וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה שנחשד כי שימשה כמכבסת כספים: כך פעלה השיטה

29.5.2022 / 14:57

העברת מטבעות קריפטוגרפיים למקלטי מס, חברות קש, עמלות לסוכנים ומשכורות לשחקנים - וזה רק קצה הקרחון. החקירה שבמרכזה מועדון גדול בכדורגל הישראלי מסתעפת. הפרטים החדשים

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 29.5/ספורט1

בהמשך לדוח החקירה של חברת המודיעין העסקי הבינלאומית biwc group כנגד קבוצת כדורגל מקצוענית בישראל בחשד להונאות בינלאומיות, ולקראת הגשת התביעה בבית המשפט של מספר משקיעים, נחשפות כעת חלק מדרכי הפעולה ומשיטות ההונאה של הרשת הישראלית. על פי פרטים מכתב התביעה, מספר חברות הפזורות בעולם, בין היתר בקייב, קפריסין, הונג קונג ודרום אפריקה, הפעילו מותגים פיקטיביים שונים לסחר בקריפטו, מניות והשקעות בנדל"ן.

על פי הפרטים שייחשפו בבית המשפט, הכסף הועבר באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים לארנקים דיגיטליים ולחשבונות בנק במקלטי מס כדוגמת קפריסין ומלטה. החברות החזיקו כ-400 עובדים פרוסים ברחבי העולם שהשתמשו בזהויות בדויות, כתובות מיילים פיקטיביים ומספרי טלפון חד פעמיים. עד שנת 2019 אחד ממרכזי החברה היה בהרצליה פיתוח.

משרדי להב 433, 15 במרץ 2021. שלומי גבאי
הרבה עבודה צפויה שם - ולא רק שם. להב 433/שלומי גבאי

בנוגע להלבנת כספים, הטענה היא שכספים שהתקבלו על ידי משקיעים הולבנו באמצעות הזרמתם לקבוצת הכדורגל כהלוואות בעלים וכספונסרים חיצוניים, באמצעות תשלומי עמלות לסוכנים זרים וקבלת כספים מחשבונות בנק מחוץ לישראל. כמו כן, נטען כי הכספים שמקורם בהונאות חובקות עולם שימשו לתשלומי שכר לשחקנים, תפעול המועדון ונרשמו בדוחות הכספיים של הקבוצה כהכנסות שונות.

יש לציין כי התביעה צפויה להיות מוגשת בבית המשפט עבור יותר מ-5 מיליון דולר, אך הרבה מעבר לכך - הגורמים המעורבים אינם חדשים למשטרה, שעוקבת אחר חלקם בשנים האחרונות. כמו כן, האינטרפול במעקב אחרי אחד מהגורמים המעורבים לפחות, כאשר ההערכה היא כי התביעה בבית המשפט היא רק תחילת הסיפור.

האזינו: אופיר סער עם הפרטים החדשים בפרשה

כזכור, במסגרת תביעה שמוגשת בימים אלו בבית המשפט וממצאים שהגיעו לידי וואלה! ספורט, במהלך חקירה מסועפת ומורכבת של מספר חודשים בו מעורבת חברת המודיעין העסקי הישראלית biwc group, נטען כי נחשפה הרשת. על פי הממצאים, שחלקם כאמור הגיעו לידי וואלה! ספורט, מכתב התביעה עולה כי ישנו בסיס עובדתי ממשי לכך שקבוצה מקצוענית בכדורגל הישראלי היוותה את אחד מבסיסי הרשת לטובת הלבנת הון של הכספים שמקורם בהונאות חובקות עולם.

  • עוד באותו נושא:
  • הלבנת הון
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully