וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו בכה מהתרגשות: "אני רומאי אמיתי, עשינו היסטוריה"

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 1:05

מאמן רומא חגג את הזכייה בקונפרנס ליג: "אני נשאר ואין שום ספק בכך". אברהם: "אוהב את האוהדים", פלגריני: "זה לא נורמלי"

תקציר: רומא - פיינורד 0:1/ספורט1

שלושה ימים לפני גמר ליגת האלופות, אופ"א חילקה הערב (רביעי) תואר אירופי נוסף, הפעם במפעל החדש שלה. רומא הפכה לזוכה הראשונה בתולדות הקונפרנס ליג, כשניצחה 0:1 את פיינורד בגמר בטיראנה, אלבניה. ניקולו זאניולו הכריע בדקה ה-32 ושימח את הקהל שהגיע מאיטליה ועוד 50 אלף שצפו במשחק על מסך ענק באולימפיקו. אופיר מרציאנו, שעמד בשערה של פיינורד בכל המשחקים האחרונים, נותר על הספסל והסתפק במדליית הכסף.

החגיגות באולימפיקו

ז'וזה מוריניו מאמן רומא. רויטרס
לא הצליח לעצור את הדמעות. ז'וזה מוריניו/רויטרס

המספרים

* רומא זכתה בתואר אירופי ראשון שלה, בניסיון השלישי. ב-1984 הפסידה בפנדלים לליברפול בגמר גביע האלופות וב-1991 הפסידה לאינטר בסיכום שני משחקים בגמר גביע אופ"א.

* הג'אלורוסי גם עשו סוף ל-14 שנים ללא תואר כלשהו, מאז הגביע האיטלקי האחרון שלהם ב-2008.

* רומא הפכה כמובן לקבוצה הראשונה שזוכה בתואר אירופי למרות שהובסה בדרך בהפרש של חמישה שערים (הפסידה 6:1 לבודו גלימט הנורבגית בשלב הבתים).

* ז'וזה מוריניו חגג תואר אירופי חמישי כמאמן והפך לראשון בהיסטוריה שזוכה בליגת האלופות (פעמיים), הליגה האירופית (זכה גם בגביע אופ"א) והקונפרנס ליג. הוא שמר גם על 100 אחוזי הצלחה במשחקי הגמר. המאמן היחיד שזכה עד כה בחמישה תארים יבשתיים: ג'ובאני טראפטוני.

* סך הכול, למוריניו יש 11 תארים בעשור הראשון של המילניום, תשעה שערים מ-2010 וזה הראשון שלו מאז 2020.

* אגב, גם התואר האירופי הקודם של קבוצה איטלקית היה עם מוריניו על הקווים: אינטר בליגת האלופות ב-2010.

* ניקולו זאניולו (בן 22 ו-327 ימים) הוא האיטלקי הצעיר ביותר שכבש בגמר אירופי ב-25 השנים האחרונות, מאז שאלסנדרו דל פיירו כבש בגמר ליגת האלופות ב-1997 לרשת דורטמונד כשהיה בן 22 ו-200 ימים.

לורנצו פלגריני קפטן רומא מניף את גביע הקונפרנס ליג. רויטרס
"זה לא נורמלי". לורנצו פלגריני בעת ההנפה/רויטרס

התגובות

מאמן רומא ז'וזה מוריניו בכה מהתרגשות בזמן הריאיון ואמר: "כל כך הרבה דברים עוברים לי בראש כרגע. אני ברומא 11 חודשים והבנתי ברגע שהגעתי מה זה אומר לאמן כאן ולמה מצפים מאיתנו. כמו שאמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה בטורינו, עשינו את מה שהיינו צריכים לעשות, עלינו לליגה האירופית. עשינו עבודה נהדרת כל העונה. הערב זו לא הייתה עבודה, זו הייתה היסטוריה. היינו צריכים לכתוב היסטוריה ועשינו את זה".

הפורטוגלי הוסיף: "הרגשנו מההתחלה שאנחנו יכולים לזכות בקונפרנס ליג, אבל התחרות השתפרה כשהקבוצות מהליגה האירופית הצטרפו, לסטר, מארסיי ופיינורד (לא נכון, היא התחילה את העונה בקונפרנס ליג). למרות הכול בנינו על זכייה במפעל. יכולנו להשיג עוד כמה נקודות בליגה, אבל השקענו המון במפעל הזה. אני נשאר ואין ספקות. אפילו אם יהיו שמועות, אני רוצה להישאר ברומא. אנחנו חייבים להבין מה הבעלים שלנו רוצים לעשות בעונה הבאה, אנחנו יכולים לבנות פרויקט חזק.

"הדבר הנהדר לגבי הקריירה שלי, שחוץ מהזכייה בליגה האירופית עם מנצ'סטר יונייטד, לעשות את זה עם פורטו, אינטר ורומא זה מיוחד מאוד מאוד. זה דבר אחד לזכות כשכולם מצפים שתזכה כשאתה משקיע המון כדי לזכות. אני חושב על עצמי, אבל מעל הכול על אוהדי רומא שיחגגו הלילה ויזכרו את הלילה הזה לנצח. ברור שאני מרגיש רומאי אמיתי, אבל אולי זו הדרך בה אני עובד. אני אוהד פורטו, אינטר, צ'לסי, אני משוגע על ריאל מדריד ועכשיו אני גם אוהד רומא. אני שייך לכל המועדונים האלה כי חווינו ביחד רגעים גדולים".

הקפטן לורנצו פלגריני התרגש: "זה לא נורמלי, לא יכולתי לדמיין שבגיל 25 אעשה דבר כזה עם החולצה של רומא. היום הראינו מי אנחנו באמת. עכשיו נוכל לחגוג הרבה ואז להתחיל מחדש, כי זה הדבר הכי קשה אחרי ניצחונות כאלה. קבוצה טובה יודעת לנצח ולחגוג. תודה ענקית לאוהדים, נתנו להם את מה שלא הצלחנו לתת בשנים האחרונות".

בלם רומא כריס סמולינג אמר: "ידענו כמה שזה יהיה משמעותי לכולם ברומא. כולם נלחמו עד הסוף. ירדנו קצת אחורה, יותר ממה שרצינו, וכולם נלחמו. עבר הרבה זמן מאז שרומא זכתה בתואר וידענו כמה שתואר יהיה משמעותי לכולם במועדון".

טמי אברהם הוסיף: "דבר אחד שאמרתי כשהגעתי לכאן היה שאעזור לקבוצה שלי להגיע לגמר ולזכות בתואר בעונה הראשונה שלי פה. זה הגיע לנו כי עבדנו קשה כל השנה. אני אוהב את האוהדים של רומא. מההתחלה היה כאן נהדר. זכינו בתואר ואני שמח להיות חלק מהקבוצה הזו. עכשיו זה זמן למסיבה ולחגיגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully