע לרבע גמר גרנד סלאם מאז 1967. הקודם היה יאן לשלי, שהגיע לחצי הגמר ב-1967 באליפות ארצות הברית.

איגה שביונטק, טניסאית פולנייה. Ryan Pierse, GettyImages
שמטה מערכה בדרך לשלב הבא. שביונטק/GettyImages, Ryan Pierse

נשים

איגה שביונטק (1, פולין) - קינוון ז'נג (סין) 7:6 (5), 0:6, 2:6

המדורגת מספר 1 אמנם שמטה מערכה לראשונה זה תשעה משחקים ונקלעה לפיגור מפתיע מול הסינית בת ה-19 שמדורגת 74 בעולם, אבל התעשתה בשתי המערכות הבאות והבטיחה את מקומה בין 8 האחרונות. במערכה הראשונה ז'נג חזרה מפיגור 5:2 במשחקונים וגם בשובר השוויון שברה שלוש פעמים ברציפות כדי להפוך את הקערה על פיה ולעלות ליתרון, אבל אחרי מערכה ראשונה דרמטית שנמשכה שעה ו-24 דקות, שביונטק נזקקה לשעה ו-16 דקות כדי לנצח בשתי המערכות הבאות ולעשות צעד נוסף לעבר הזכייה השנייה שלה ברולאן גארוס, שנתיים אחרי הפעם הראשונה.

שביונטק גם רשמה ניצחון 32 ברציפות והשתוותה לז'סטין הנין, שקבעה רצף כזה ב-2008. שתי הטניסאיות היחידות שרשמו רצף ניצחונות ארוך יותר במאה ה-21 הן סרינה וויליאמס עם 34 ניצחונות ברציפות ב-2013 ואחותה ונוס וויליאמס שניצחה ב-35 משחקים ברציפות ב-2000.

רצף הניצחונות הארוך ביותר בעידן הפתוח:

1. מרטינה נברטילובה - 74
2. שטפי גראף - 66
3. מרגרט קורט - 57
4. כריס אוורט - 55
5. מרטינה הינגיס - 37
6. מוניקה סלש - 36
7. ונוס וויליאמס - 35
8. סרינה וויליאמס - 34
9. ז'סטין הנין - 32
איגה שביונטק - 32

ג'סיקה פגולה (11, ארה"ב) - אירינה קמליה בגו (רומניה) 6:4, 2:6, 3:6

האמריקאית בת ה-28 השלימה עלייה לרבע גמר ברולאן גארוס בפעם השנייה אחרי שלפני שנתיים גם נעצרה בשלב הזה. פגולה אמנם פתחה את המשחק לא טוב במיוחד, אבל הצליחה להתאושש אחרי המערכה הראשונה בדרך לניצחון מרשים ועלייה לרבע גמר גרנד סלאם בפעם השנייה בקריירה. היא האמריקאית השלישית ברבע הגמר לצד קוקו גוף (18) וסלואן סטיבנס, שישחקו אחת מול השנייה.

ג'סיקה פגולה טניסאית אמריקאית. רויטרס
בפעם השנייה בקריירה היא ברבע גמר גרנד סלאם. פגולה/רויטרס
דריה קסאטקינה, טניסאית רוסייה. THOMAS SAMSON/AFP, GettyImages
חזרה לשלב שמונה האחרונות. קסאטקינה/GettyImages, THOMAS SAMSON/AFP

דריה קסאטקינה (20, רוסיה) - קמילה ג'ורג'י (30, איטליה) 2:6, 2:6

הרוסייה שחזרה את הישג השיא שלה בצרפת, כשגם ב-2018 היא העפילה לרבע הגמר. קסטקינה עדיין לא הפסידה מערכה, ובארבעת השלבים שצלחה עד כה, היא שמטה רק 14 משחקונים. אחרי שנזקקה לשעה ו-22 דקות בלבד כדי לגבור על ג'ורג'י בפעם השנייה מתוך שני מפגשים ביניהן, המדורגת 20 בעולם תתמודד מול קודרמטובה.

ורוניקה קודרמטובה (29, רוסיה) - מדיסון קיז (22, ארה"ב) 6:1, 3:6, 1:6

האמריקאית בת ה-27 קיוותה להגיע לחצי גמר ראשון בצרפת זה ארבע שנים, אבל המפגש הראשון שלה עם הרוסייה המדורגת 29 בעולם הסתיים בהדחה. קודרמטובה שמטה את המערכה הראשונה בתוצאה די חד צדדית, אך התעשתה בהמשך והמשיכה לרבע הגמר בו מחכה לה קסטקינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully