וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: אליפות ישראל בקפיצות סוסים יוצאת לדרך

תתקיים בסוף השבוע בחוות דאבל קיי במושב שרונה: "אירוע השיא של השנה". מרוץ השבלול להעלאת מודעות לחירשות וכבדי שמיעה יוצא לדרך בראשל"צ

בסוף השבוע הקרוב, ה-27-28.5.2022, תתקיים תחרות אליפות ישראל בקפיצות ראווה. טובי הרוכבים וסוסיהם, שהתחרו בתחרויות הדרוג לאליפות לאורך העונה יגיעו לחוות דאבל קיי במושב שרונה ויתחרו על תואר אלוף ישראל.

בין המתמודדים שיתחרו על התואר הם אלופי ישראל היוצאים, נגה שביט (בוגרים), אמיר ארליכמן (AMATURE A), איה בן דוד (ילדים עד גיל 14), מיקה וייסמן (צעירים עד גיל 21), עופרי דהן (נוער עד גיל 18) ואיילה סטרשנוב (AMATURE B).

במהלך העונה התחרו הרוכבים וסוסיהם יחד כצמד, גברים ונשים באותם המקצים, ב- 7 תחרויות שמהוות דירוג לאליפות הארץ, כאשר האליפות עצמה מתקיימת על פני יומיים בחוות דאבל קיי במושב שרונה, שבסופם נקבעים אלופי הארץ.

עדן שטיין והסוס אוקי. עומרי גוטמן,
עדן שטיין והסוס אוקי/עומרי גוטמן

באליפות מתחרים הרוכבים על פי קטגוריית הגיל - מקצה עד גיל 12, בגובה 85 ס"מ, מקצה עד גיל 14,בגובה 1.00 מטר, מקצה עד גיל 18, בגובה 1.10 מטר ומקצה עד גיל 21, בגובה 120 מטר. המקצה היוקרתי ביותר הוא המקצה הפתוח, בו גובה המכשולים הוא הגבוה ביותר בארץ ומגיע עד 1.35 מטר.

גלעד בן מנשה, יו"ר ועדת הקפיצות: " בהתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה יש התרגשות גדולה לקראת אליפות ישראל לקפיצות ראווה. זהו אירוע השיא של השנה בו טובי הצמדים יתחרו על תואר אלופי ישראל לשנת 2022. לאחר עונה מוצלחת מאוד אנחנו מאחלים לצמדים הצלחה באליפות, תחרות ספורטיבית ומהנה לקהל".

"ראשל"צ חרתה על דגלה שילוב בעלי מוגבלויות בחברה"

ביום שישי, ה-03.06.22, יתקיים בראשון לציון בשיתוף עיריית ראשון לציון מרוץ השבלול השני להעלאת המודעות לכבדות שמיעה וחירשות בחברה הישראלית. במרוץ יהיו מגוון מקצים - 5, 10, 15 ק"מ תחרותיים ו-2 ק"מ עממי. כל הרווחים ייתרמו למען מחקר בתחום השמיעה.

מרוץ השבלול מתקיים בשטח מישורי ומהיר, והוא יוזנק באגם הנקיק היפהפה בראשון לציון בשעה 06:30 בבוקר. הוא ישלב ריצה עממית לצד ריצה תחרותית, משפחות לצד יחידים, כבדי שמיעה וחירשים לצד ספורטאים חובבים ומקצועיים, מטפלים, קלינאי תקשורת ואנשי אקדמיה בתחום השמיעה.

במרוץ ישתתפו בהתנדבות גם מטפלים מהעמותה לקידום פיזיותרפיה בישראל ויתנו שירותים טיפוליים לפני, במהלך ובתום הפעילות.

המרוץ, בהפקת PLATINUM מפיקת סדרת מרוצי "ULTRA DESERT", נולד ביוזמתו של ד"ר ראובן ישי, רופא ומנתח אוזניים בכיר במחלקת א.א.ג בבית החולים רמב"ם, מרכז מרפאת סחרחורת ושיווי משקל, שבזמנו הפנוי הוא גם אולטרה מרתוניסט. המרוץ מתקיים השנה בשיתוף עיריית ראשון לציון והחברה העירונית ראשון לציון לתרבות נופש וספורט - נותנת החסות ראשית. וכן, בשיתוף שטיינר מכשירי שמיעה - סונובה ישראל, נותנת חסות משנית, ונותני חסויות ושותפים רבים כמו איגוד רופאי א.א.ג, ארגון קלינאי התקשורת וכמובן בית החולים רמב"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מרוץ השבלול. Ronen Topelberg – SportPhotograph,
מרוץ השבלול/Ronen Topelberg – SportPhotograph

כ-20% מהאנשים מעל גיל 65 סובלים מלקות שמיעה. כבדי השמיעה והחירשים מתמודדים עם מגבלה שקופה, ובניגוד לאדם נכה או עיוור לא ניתן להבחין בה באופן גלוי. אחת המטרות של המרוץ היא לעודד אנשים עם כל מגבלה לעסוק בפעילות גופנית ולהעביר את המסר החשוב שהם שווים בין שווים.

ד"ר ראובן ישי, יוזם המרוץ, מסר: "בעשור האחרון ביצעתי מחקרים רבים בתחום השמיעה ומחלות אוזניים. מזה שלוש שנים שיש לי את הפריבילגיה ללוות ולהיות שותף בקבוצה של אנשים עם לקות שמיעה וראייה, ואני מוביל מחקר על תרומתה החשובה של הפעילות הספורטיבית לרצים עם לקות שמיעה וראייה ושיווי משקל (תסמונת אשר). על כן, החיבור בין העלאת המודעות לכבדות שמיעה וחירשות למרוץ הוא טבעי, על אחת כמה וכמה כמי שרץ למרחקים ארוכים וחי את הנושא ברוב שעות היממה".

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון, אמר כי "ראשון לציון חרטה על דגלה את שילוב בעלי המוגבלויות בחברה, תוך אמונה אמיתית שכולנו שווים וכולנו זכאים ליחס מכבד. מרוץ השבלול מחדד את המסר החשוב הזה ומדגיש לחירשים ולכבדי השמיעה כי אנו קשובים לצרכיהם וכי עוצמתן של הנחישות וההתמדה ניכרת גם ללא מילים."

אריק שטיינר, מנכ"ל שטיינר מכשירי שמיעה, סונובה ישראל: "כיום ישנם דגמים חדשים של מכשירי שמיעה המותאמים לפעילות ספורטיבית ומחקרים מראים כי אפשרות זו נותנת לאנשים מוטיבציה להיות פעילים יותר ולכן גם בריאים יותר. אנחנו גאים לקחת חלק במרוץ השבלול השני למען המטרה הכה חשובה הזו."

לפרטים נוספים ולהרשמה למרוץ לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully