וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנת הברזל של בוסטון אמללה את מיאמי: "ככה מנצחים משחקים"

הסלטיקס עצרו את ההיט על 17 אחוז (!) ברבע השלישי, אידוקה הודה: "אנחנו מפעילים לחץ גדול על היריבות". טייטום הזהיר: "זה רחוק מלהיגמר". וגם: סיוט לברון ג'יימס ומספרי הניצחון

אומרים שהתקפות מנצחות משחקים, אבל הגנות מביאות תארים. הגנה היא המצרך שהיה לבוסטון בשפע בשני המשחקים האחרונים שבהם היא הביסה את מיאמי, עלתה ל-2:3 בגמר המזרח ורחוקה רק ניצחון אחד מהגמר הגדול, כנראה נגד גולדן סטייט. אחרי שעצרה את מיאמי על 33 אחוז מהשדה במשחק הרביעי בסדרה, בוסטון שוב אמללה את ההיט ועצרה אותם עם 32 אחוז, כולל אחוז מחריד מחוץ לקשת עם שבע צליפות בלבד מ-45 ניסיונות (15.6 אחוז).

ג'יילן בראון (25) וג'ייסון טייטום (22) עשו כרגיל את העבודה בחלק ההתקפי והסלטיקס, שרק בינואר דורגו במקום ה-11 במזרח, יוכלו להשלים את הקאמבק המופלא שלהם בליל שישי לעיני הקהל הביתי שלהם בבוסטון גארדן ולחזור לגמר ראשון מאז 2010."אני חושב שהלחץ המנטאלי שאנחנו שמים על היריבות עם ההגנה שלנו הוא זה שמסייע לנו לנצח הרבה משחקים בפלייאוף הזה", אמר לאחר המשחק אימה אידוקה מאמן הסלטיקס.

ג'ייסון טייטום בוסטון עם מרקוס סמארט. GettyImages
בדרך לגמר ראשון מאז 2010. טייטום וסמארט חוגגים/GettyImages

כמו כמעט כל המשחקים בפלייאוף הזה, המשחק הוכרע בצורה חד צדדית, אך זה לא היה הסיפור במחצית הראשונה שאותה סיימה מיאמי ביתרון חמש. אלא שבאמצע הרבע השני במצב של 58:59 בלבד לבוסטון, הסלטיקס עשו ריצת 2:24 יחד עם הרבע השלישי החד צדדי שבו בוסטון כבר עלתה ליתרון שיא של 60:83. מיאמי אגב, נעצרה על 17 אחוז (!) ברבע השלישי המזעזע שלה שבו היא קלעה 17 נקודות וספגה 32.

"המחצית הראשונה הייתה קשה בגלל שלא קלענו זריקות ורשמנו הרבה איבודים", סיכם אל הורפורד, "אבל המפתח עבורנו היה להמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים בהגנה ובהתקפה לשחק כמו שאנחנו יודעים. בסופו של דבר הצלחנו לחזור לשטף המשחק שלנו".

מספרים של קובי בריאנט בפלייאוף. טייטום

ג'יילן בראון בוסטון. רויטרס
הולך ומשתפר. בראון/רויטרס

בוסטון לא העפילה לגמר ה-NBA מאז 2010, אך היא הייתה קרובה מאוד לכך כמה פעמים. היא הגיעה ארבע פעמים לגמר המזרח מאז. פעמיים היא הפסידה לקליבלנד ופעמיים לאותה מיאמי. היא גם הייתה פעמיים בדיוק באותה סיטואציה: לפני משחק 6 שבו ניצחון היה שולח אותה לגמר. אלא שפעמיים מי שקלקל לה את החלום היה לברון ג'יימס. פעם אחת הוא הפגיז 45 נקודות במשחק 6 במדי מיאמי ב-2012 וב-2018 הוא קלע 35 נקודות ושלח את קליבלנד לגמר. לשמחתה של בוסטון, לברון ג'יימס נמצא בלייקרס והפעם הסלטיקס לא מתכוונים לפספס את ההזדמנות הזו, בטח שלא מול הקהל הביתי.

ג'יילן בראון, שפתח את הפלייאוף בצורה הססנית, אך נראה מצוין בשני המשחקים האחרונים, אמר לאחר המשחק: "זה פלייאוף. אם רוצים לעשות משהו מיוחד, צריך לנצח משחקים שבהם דברים לא הולכים. תמיד יהיו עליות וירידות, אבל קבוצה טובה מוצאת דרך לנצח משחקים".

"זה רחוק מלהיגמר", הזהיר טייטום, "ניצחנו במילווקי במשחק 6 בסדרה הקודמת ואנחנו יודעים שזה אפשרי. אבל שום דבר לא נגמר. צריך לשחק ביום שישי כמו ששיחקנו בשני המשחקים האחרונים. מיאמי קבוצה נהדרת עם מאמן מעולה. יהיה אתגר, אבל יהיה כיף". על הכימיה שלו עם ג'יילן בראון: "הוא חבר שלי לקבוצה כבר חמש שנים. אני מנסה למצוא אותו לקליעה. אנחנו משתפים פעולה מצוין בשנים האחרונות. מדברים הרבה במהלך המשחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully