וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין בחיים: דאלאס ניצחה 109:119 את גולדן סטייט וצימקה ל-3:1

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 6:54

המאבס הצילו מעט מכבודם וכפו משחק חמישי אחרי עוד ערב מרשים של דונצ'יץ' (30, 14 ו-9), שהפעם קיבל עזרה מפיני סמית (23) ובולוק (18). דאלאס כבר הוליכה ב-29, קאמבק ענק של מחליפי גולדן סטייט ברבע האחרון לא הספיק

סטפן קרי חוגג את הניצחון של גולדן סטייט במשחק 3 של גמר המערב/מתוך חשבון הטוויטר הרשמי של ה-NBA

דאלאס הצליחה הבוקר (רביעי) להציל מעט מכבודה ולהאריך את ימיה בפלייאוף, כשגברה על גולדן סטייט 109:119 וצימקה את סדרת גמר המערב ל-3:1. המאבס עלו למשחק בידיעה שאף קבוצה בתולדות ה-NBA לא הצליחה לחזור מפיגור 3:0 בסדרת פלייאוף ורצו להימנע מסוויפ, ובזכות ערב קליעות מצוין הצליחו לפתוח ברבע השלישי פער של 29 נקודות. גולדן סטייט הצליחה ברבע האחרון לעשות קאמבק, שהבהיל את המארחת, אבל בסופו של דבר דאלאס הצליחה לגרד את הניצחון בשיניים, ולכפות משחק חמישי.

גם הפעם לוקה דונצ'יץ' כיכב ובלט בדאלאס, אבל הלילה גם קיבל עזרה משמעותית מחבריו, שצלפו מעבר קשת. ברבע האחרון גולדן סטייט חזרה לעצמה, ועם ריצה מדהימה (של המחליפים!) הצליחה לצמק את הפער ל-8 בלבד, 110:102 כשנותרו 3:29 דקות לסיום, אבל המאבס הצליחו להרגיע את הקהל הלחוץ, ולחתום את הסיפור עם סל של דונצ'יץ' ואסיסט שלו לשלשה של רג'י בולוק שהחזירו את הפער ל-15.

כוכב דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' חוגג במשחק מול גולדן סטייט. Tom Pennington, GettyImages
עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. דאלאס/GettyImages, Tom Pennington
כוכב גולדן סטייט סטפן קרי נשמר על ידי שלושה שחקנים של דאלאס מאבריקס. Tom Pennington, GettyImages
הוגבל ונעצר. קרי/GettyImages, Tom Pennington

לוקה דונצ'יץ' לא נהנה מערב קליעות מוצלח במיוחד, אבל עדיין סיים עם 30 נקודות (10 מ-26 מהשדה), 14 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. מי שכן היו שם וצלפו סלים חשובים היו רג'י בולוק (18 נקודות ב-6 מ-10 מהשלוש) ודוריאן פיני סמית (23 נקודות ב-9 מ-13 מהשדה ו-4 מ-7 מהשלוש). כשבסך הכל דאלאס מסיימת את הערב עם 20 שלשות ב-46.5 אחוזי הצלחה וסך הכל 50 אחוז מהשדה. מקסי קלבר, שעד עתה בסדרה עמד על 6 נקודות במצטבר, קלע הלילה 13.

מנגד, סטפן קרי סיים עם 20 נקודות ו-8 אסיסטים, אבל במאזן פלוס/מינוס של 23-, הכי נמוך בקבוצה. דווקא ברבע האחרון, במה שנראה כמו גארבג' טיים, סטיב קר הושיב על הספסל את שחקני החמישייה ונתן הזדמנות למחליפים, שהחלו להשיג עצירות בהגנה ולכרסם בפער לאט וביציבות. ג'ונתן קומינגה סיים עם 17 נקודות והיה חלק מהרבע האחרון המצוין של גולדן סטייט, שהמחיש את עוצמתה ועד כמה אף פעם אי אפשר להיות רגועים מולה.

אבל מה שהכריע את המשחק היה רבע שלישי ענק של דאלאס, שפתחה אותו עם 8 מ-10 מהשלוש, וניצחה בו בסופו של דבר 23:37 כדי לעלות לרבע האחרון עם הפער הגדול (70:99), שכנראה היה גדול מדי, גם עבור אלופת המערב שבדרך. קלי תומפסון סיים עם 12 נקודות, אנדרו וויגינס 13, ג'ורדן פול 14. משחק מספר 5 ייערך בעוד יומיים בסן פרנסיסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully