וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר מרציאנו לא יפתח בפיינורד בגמר הקונפרנס ליג נגד רומא

עונת הבכורה של המפעלח תסתיים באלבניה, מוריניו מחפש תואר אירופי חמישי ולשמחתו לאימונים חזר מחיטריאן שינסה להוביל את הג'אלורוסי לתואר אירופי ראשון. הישראלי יירד לספסל: "הוא עשה עבודה טובה, אבל ביילו השוער הראשון", אישר מאמנו ההולנדי שיכול לעשות היסטוריה

תקציר: טורינו - רומא 3:0/ספורט1

מי תזכה להיות הקבוצה הראשונה שתניף את גביע הקונפרנס ליג? מחר (רביעי, 22:00, ספורט1) תסתיים עונת בכורה מוצלחת במיוחד של המפעל השלישי בחשיבותו במפעלי אופ"א, כאשר בטירנה, בירת אלבניה, ייפגשו רומא האיטלקית ופיינורד ההולנדית לגמר מסקרן במיוחד.

הנריך מחיטריאן שחקן רומא פצוע. רויטרס
חזר לאימונים ועשוי לשחק. מחיטריאן/רויטרס

רומא השתתפה בעברה בשני משחקי גמר תחת מפעלי אופ"א, אבל ב-1984 נכנעה לליברפול בתום דו קרב פנדלים בגמר גביע אירופה וב-1991 הפסידה לאינטר בגמר גביע אופ"א, מפעל שכידוע עם השנים הפך להיות הליגה האירופית. עם זאת, על הקווים שלה עומד ז'וזה מוריניו, שבעברו זכה פעמיים בליגת האלופות ופעמיים בליגה האירופית בארבעה גמרים אליהם העפיל וישמח להיות הראשון שמוביל את הג'אלורוסי לתואר אירופי.

פיינורד תעשה היסטוריה אם תנצח בגמר ולא רק כי תוכתר לאלופה הראשונה בתולדות הקונפרנס ליג, אלא מפני שאחרי שכבר זכתה בגביע אירופה ב-1970 והניפה פעמיים גם את גביע אופ"א ב-1974 וב-2002, היא תהפוך לקבוצה הראשונה שזוכה בכל שלושת מפעלי אופ"א הקיימים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שוער פיינורד אופיר מרציאנו. John Berry, GettyImages
יצפה בגמר מהספסל. אופיר מרציאנו/GettyImages, John Berry

למפגש מחר באלבניה מגיעה רומא אחרי ניצחון מוחץ 0:3 בטורינו ביום שישי, בזכותו הבטיחה את מקומה בליגה האירופית בעונה הבאה. טמי אברהם הבקיע פעמיים במשחק והעלה העונה את מאזנו בסרייה A ל-17 שערים, אבל גם בקונפרנס ליג האנגלי עשה חיל הודות לתשעה כיבושים ב-12 משחקים. היחיד שנמצא מעליו בטבלת מלך שערי המפעל הוא סיריל דסרס, חלוץ פיינורד שהבקיע 10 שערים - שער אחד יותר מאשר הבקיע העונה בליגה ההולנדית, אותה סיימה פיינורד במקום השלישי.

הנריך מחיטריאן שנפצע במשחק הראשון נגד לסטר בחצי הגמר ומאז לא שיחק, שב לאימונים וצפוי להיכלל בסגל של מוריניו. גם ניקולו זאניולו יהיה כשיר למפגש ויפתח ברומא. מן העבר השני, אופיר מרציאנו כידוע עמד בשערה של פיינורד למעלה מחודשיים, אבל שוער נבחרת ישראל לא יפתח בגמר מכיוון שלאימונים חזר לאחרונה השוער ג'סטין ביילו שהתאושש מהפציעה: "אופיר שיחק טוב, אבל ביילו הוא השוער הראשון שלנו", אישר הערב המאמן ארנה סלוט. לצדו של דסרס ישתפו פעולה בהתקפה ריס נלסון המושאל מארסנל ולואיס סיניסטרה הקולומביאני שהבקיע העונה שישה שערים בקונפרנס ליג.

באצטדיון בטירנה שמארח את הגמר יכולים להיכנס כ-22,000 צופים מוריניו כלל לא אהב את העובדה שזהו האצטדיון שנבחר לארח את המשחק: "האוהדים שלנו היו ממלאים גם את הסנטיאגו ברנבאו אם הם היו יכולים. עבורנו זהו הגמר הכי חשוב שיש, זה גמר האלופות שלנו", אמר "המיוחד". גם ההולנדים התרעמו על הבחירה ועל כך שכל קבוצה קיבלה כ-4,000 כרטיסים, כמות שמיותר לציין שאינה עונה על הביקוש הקיים בקרב האוהדים.

הרכבים משוערים

רומא: רוי פטריסיו, ג'אנלוקה מאנצ'יני, כריס סמולינג, רוג'ר איבאנס, ריק קרסדורפ, בראיין כריסטנטה, סרז'יו אוליביירה, לאונרדו ספינאצולה, ניקולו זאניולו, לורנצו פלגריני, טמי אברהם.

פיינורד: ג'סטין ביילו, גרנוט טראונר, לוצהארל חרטראודה, מרקוס סנסי, טיירל מלאסיה, פרדריק אורסנס, אורקון קוקצ'ו, חוס טיל, ריס נלסון, סיריל דסרס, לואיס סיניסטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully